Rintränings- och utställningstråd

Bukefalos 30 år!

Vi har varit i Litauen på äventyr och Lita är nu litauisk juniorchampion!

1769457384963.webp

Var det nån som hade kommit på nått bra sätt att sätta stopp på snakekedjan så den blev godkänd i dk?
Testade att ha kedja på ringträningen i helgen då jag egentligen tycker det är snyggast. Lita som inte är van att ha stryp låg på rätt mkt och kväljdes ju när hon drog.. så det var ingen bra ide.. tänkte om jag sätter stopp så den inte kan strypa, men då kan jag ändå ha den eftersom hon inte riktigt verkar förstå att man inte ska dra i den.. tkr inte hon drog sådär i halvstryp halsbandet jag har annars.. kan ju ha varit situationen också förstås men..

Jag har ställt min första utställning med min lancashire heeler valp 4 mån förra helgen i Åstorp. Fick väldigt bra kritik och vann bäst i grupp! Blev oplacerad i BIS. Har anmält till Laholm 15 mars. Hon är stencool och bryr sig inte om andra hundar, enda vi tränar på mycket nu är stå! Stå kan hon om jag sitter ner men står jag upp så sätter hon sig :D

Vi vill också ställa i Hässleholm dubbelutställning i valpklass 4-9 mån. Kan de bli för tufft att ställa båda dagarna? Vill så gärna ställa för den engelska domaren på lördagen, men min kompis har anmält till söndagen och jag har lovat följa med henne dit, så tänker hade varit bäst för mig att ställa båda dagarna när jag endå ska vara där tänker jag.

Hon har lätt för att sova på utställning bryr sig inte så mycket om omgivningen tänkte ta med hennes tygbur som hon kan vila i emellan varven. Sist var vi iväg 9-16 på utställning och dagen efter var de valpkurs och hon hade lika mycket energi dagen efter.

Ska ställa Lancelot i championklass, egentligen anmäld båda dagarna men blir nog bara en. Fick reda på att en hund som vi absolut inte slår är där och så roligt är det inte att åka två vändor till Jönköping.
Han vi är ständig tvåa efter är också anmäld... tror inte vi slår honom denna gång heller men. Vi är iaf 3 veteraner så hoppas att vi slår den andra åteminstone :rofl: det är så surt när man vet på förhand att den där slår vi aldrig.

Han vi är ständig tvåa efter är också anmäld... tror inte vi slår honom denna gång heller men. Vi är iaf 3 veteraner så hoppas att vi slår den andra åteminstone :rofl: det är så surt när man vet på förhand att den där slår vi aldrig.

Ja och dessutom har den här inte satsat på SKK förut, så han kan ta cacib båda dagarna, vilket så klart är det vi är ute efter också. Jaja. :)

Fy fan vad jag hatar sådana, på min tid hade Tord Byström en hane som rastades på varenda utställning från malmö till gällivare, min hane fick drösvis av R-cacib, till slut fick det kräket sina meriter så min äntligen blev Such, men det är surt när man åker från stockholm till Gällivare och får r-cacib på utställningen o blir 2 på lyd pga Kent (tror han hette så) med Turbo (BC) :wtf::banghead::banghead:

Lancelot skötte sig mycket bra och fick fin kritik av domare Torbjörn Skaar och vi kom som väntat hem med ett R-Cacib. ;) Eller, väntat och väntat, det kunde ha blivit sämre också om han föredragit den engelska typen, men jag var ganska säker på att 2:a var det bästa vi kunde hoppas på. Med tanke på konkurrensen var det ändå trevligt och kul med 22 boxrar på SKK, det hör inte till vanligheterna. :)

Jag är fortfarande i chock över att Lemmy slog veteranen bägge dagarna! Igår blev Lemmy bh-2 och BIR veteran, idag slätt excellent och tvåa i klassen men han som alltid slår oss fick VG. Helt sjukt!
Lita ck oplac i bästa tik med reservcert igår och idag bir junior, bt-3 och cert!
Hennes mamma blev big 3! Så rolig helg 😍

Jag är fortfarande i chock över att Lemmy slog veteranen bägge dagarna! Igår blev Lemmy bh-2 och BIR veteran, idag slätt excellent och tvåa i klassen men han som alltid slår oss fick VG. Helt sjukt!
Lita ck oplac i bästa tik med reservcert igår och idag bir junior, bt-3 och cert!

Grattis! :)

Grattis!! Som du ser så kan man faktiskt slå den där hunden man inte trodde var möjlig att slå! Så länge man faktiskt deltar så har man ju en chans!

Liknande trådar

• Småbarn och hundträning.
  • Framtida hundras?
  • Hjälp med reaktiv omplaceringsvalp. Är det hopplöst fall?
  • Reaktiv Torsten

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka