Bukefalos 28 år!

Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

McLaren (tror jag) hade en liten söt fux i träning för en massa år sedan som hette Fox with two socks (ev. var det ett little före också, kommer inte ihåg).

Won't Care Today är också ett namn som jag tyckte passade hästen perfekt :love:.

Flying Coccatoo/Cockatoo ligger bra i munnen, vilket även Okefenokee gör.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

ALFRED ! Aaah, jag tycker det är hemskt ! Han är efter Mandrake el mago undan Alice .. Men Alfred ! vad är det för namn ? Nej fy jag gillar det inte :crazy:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Kommer aldrig förlåta nadja för Barrier Boris och Locus Iste, FULT!!!!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

*kl*

Jag tycker det är kul att Biskopens häst HETER
Bishops Boy :)

Samma här! Alla biskopen emeritus Odenbergs hästar heter något med "The bishops": "boy", "lad" "girl" "hope"

Mvh QP
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Fast hon var lite Silly i löp om jag inte minns fel... Ville inte gå i sprut, gillade inte luckor osv har jag för mig... Red henne bar en gång, men ttror att det var tal om sådant...

Nej hon var mer av en fin prinsessa som inte ville bli smutsig hon var inte så tuff. Men snäll iallafall.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Allas vår Steven Hills hästar. Ihavebigears var ganska bra har jag för mig. Du får kolla galoppsport.se!
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hej Fulaste hästnamnet på en väldigt bra sprinter häst är Media Hora... De är franskt så man säger Media Ohra typ.. Men de är inte jättefint sk svenskt namn =P

Spanskt skulle jag säga, media hora betyder halvtimme... uttalas som du skrev [media åra]

Såg att galoppsofie hann före mig... Det är garanterat spanskt då hästen är född i chile.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

å 2a kommer snart.... Pizzabun....
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Har en fd galoppör som heter Gösser, ett sto dessutom. Har fått berättat för mig att alla hästarna döptes till öl o sprit namn. Gösser = öl :p
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min fullblods herre heter Finkel .. Idag 22 år gammal. Finkel är juh hembränt som inte går att dricka typ :P
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag gillar inte namnet på Pro Perenn. Vet inte varför.
Midway gillar jag, och Joesakic. Har en kärlek till smeknamnet Joe
och om jag döpte ett fullblod skulle det nog bli Magic By Joe :angel: (ingen anknytning till Labero, dock)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tja, några smeknamn som jag känner till är Knappen och Dunsen :crazy:....
Jag såg en häst (ej Fullblod) som hette Diary of a Madman :D ja sen finns det ju Atte, Attitude by Baby, vilket jag tycker e ganska snyggt...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Gillar heller inte min 4 årings namn .. Thunder Storm , kallas för storm eller stormen .. Och det känns som om man pratar om något litet russ när man säger Storm .. Han föddes natten då det va åska och storm så därav namnet :p .. Men däremot tycker jag See Me Dance är rätt fint
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

När jag jobbade hos Janos Török hade vi hästar vid namn Oliv, Mikkitikkitoo och Mr. Domingo (vad jag har hört betyder Domingo Söndag).

Men Stora Malm som stod hos Doria??? :confused:

Tycker ganska bra om Electra Lady. :love:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Török hade även Pinan och Little Egypt som gillade att dela morgon-ölen med Janos.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 560
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 830
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp