Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre 2015

AgentCarter

Trådstartare
Självklart så behövs det en egen tråd!
Vad tycker ni? Om artistvalet och deras låtvale, ös på med åsikter *solglasögon smiley som jag inte kan lägga pga använder mobilen*
 
Tre första låtarna stor besvikelse. Inget som är wow."Tänd ett ljus" gick knappt att känna igen. Inte ens texten fanns där.
Börjar lessna på dessa rappare.
Var fan är den riktiga ROCKEN?
Hoppas på lite andra musikstilar till nästa år för det börjar bli lite same, same...
 
Miriam gillade vi här.
Kleerup höll på att tråka ihjäl mig :meh:
 
Alltså Sven-Bertil. I en helt annan generation och med så mycket musikalitet. Han gjorde låten allvarlig och stark - från att ha varit en lite banal ballad.

Fler bra prestationer men S-B grep mig.
 
Jag älskade Ison & Fille! :love: Tror Jenny var bra, men man hörde ju typ inte vad hon sjöng? Samma sak med Kleerup. Både Miriam och Lisa kan ju sjunga, inget snack om saken! Och Sven-Bertil är ju en musikalisk ikon!
 
Älskar programmet!
Dagens avsnitt var toppen!
Miriam är så sjukt begåvad.
Ingen kommer slå Lisas framträdande rent känslomässigt.
Alla gjorde riktigt bra i från sig.
Jag gillar alla människorna!
 
Det här är verkligen inte min typ av program, men jag råkade få se det i bakgrunden i kväll. Sven-Bertil Taube:love:
 
Jag gillade Miriam igår! Tycker det är tråkigt att rapparna har börjat göra egna texter, känns som det inte riktigt är tanken...
 
Jag gillade Miriam igår! Tycker det är tråkigt att rapparna har börjat göra egna texter, känns som det inte riktigt är tanken...
Eller så är just tanken bakom rap att göra så, sen är kanske inte den icke-rap-älskande publiken redo för det.
Visste ni att rap kommer av "rythmic american poetry" eller "rythm and poetry"?
Det är en annan skola helt enkelt. Att tolka en icke-rap-låt till rap kräver tillägg, annars vore låten färdigsjungen innan musikerna kom till första refrängen.
 
Men borde inte lite fler musikstilar än få utrymme nu? Alltid en rappare.... SÅ stor är väl ändå inte rappen? Rock, Country, Hårdrock, dansband, mm har inte varit med ett enda år. Nån avslagen gubbrock men inte mer. Vill man behålla yngre tittare får man börja visa lite mer än pop och rap.
 
Men borde inte lite fler musikstilar än få utrymme nu? Alltid en rappare.... SÅ stor är väl ändå inte rappen? Rock, Country, Hårdrock, dansband, mm har inte varit med ett enda år. Nån avslagen gubbrock men inte mer. Vill man behålla yngre tittare får man börja visa lite mer än pop och rap.
Programformatet är ju ganska låst i att handla om populistisk musik, och jo - rap är stort sett till försäljnings/lyssningssiffror även i sverige. Jag tror du tänker lite galet beträffande yngre tittares lyssningsvanor.
 
Programformatet är ju ganska låst i att handla om populistisk musik, och jo - rap är stort sett till försäljnings/lyssningssiffror även i sverige. Jag tror du tänker lite galet beträffande yngre tittares lyssningsvanor.
Jag tycker nog att de yngre i dag verkligen lyssnar på ALLT och är allätare av musik på ett helt annat sätt än vad min generation var på tex 80-talet. Så jag tycker snarare att det är galet tänk att inte erbjuda fler musikstilar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 009
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 675
Senast: manda
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 232
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp