Tja, det knepiga är ju att de är de som svarar TROTS att de är på ignore

Förslaget handlar om selektering vilket vi inte har i ponnysporten på det sättet. ÅTERIGEN - det är inte utslagning det handlar om. Du klarar ett kval för att vara med. Det har framgått med all tydlighet i flera artiklar att det är utslagning RF vänder sig emot (det skriver de själva också). Och elitsatsning. Vilket inte heller ingår på B-ponny. Du gör samma sak med din B-ponny som tävlar medelsvår hoppning som tävlar LC hoppning. Varken mer eller mindre. Tidig elitsatsning i andra sporter, det som RF menar om man läser det finstilta, är till exempel träning flera timmar i veckan, toppning av lag, att kasta ut barn. Jag spelade själv i distriktslaget i fotboll som 13 åring, vi hade någon enstaka 12-åring med. Vi hade TUFF träning i princip varje dag. Det kan jag hålla med om att det inte ska finnas, det har jag aldrig mött inom ponnysporten. Har du?
Ja, självklart fick han göra det, likaväl som dottern, trots en dröm om SM som elvaåring, red ut med sina kompisar och hade kul i skogen 90 procent av tiden.
Resor kommer du ju ändå inte ifrån, många b-ponnyryttare har äldre syskon och åker ju med ändå, blir ju bara märkligt om de måste lämna b-ponnyn hemma och jag tror inte heller att det kommer att bli så, de kommer aldrig kunna stoppa någon att anmäla ut långt borta, för hur det än är är Norrland större än vad till exempel vi har till Drammen och Norge och Danmark kommer inte hindra b-ponnyekipage att starta där av det infomötet vi har deltagit i så det blir väldigt verkningslöst.
Hur gör vi med käpphästarna tycker du? Kval överallt och slutfinal i falstebo eller Strawberry, det är inga 13-åringar som rider dessa käpphästar kan jag lova, var i alla fall ingen 13åring med i år, kvalen hölls dessutom i år av ridsportförbundets största sponsor, ATG, via travet, där barn kör SM från 8 år (och klarar tydligen pressen betydligt bättre än RF barn)... Ta bort käpphästarna och köra över sin största sponsor kanske?
Till syvende och sist är det ju hur beslutet är taget som är den stora klämman här. Jag hoppas verkligen huvuden får rulla av det här.