Bukefalos 25 år!

Rostat bröd

Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?

Är du sugen på rostat bröd så ät rostat brud och strunta i vad din sambo säger. Det är inte direkt att han måste äta rostat bröd för att du tänker göra några åt dig själv.

Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?
Haha. Om det var förlegat - varför skulle då affärerna sälja rostebröd?
:rofl::rofl:

Seriöst, det var en rätt dum kommentar. Hotellen har brödrostar vid frukostbuffen och det säljs massor av brödrostar i affärerna.

ALLT bröd rostas. Rågbröd som blir krispigt, på med smör och ost. Vitt bröd son är krispigt utanpå men mjukt inuti och på med Nutella eller apelsinmarmelad eller skinka, ost. Eller bara smör. Mycket smör.

ÅÅÅH. Jag försöker undvika bröd men nu blir jag sugen!

Jag undrar vad @fejko menade egentligen.

Rostar det mesta av mitt bröd. Bara om det är nytt och inte hunnit in i frysen ännu som det äts orostat.

Brödet är dock aldrig "rostbröd" om det var vit formfranska som avsågs med frågan.
Och jag rostar bara i ugn, äger ingen brödrost. Om det var att inte associeras med Stig-Helmer som var det viktiga. :D

Liknande trådar

Mat Mat behöver ju vi alla ha i oss. Jag har funderat på varför det är så olika bland människor varför de gillar eller inte gillar att laga...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
2 804
Mat Jag har genom livet försökt att baka bröd med det har inte blivit någon raketkarriär av det precis. Mina limpor får alltid en stark...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 923
Skola & Jobb Ska plugga vetenskapsteori och metod nu på vårterminen och sen skriva kandidatuppsats till hösten. Kursen nu på vårtermingen är på 7,5...
Svar
9
· Visningar
356
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
3 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXLVII
  • Vinterutrustad bil
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinter med hund
  • Flyga med katt