Robotdammsugare är det värt?

I så fall gör jag det omöjliga.

Tänk att 20 kvadrat försvinner på grund av soffor, sängar etc. Sedan är det 150 kvar. Du ska hinna med 15 kvadrat i minuten vilket man klarar vid hyffsat tempo.
När jag damsuger gör jag det även under sängen och på soffan, det tar längre tid än om det bara hade varit golvyta.
Det låter som att du antingen slarvstädar eller inte har koll på tid.
 
Det bästa en människa kan lär sig är att livet inte ska vara roligt jämnt. Med robotdammsugare blir det bara ytterligare en pryl som har 2-3 års livslängd.

Det tar 10 minuter att dammsuga i veckan. Bor på 170m2. Så jobbigt är det inte.
Allvarligt. Vad ska du in i en tråd om robotdammsugare och göra om du bara kom hit för att påtala att man minsann är lat om man använder robotdammsugare?
Det bästa en människa kan lära sig är att inte syssla med dryga översittarfasoner.
 
Jag brukar se dammsugning som ett träningspass. Vill få puls och hålla högt tempo. Normalt sett flyttar jag inte möbler när jag dammsuger (det gör iofs inte en städrobot heller). Om man gör det förstår jag att det tar längre tid.

Min robot far plats under, fatoljer, soffor, och sangar. Hon stadar alltsa mycket mer effectivt an vad jag gor da jag inte heller lyfter pa mobler varje gang jag damsuger.
Dessutom tycker jag om att vara noggrann. Jag vill damsuga alla horn och gomda platser varje gang jag damsuger. Det passar utmarkt nu nar jag bara damsuger sjalv en gang i manaden eller sa.
 
Och en massa damm och smuts finns kvar under möblerna så nä, det är ingen mening med det. Meningen med att städa är att det ska bli rent och det blir det ju inte om man gör som du.

Du kan alltid städa mer och göra det renare så med din logik är det meningslöst att städa över huvud taget.

Rent eller smutsigt är inte ja eller nej utan det är bara mer eller mindre åt ena eller andra hållet.
 
Du kan alltid städa mer och göra det renare så med din logik är det meningslöst att städa över huvud taget.

Rent eller smutsigt är inte ja eller nej utan det är bara mer eller mindre åt ena eller andra hållet.

Fast när jag dammsuger så gör jag det för att få golvet rent från lösa partiklar. Får jag inte rent från lösa partiklar så tycker jag det känns rätt meningslöst att dammsuga.
 
Nu har Luddvig bott här snart en vecka och jag är kär! Han är schemalagd att städa hela lägenheten när jag går på lunchpromenad med hunden och jag ser honom inte in action, men skördar frukterna av hans framfart. Har även schemalagt en liten zonstädning i hallen precis lagom till läggdags, eftersom det alltid blir ganska rejält smutsigt där med tanke på alla hundpromenader.

Jag är i CHOCK hur mycket damm och hår han fångar upp varje runda men njuter av att tömma behållaren :D
 
Väcker liv i en gammal tråd. Min Neato Botvac connected har checkat ut, och efter en prisuppgift på drygt 4000kr för att reparera den har jag bestämt mig för att skrota den och köpa en ny. Vad ska man ha? Är lite för snål för att köpa en ny Neato...

Har massa hundar och kommer behöva köra den varje dag :p
 
Väcker liv i en gammal tråd. Min Neato Botvac connected har checkat ut, och efter en prisuppgift på drygt 4000kr för att reparera den har jag bestämt mig för att skrota den och köpa en ny. Vad ska man ha? Är lite för snål för att köpa en ny Neato...

Har massa hundar och kommer behöva köra den varje dag :p
Xiaomi har vi, sjukt nöjd och värd varenda krona. Tror vi har Roborock S5, köptes i början av förra året. Klarar av allt skit hundarna släpar in och enkel och bra app med karta. Den städar smart och åker inte bara huller om buller.
 
Väcker liv i en gammal tråd. Min Neato Botvac connected har checkat ut, och efter en prisuppgift på drygt 4000kr för att reparera den har jag bestämt mig för att skrota den och köpa en ny. Vad ska man ha? Är lite för snål för att köpa en ny Neato...

Har massa hundar och kommer behöva köra den varje dag :p
Vi är väldigt nöjda med vår Roborock S5 max! Den går varje dag, ibland flera ggr per dag pga hund, barn, oss.... :p
 
Xiaomi har vi, sjukt nöjd och värd varenda krona. Tror vi har Roborock S5, köptes i början av förra året. Klarar av allt skit hundarna släpar in och enkel och bra app med karta. Den städar smart och åker inte bara huller om buller.

Är det den med eller utan moppfunktion?
Har funderat på en med moppfunktion, pga att det alltid är tassavtryck överallt, men funkar den även mot såpass tuff nedsmutsning?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 632
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 532
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 464
Senast: Mineur
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 019
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp