Bukefalos 28 år!

Ridning på idrotten?

Sv: Ridning på idrotten?

Vi var på gymnasiet tvugna att hålla i en idrottslektion själva. Folk höll i fotbollsträning, salsa och allt möjligt. En hästtjej hade ordnat med en ridskola och arragerat så att vi kunde komma dit och rida två lektioner. Jättekul!
 
Sv: Ridning på idrotten?

Nej, det har vi inte haft..Men gud så roligt om skulle ha det!
Se alla ovana att rida vore jätte roligt:D
 
Sv: Ridning på idrotten?

Förut på elevens val så kunnde man välja eget val och då valde jag att åka till stallet och rida:)
 
Sv: Ridning på idrotten?

Tror oxå att skolan än idag har det som val för den som vill.

Har nu kollat upp min gammla skola.. De har fortfarande ridning som val på friluftsdagarna.... Lite kul att jag införde det.... Med lite protester:o:crazy::D..

Dagens elever är dock glada över det..:bump:
 
Sv: Ridning på idrotten?

Inte jag, men jag vet folk som har/ har haft det.
Vi hade en hästlinje förut, men där har ridningen lagts under ind. val /specialidrott nu.
Högstadieskolan här har eller har haft nån form av "satsning" på ridning och några elever där har ridit på idrottstimmar har jag för mig
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nyligen publicerad statistik för flickors idrottande visar att 37 procent av flickorna i Kumla är föreningsaktiva, mest i länet. I Laxå...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 942
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp