ryttartest + dressyrryttartest

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 924
K

knasan

Var får man mer info om detta? Måste man vara medlem i något särskilt för att få göra ett test? Det lär finnas litteratur i ämnet skrivna av strömsholm, var hittar man dessa? Måste hästen vara ridskolehäst eller t ex av tregångsras (= ras med "bara" tre gångarter, dvs de flesta), eller ha en viss grad av egen utbildning? Går man särskild kurs för att förbereda sej, och måste man ingå i ett lag e.d.? Finns det andra roliga sorters märken man kan ta?

/Nyfiken
(Tycker att det är roligt att man tagit fram ett system med märkestagning för oss som vill utvecklas men inte tävla)

Sv: ryttartest + dressyrryttartest

Du kan läsa mer på Ridsportförbundets hemsida!

Vissa lokala tävlingar rids i dressyrryttartest.

Tack för tipset! Men vad är det för hemsidesadress?

ryttartest är när man ridar 4 på banan på led med programuppläsare och dommaren kollar bara på hur ryttaren inverkar på hästen alltså ingen form eller sånt
dressyryttartest är samma sak fast man är ensam

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte förstå hur svårt det ska vara för mig att hitta en tidsbalans. Jag hade ju uppenbarligen trampat i jordgetingboet igen nu...
Svar
0
· Visningar
486
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 377
Senast: Emelei
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
6 030
Senast: Fetaost
·
Ridning Desert Rose skriver svar i tråden: Sv: Vart är dressyren på väg? Hej! Jag är nytt här, kommer egentligen från Tyskland, men...
Svar
5
· Visningar
1 661
Senast: Meelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025