Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre 2015

Jag tycker nog att de yngre i dag verkligen lyssnar på ALLT och är allätare av musik på ett helt annat sätt än vad min generation var på tex 80-talet. Så jag tycker snarare att det är galet tänk att inte erbjuda fler musikstilar.
Jag är ganska övertygad om att programmakare/artister inte har upplysning som sin främsta mission, det handlar om vad som säljer.
 
Jag är ganska övertygad om att programmakare/artister inte har upplysning som sin främsta mission, det handlar om vad som säljer.
Förstår inte riktigt vad du menar med upplysning?

Skulle tro att dansband, Country och hårdrock bara för att nämna några stilar säljer rätt bra. Dansband ( som jag själv absolut inte gillar) är väl den störst säljande vi har i Sverige?

Oavsett tycker jag att det börjar bli rätt enformigt. Önskar mer variation för att behålla intresset att titta vidare.
 
Förstår inte riktigt vad du menar med upplysning?

Skulle tro att dansband, Country och hårdrock bara för att nämna några stilar säljer rätt bra. Dansband ( som jag själv absolut inte gillar) är väl den störst säljande vi har i Sverige?

Oavsett tycker jag att det börjar bli rätt enformigt. Önskar mer variation för att behålla intresset att titta vidare.
Men du är tillräckligt engagerad för att tycka och skriva om det på forum..:) Grattis, du är en av idealen som tittare! :up:

Jag använde fel ord - upplysning var nog inte rätt men jag menar att programmet inte söker millimeterrättvisa eller att promota genrer, snarare att de vill ruska liv i skåpmat för nytt liv i genre-lyssnare. Åldersspannet är nog väldigt genomtänkt, och de yngre har nog fått mer lystmäte än andra.
---
Jaja, min favorit detta året är iallafall Lisa Nilsson. En av vår absolut största röster, och snygg som få dessutom! :love:
Kleerup har jag svårt för som person, men han är ett musikaliskt geni (utan egen sångröst) som säkert kommer klättra på listorna efter den här säsongen. Miriam är den här säsongens motsvarighet till tidigare säsongers amanda/agnes/darin/laleh/september.
 
Men du är tillräckligt engagerad för att tycka och skriva om det på forum..:) Grattis, du är en av idealen som tittare! :up:

Jag använde fel ord - upplysning var nog inte rätt men jag menar att programmet inte söker millimeterrättvisa eller att promota genrer, snarare att de vill ruska liv i skåpmat för nytt liv i genre-lyssnare. Åldersspannet är nog väldigt genomtänkt, och de yngre har nog fått mer lystmäte än andra.
---
Jaja, min favorit detta året är iallafall Lisa Nilsson. En av vår absolut största röster, och snygg som få dessutom! :love:
Kleerup har jag svårt för som person, men han är ett musikaliskt geni (utan egen sångröst) som säkert kommer klättra på listorna efter den här säsongen. Miriam är den här säsongens motsvarighet till tidigare säsongers amanda/agnes/darin/laleh/september.

Förstår inte varför du tar till sådan jäkla trist sarkasm bara för att jag uttrycker min åsikt :confused:
Är det inte ett diskussionsforum?

Har följt programmet från första start men förra omgången började jag lessna då jag tyckte det börjat harva i samma hjulspår. Hoppades på lite nytänkande i år men det blev ännu en säsong med samma musikstilar så jag kommer nog bara se det sporadiskt.
 
Förstår inte varför du tar till sådan jäkla trist sarkasm bara för att jag uttrycker min åsikt :confused:
Är det inte ett diskussionsforum?

Samma gamla buke. Nej jag använder inte medvetet sarkasm, den etiketten är det du som sätter. Själv skriver jag med humor i tanke men tja...trist att gamla hjulspår finns kvar. Dags att logga ut igen.
 
Yngre tittare är väl knappast målgruppen. De unga sitter inte hemma en lördagskväll och tittar på TV. Inte i min värld i alla fall (ursäkta om jag generaliserar).
Är inte målgruppen blandad målgrupp?
Så kan det ju vara...att det är medelålder och uppåt.
 
Efter lyssnat lite på spotify:
Lisa, kleerups och sven bertils låter är egentligen hur tråkiga som helst. Inget nytt under broarna där

Jenny, jäklar vad otydligt hon sjunger ofta (vilket både hon och kleerup gjorde live). Är bara texten som är omgjord med annars är det samma som innan. Så lite roligare än de andra tre men fortfarande en mhe

Ison och fille- Den är bra, jag har märkt att många här tycker att rapparna gör om för mycket men de har lämnat kvar mycket och budskapet är det samma. Tänd ett ljus var inte heller en jullåt från början utan den ska ha varit släppt innan jul men släpptes om lagon till jul och blev en hit.

Miriam: Jättebra! Enda klagomålet är väl att hon svär en del men man ska väl inte kasta sten i glashus ;)
 
Yngre tittare är väl knappast målgruppen. De unga sitter inte hemma en lördagskväll och tittar på TV. Inte i min värld i alla fall (ursäkta om jag generaliserar).
Yngre tittare ser inte tablå-tv. De streamar och kan därmed röja på lördagskvällen och se Så mycket bättre från bakissoffan på söndagseftermiddagen.:)
 
Jag gillar fortfarande Ison & Fille! Snygg sampling och bra egen version. Snygg gest att erbjuda sig att ge honom texten också :up:
Lisa är ju Lisa men det hade lika gärna kunnat vara en spelning på Allsång på Skansen där hon sjöng Änglamark, typ.
 
Ja...Miriam var bäst!
Synd hon inte sjunger nästa vecka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 622
Senast: manda
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 091
Senast: cirkus
·
Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp