Bukefalos 28 år!

Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

en föl jag träffat hette Have a Party.
Min lärare sa till min andra lärare:
"Igår red jag Lennart och han var helt underbar!"
Ursäkta om nån har en häst som heter Lennart men..:rofl:
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Vilket är det roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet på en galopphäst som du hört? :) Vet du hur hästen fick just det namnet? Det spelar ingen roll om hästen inte är svensk eller har slutat tävla för längesen.. Tänkte skriva en artikel om detta med olika namn och behöver lite idéer.. :)

träffade en häst som hette Eaglecott, var lite sött;D
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Tänker inte skriva vad ett av stona jag tar hand om hos prescott heter: men de betyder timme eller tid på spanska... Inte fullt på engelska men stackars häst om hon ska springa i sverige ;)

Men hennes lillasyster som jag också tar hand om e både sötare o har ett finare namn: Air Kiss
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Hej Fulaste hästnamnet på en väldigt bra sprinter häst är Media Hora... De är franskt så man säger Media Ohra typ.. Men de är inte jättefint sk svenskt namn =P


Han heter "Media Hora" och de betyder halvtimmen på spanska:crazy:....för att de tog en halvtimme att "förlösa" honom.
Hade en rolig konversation om detta med Francisco Castro (tränaren) därav jag fick reda på anledningen till namnet.

Tänkte bara påpeka....:)

---------------------
såg nu att massor hann före.. var ju lite efter på datumet! =P[/QUOTE]
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

På torsdagen löp på Jägersro såg jag några lite roliga och några riktigt bra.

FORMOTEROL - tycker de låter som ny sorts läkerol men fint annars!
BAREUR KOSSACK - Hoppas de betyder nått bättre på holländska!
BOMBERBAD - ser ut som de står "bombaderad" :crazy:
MR LOTUS - kan de bli mer orginellt (e. lotus pool)

BELVEDERE - tycker ja är fint!
HOUSTON HUSTLER
HOLMA IVORY - är ju ett jättefint namn. ( kan de bero på att jag döpte henne) :)


Hoppas ingen tar illa upp ifall jag kommenterat namnet på just deras häst. Bara roligt med såna här trådar!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min kompis äger Oliv idag, han är hopp och fälttävlandshäst. Det är många som fnissar när speakern ropar hans namn :rofl:

Det var som...

Vart står han nu då?? :bump: :bump:
*Nyfiken* Då han var min lilla bäbis när jag jobbade där...:love:

De var alltid jag som träckte honom i alla hans löp. :p
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Det var som...

Vart står han nu då?? :bump: :bump:
*Nyfiken* Då han var min lilla bäbis när jag jobbade där...:love:

De var alltid jag som träckte honom i alla hans löp. :p

Hallå.Idag är det jag som äger din bäbis.Jag kan ju säga att han är nått speciellt i alla fall:love::p
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

:confused:runaway bride fick sitt namn för att hon har ett lite udda temperament bla så rymde hon första dagen hon var ute,vägrade följa med mamma, hoppade över boxdörren när hon var 2v gammal (fast hon fastnade och blev hängande över dörren, det bör tillläggas att dörren var så hög att hon precis kunde få upp mulen över kanten) hoppade över/igenom höga trästaket etc... listan kan göras mycket låååång.... lite otrevligt att när hon kom lös bara sprang iväg oftast inte hem!!!!....
monster of speed var ju ett litet monster redan som liten... du som råkat ut för honom vet ju vad jag menar.... men han kunde ju inte bara heta monster

nu har vi jätte huvudbry med att döpa den nya underbara killen e mandrake el mago och runaway bride (som förövrigt tycker att det är helt ok att bara lämna fölet och gå iväg.... han har tur att hans mormor hjälper till)
mormor har ju inte så roligt namn April Whip
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

En söt häst i mitt gammla stall hete Snömannen :)
Gulligt :P
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

En söt häst i mitt gamla stall hete Snömannen :)
Gulligt :P
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Min galning heter Rapide Like Hell
Ganska passande namn på han, ganska fränt tycker jag...:)

är ridhäst nu, har aldrig startat då han ej gilla start boxarna...
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

*kl*

En av mina gamla skyddslingar som fortfarande är aktiv heter Turtle Turmoil = "sköldpadds turbulens"!! Det tycker jag är ganska roligt.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Då måste du vara väldigt stolt över "TT"s prestationer den här säsongen:)
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

Jadå, visst är jag stolt över honom! Var ute och pussade på honom för ett par veckor sedan, har ju inte sett honom live sedan han åkte till schweiz.
Men jag har faktiskt både ridit in honom och hoppat in honom en gång i tiden.
 
Sv: Roligaste/fulaste/bästa/konstigaste namnet

minns inte om det var en trav eller galopphäst, men såg en på tv nån gång som hette media hora ;)hahahha
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 560
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 829
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp