Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul tråd! Jag kan ju visa arbetsrummet så åtminstone är så klart att det går att jobba i det. Det var fruktansvärt gräsligt innan:
Visa bifogad fil 97390
Är detta det fruktansvärt gräsliga?Kul tråd! Jag kan ju visa arbetsrummet som åtminstone är så klart att det går att jobba i det även om det inte är helt uppackat eller färdiginrett. Det var fruktansvärt gräsligt innan:
Visa bifogad fil 97390
Ja, jag tycker tapeten är helt fruktansvärd.Är detta det fruktansvärt gräsliga?
Har också en halvnaken hjälpreda på alla bilder, men det är naket nedtill och en potta finns med på hälften av bildernaVisa bifogad fil 97381
Kul tråd! Har massor av projekt jag vill göra i vårt lilla hus från 40-talet som vi nu bott i i nästan ett decennium (?!? ).
Senaste åren har det mest blivit olika trädgårdsprojekt (och så renoverade jag en liten toalett på någon enstaka kvadratmeter i vintras, det gills va? ) men nu är vi igång innomhus med matsal och vardagsrum som ligger i anslutning till varandra.
Försökte hitta bra bild som inte innehöll en halvnaken hjälpreda men får nöja mig med denna för ikväll, för att visa avsaknaden av totalt vidrigt ful plastmatta! (Och ja, man behöver gräsklippare för det...). Har rivit ut allt ned till stommen, breddat öppningen mellan rummen rejält och börjat bygga upp och tapetserat i matsalen och nu ska vardagsrummet få samma behandling innan vi lägger golv. Tänkte det som ett semesterprojekt men det blev betydligt mer rivning än vi trott så nästa tidsplan är innan jul
Har också en halvnaken hjälpreda på alla bilder, men det är naket nedtill och en potta finns med på hälften av bilderna
Vi har mycket god hjälp av svärmor, som gillar att renovera och deltar i projekt gården när hon känner för det Ibland kommer hon hit när vi är iväg och så händer det saker, det är den ultimata lyxen speciellt i och med att hon gillar att måla, tapetsera, fixa lister och sådant som vissa av oss mest blir irriterade av att göra
Det kommer nog ta lite tid innan hon fått slut på projekt här tyvärr ...Vilken lyx! Får hon tråkigt är hon välkommen förbi här
Smal eller mindre djup? Jag älskar själv att bygga saker så att det passar exakt till ytan och det jag vill ha det till - garderob, skrivbord, täckeshylla i sadelkammaren nu etc. Bland annat en mindre djup och smalare variant av garderob som använde upp ytan som var kvar på sidan av en annan garderob, och som fungerar kanonbra för att bli av med en massa skor och för att smidigt kunna hänga undan jackor. Det blir kanske inte det snyggaste, men jag älskar att ha så att det exakt passar till det jag vill ha det till.Sen så funderar jag på att bygga en väldigt smal garderob till hallen, typ allt är bredare än vad jag vill ha det, och vill verkligen ha ett bra skåp att hänga in jackor och väskor så att jag slipper se det. Tycker det är så stökigt med för mycket saker framme.
En före-bild från hur det var för 5-6 år sedan när jag precis börjat flytta in (mitt i december, därför är ljusstaken framme)Smal eller mindre djup? Jag älskar själv att bygga saker så att det passar exakt till ytan och det jag vill ha det till - garderob, skrivbord, täckeshylla i sadelkammaren nu etc. Bland annat en mindre djup och smalare variant av garderob som använde upp ytan som var kvar på sidan av en annan garderob, och som fungerar kanonbra för att bli av med en massa skor och för att smidigt kunna hänga undan jackor. Det blir kanske inte det snyggaste, men jag älskar att ha så att det exakt passar till det jag vill ha det till.
Skrivbordet på bilden till exempel, det började byggas när jag kom fram till att jag skulle vara tvungen att jobba hemifrån en hel del i och med corona och jag känner mig nu ganska klar med det (eller ja, kabelhantering saknas fortfarande). En skrivbordsyta där man kan sitta och jobba och en där man kan stå och jobba, exakt höjd på hyllplanen för att få plats med skrivare, pärmar och gamla kursböcker, förvaring av pennor, håltagare och annat sådant vid benen på kortsidan, inbyggd fotpall mot väggen (med extra förvaring undertill), plats för stationär dator om jag vill ha en sådan sen, ett extra hyllplan under stådelen för att kunna bli av med en mängd papper etc. Jag utgår från ytan och vad jag vill ha för funktioner och ritar sedan upp en enkel skiss på hur jag ska bygga det
Mindre djup ska det vara såklart! Jag har en bror som är en riktigt duktig snickare, klarar jag inte det själv så får jag hyra in honom antar jag.Smal eller mindre djup? Jag älskar själv att bygga saker så att det passar exakt till ytan och det jag vill ha det till - garderob, skrivbord, täckeshylla i sadelkammaren nu etc. Bland annat en mindre djup och smalare variant av garderob som använde upp ytan som var kvar på sidan av en annan garderob, och som fungerar kanonbra för att bli av med en massa skor och för att smidigt kunna hänga undan jackor. Det blir kanske inte det snyggaste, men jag älskar att ha så att det exakt passar till det jag vill ha det till.
Skrivbordet på bilden till exempel, det började byggas när jag kom fram till att jag skulle vara tvungen att jobba hemifrån en hel del i och med corona och jag känner mig nu ganska klar med det (eller ja, kabelhantering saknas fortfarande). En skrivbordsyta där man kan sitta och jobba och en där man kan stå och jobba, exakt höjd på hyllplanen för att få plats med skrivare, pärmar och gamla kursböcker, förvaring av pennor, håltagare och annat sådant vid benen på kortsidan, inbyggd fotpall mot väggen (med extra förvaring undertill), plats för stationär dator om jag vill ha en sådan sen, ett extra hyllplan under stådelen för att kunna bli av med en mängd papper etc. Jag utgår från ytan och vad jag vill ha för funktioner och ritar sedan upp en enkel skiss på hur jag ska bygga det
Visa bifogad fil 97434