Riddarhästar/träns

Bellafjella

Trådstartare
När man tittar på tex Tornerspel eller ser på filmer med Riddare och deras hästar så har de ofta väldigt häftiga träns som är utsmyckade på alla sätt och vis. :love: Jag är en "tant" på 45 år som tycker det är jättehäftigt och snyggt. :o

Men var får man tag på sådant? Går det å hitta?

I och för sig så tror jag dottern min skulle vägra att visa sig ute med det på pållen men då får jag väl "väcka upp" min egen ridning som legat i träda ett tag, ta på mig riddarrustningen och dundra iväg på "stridshästen" :banana:

Nån som vet?

Sv: Riddarhästar/träns

tja, köper på nätet eller gör om ett befintligt huvudlag eller helt enkelt gör ett,
Fast huvudlagen ser ungefär ut lika idag som då....

jag jobbar just nu med att sy ett tornerspelsträns. Det kommer i princip se likadant ut som de morderna men med visa modifieringar så som t ex inga rostfria spännen o s v.

Om du vill ha ett så är det nog enklast att göra själv eller hitta en som kan göra ett åt dig.

Jag hittade annons på Annonsdirekt.se fanns jättefina "riddarträns"

Ok! Men då får jag nog hitta någon som kan göra det åt mig för jag går inte riktigt ihop med sånt knep å knåp :D

http://www.stevenshobbyfarm.com/bareback.html har en del sådant, men tygutsmyckningar kan man sy själv! jag har ett par blå bitar till tyglarna och funderar på att sy sidstycken till, det var inte speciellt svårt att sy. har ett täcke till, svart med blå sköldar, samt en tunika och en grej till hjälmen åt mig.

Det finns en man i Sverige som syr upp dessa träns i läder, han jobbar med modeller så som "riddarträns" och Spanska träns, nu kommer jag ju självklart inte ihåg adressen och sedan jag har köpt en ny data så har jag inte adressen här. Men han var inte allt för dyr - menade på att han tar ca 1500.-. Letar du på nätet så hittar du han garanterat. Lycka till :)

Liknande trådar

Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 232
Senast: Jeronimo
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 459
M
Träning Hej Först lite bakgrunds info: Jag har fått hem ett sto, 11 år, 170 hög. Hon har inte gjort så mycket i sitt liv, hon har bara gått... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 738
Senast: Rolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31