Bukefalos 28 år!

Så mycket bättre 2015

Jag gillar inte heller programmet den här omgången. Har det med artisterna att göra? Det är inga färgstarka personer, förutom Miriam förstås. Eller har det att göra med hur bra de är på att arra och göra sina egna tolkningar?

En sak som jag saknar är känsla. Det är få som förmedlar känsla. Flera sjunger mycket vackert - men "bara" det, tycker jag.
 
Alltså...Lyckolandet. Jag blev så glad när jag hörde den att jag fick tårar i ögonen. Den blev en IN YOUR FACE på så många medelsverigedemokrater som satte lördagspizzan i halsen. Jag läste kommentarerna som flödade in på så mycket bättres facebook-sida och jag kan liksom inte fatta var allt hat kommer ifrån, varför människor inbillar sig att inte musik skulle få ha budskap...say wuuut liksom? Musik ÄR budskap, och Strömstedts Lyckolandet satt precis där den skulle. Den här låten har tyngd, och just där, just då, just nu - så mycket bättre än allt annat vi sett. Legendariskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 009
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 675
Senast: manda
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 228
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp