Bukefalos 28 år!

Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag har oxå haft en häst döpt till Finkel, dock var det ett halvblod...e. Besk.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Inge Bonus är rätt kul tycker jag ;)
"Mina" kära ponnygaloppörer har ju fina namn :) Too Bright Too, Rathoosey Too, Berthman, Terry Teapot, Scottish Mood, Irish Celebrity, Rigoletto, November Rain mfl.
Born to Win & Made in Sweden är tufft :cool:
Tebheagnaneilan är ju inte dett lättaste..
Mo är det lättaste ;)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Red ett B-ponnysto som gick en massa löp för länge sedan, hon hette I'm the best Fuck the rest :angel: Ja, det är ju rätt så.. Långt och.. annorlunda?
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Finaste namnaen :) (eng fbl)
Då tar jag de hästar jag haft/har

Media Friend (såld) Cross Fingers (Tyvärr död) Omega och Alfa= glada pänsionerer :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag mins två från mitten av åttiotalet som hette Granballe och Talleballe. Sen fanns det nån som hette Elektriconektion, för att se om speakern skulle kunna uttala det.:smirk:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

En god vans dotter dopte sin bruna ponny till "Crazy for Cocoa-puffs".
Ratt sa gulligt!:D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

En av 2åringarna som är i träning hemma heter EatMyDust , det tycker jag e lite halv kul :angel::D .. men de e ju inte särskilt fint så det blir "Pontus" hemma eller "Pontan".. Han är efter e. Dance D'Ore om jag inte missminner mig .. emn nått sånt iallafall

Sen har vi ju lilla Vanja hemma, alias Love In Bloom . Det tycker jag iallafll är lite halv sött.. även fast hon ser ut som en köttbulle med fyra ben.. :rofl: e. Prince Of Birds ,
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

jag har en som tar alla pris..(visserligen vbl.travare...)
What On Earth....
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jag red ett fullblod vid namn Skaune (därav mitt nick) i många år efter att han kom av banan. Jättetrevlig häst med ett hopplöst namn. Undrar fortfarande om han var döpt med landskapet eller snapsen i åtanke.
Hjärtrud tycker jag är gulligt. Hästen har en hjärtformad stjärn i pannan.
Min nuvarande häst (han är iof ridhäst numera) heter Hisan, det betyder häst på arabiska. Lite coolt är det i alla fall. :)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Knapplån. Hur uttalas "Skaune"? :d
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Skaune uttalas ganska som det stavas, vilket i alla fall är lätt om är skåning och/eller gillar snaps.
"Kobran" Thörn ägde engång i tiden "Fisen", ett elegant och välklingande smeknamn för Fisher. Han följdes så småningom av Ballarat, som kallades "Ballen" ! ... citat: "Jag hade ingen aaaning om att det betyder det."
"Sune" är väl också ett fint smeknamn ? (Hästen utan revben :devil:)
Min egna gamla Gordon hette "Godis", men då gillade han också söt lakrits och vaniljglass. Han menade själv på, att han hade grava abstinensbesvär under tävlingssäsongen.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vi sa alltid "Skåne". Misstänker att man ska uttala det med difftongen men vi (jag och ägaren med familj) kommer från småland och där låg det inte riktigt rätt i munnen att säga S-K-A-U-N-E så där till vardags...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vi har ju numera två danska hästar i stallet, vilket ger smeknamnen lille-dansk och gammeldansk:idea: ( På tal om snaps då...)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Nä-nej, Camilla, jag hävdar fortfarande att det är en fettvalk (så'na
har jag ett nära förhållande till) och inte ett revben man ser på kortet.
Bilden du visar på Skutt är fint, men är hon inte lite fransysk i rörelserne :rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vi ägde en galopp häst som hette Don pedro ! Och det är ju namnet efter en kaffebryggare xD så det var lite roligt men ändå inte så fult. Och namnet "bio bio " tyckte jag inte var fint xD de hette en häst som startade på Täby.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Måste nog säga att nyaste tillskottet i stallet har det fulaste namn jag någonsin hört: Mrs Bubbles Lodge :crazy:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Puttar upp tråden. High Hat tycker jag är fult :p Gillar skarpt Northern Dancer o så förstås Turbo Lad :love: som jag själv döpt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 132
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 423
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 709
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp