Bukefalos 28 år!

Roligt med färgbestämning

Mmm, jag är glad att jag inte avlar på dem. Måste var en mardröm att färgbestämma kattungar, med så många olika anlag och så dessutom den där knepiga pälsen, som gör att alla färger ser helt annorlunda ut!
 
Det är inte på rexarna som färgerna ser konstiga ut på, det är på de orexade katterna som färgerna ser konriga ut på!!! :D

Ni är duktia, det är en svartsköldpadds smoke, ingen mönstring. Fem månader tog det för hennes uppfödare att färgbestämma henne. Och Geishas kattungar är fortfarande inte 100%-igt färgbestämda. Än så länge heter det att kattungarna är röda och svarta, men smoke anas hos iaf en av dem men säkert vet vi inte... än.

Eftersom ni tog den första så lätt så kommer en till nöt att knäcka:

http://www.dynam-it.com/exquisite/images/gizmo10sm.jpg

Vad kallar ni den färgen?
 
Antingen blåtonkanes eller blåmaskad. Ögonfärgen är lite svår att se, men det ser en aning ljus ut för att vara maskad, så jag gissar på tonkanes!
 
Mmm. Men det KAN vara en blåsmaskad med dålig ögonfärg. Men jag tror på tonkanes. Ögonen ser lite för mycket ut åt det turkosa hållet.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 104
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 611
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 469
Senast: Niyama
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp