Rida lätt i längningarna?

Marvin

Trådstartare
Medan hästen vilar passar jag på och se om det finns nån tävling vi kan ta oss ut på innan säsongen är slut. Då vi befinner oss på låg nivå hade jag helst velat rida LC, speciellt som vi inte är redo för att jag sitter ner i travlängningarna och i LC är lättridning tillåten.

Problemet är att det inte finns en enda LC att rida inom 15 mils omkrets om man inte rider ponny. :grin: Funderar därför på att starta LB istället och faktiskt rida lätt i mellantraven där.
Räknar domaren det som felridning eller får man avdrag?
 
Sv: Rida lätt i längningarna?

Hade jag dömt dig hade jag tyckt det var bra om du ridit upp till mig innan programmets början och upplyst mig om att du tänkt rida lätt i längningen och att jag kan ge dig -2 för det men ej blåsa av dig då det är med mening. Annars blir det nog så att domaren blåser och ber dig göra om det med nedsittning.

Domaren kan i detta fall nog välja mellan att ge -2 och blåsa eller bara dra av för lättridningen i betyget. Blir dock nyfiken på vad som är korrekt att göra, ska fråga på domarmötet som blir om några veckor. Kan återkomma med svar om du är intresserad.
 
Sv: Rida lätt i längningarna?

Medan hästen vilar passar jag på och se om det finns nån tävling vi kan ta oss ut på innan säsongen är slut. Då vi befinner oss på låg nivå hade jag helst velat rida LC, speciellt som vi inte är redo för att jag sitter ner i travlängningarna och i LC är lättridning tillåten.

Problemet är att det inte finns en enda LC att rida inom 15 mils omkrets om man inte rider ponny. :grin: Funderar därför på att starta LB istället och faktiskt rida lätt i mellantraven där.
Räknar domaren det som felridning eller får man avdrag?

eller så skiter du bara i att länga helt enkelt.
 
Sv: Rida lätt i längningarna?

Absolut, kom gärna med återkoppling på det!

Rider: Det kan ju hända att det blir så ändå. :p
 

Liknande trådar

Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
3 935
Senast: Lobelia
·
Dressyr I tråden om TR ändringar diskuterades det apropå max 1 start/dag upp t.om. 7 år, och ev. tänkbara begränsningar av antalet starter under...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 813
Senast: MiniLi
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 377
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp