Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du, jag sa nej först när Lobelia frågade mig (hon sa inte ens rollen) för jag hade sett en koppling mellan Killa - LenaH och sen omvandlingslekarna vet jag att jag ofta blir vald för att lyan vill ha mig på sin sida. Så när det jagades för fullt efter ersättare, jag blev käk och Myrten dessutom röstat på LenaH (hon alibiröstar ju typ lika mycket som jag gjorde förr) så insåg jag ju att Myrten och LenaH var onda och jag trodde jag skulle vara totalkörd direkt. Men sen verkade de inte ha nån ersättare och jag tänkte att jag kan ju försöka. Det var en aning jobbigt att komma in igen och den bästa teorin jag hade var den mot mig själv.
jag förstår dig å att gå från god till ond blir ju en typ av omvandling även om du inte hann vara god längre än till DL1.

Men (jisses tiden går så fort), det var väl DL3 när det var dubbellynch å jag skrev ngt om att ingen protesterade om att jag hade misstankar mot dig - som jag började misstänka dig. Sedan igår e lynchen å det visade sig att Lena var psykopaten så började jag fundera mer på Myrten å käket natt1. Å eftersom vi var så många deltagare i leken så var det ganska så klart att ngn gammal deltagare utan info skulle kliva tillbaka.Jag försökte sätta mig in i lyan å insåg att de aldrig hade velat ha dig som motståndare (för då är du en iller när du får upp vittringen :) ) Så om de fått välja sin kamrat så skulle de troligen välja dig i lyan å ingen annan.
 
Jag försökte sätta mig in i lyan å insåg att de aldrig hade velat ha dig som motståndare (för då är du en iller när du får upp vittringen :) )
Jo, om jag har tid och ork. Problemet är ju att jag så ofta har jäkligt fel så när jag är god brukar jag ju oftast ofrivilligt mest hjälpa onda. Tyckte denna gång hade kunnat bli intressant att vara siare med en ond ängel med, för jag hade behövt vara så jäkla försiktig.
 
Jo, om jag har tid och ork. Problemet är ju att jag så ofta har jäkligt fel så när jag är god brukar jag ju oftast ofrivilligt mest hjälpa onda. Tyckte denna gång hade kunnat bli intressant att vara siare med en ond ängel med, för jag hade behövt vara så jäkla försiktig.
Var inte så hård mot dig själv - hur många stekpannor har inte @quarter4ever slitit ut vid det här laget ;)
Jag märker att ju mer tid jag har, desto mer orkar/kan jag sätta mig in i leken å försöka hitta hål i teorier/samband men har jag dåligt med tid så är jag skitkass rent ut sagt....

Håller med om att det hade varit jätteintressant om du fått vara med lite längre å ulvarna lynchat typ mig (vilket jag förväntade mig..) eller ngn annan.
 
förresten @Mistimed - du tyckte att jag skriver mycket men mestadels sammanställningar å inte så mycket egna teorier.... Du märkte kanske att det inte har ngt med vilken sida jag är på ;)
Det är helt enkelt så jag leker. Jag har otroligt svårt att sätta folk åt goda eller onda hållet i början å oavsett sida så gör jag sammanställningar å om jag hittar ngt som inte verkar gå ihop så är det då jag "slår till" eller om det är ngn som gjort ngt som gör att jag kan hålla dem åt det ena el andra hållet. Annars är jag väldigt neutral till folk i början :)

å skriver jag att jag inte "hunnit kika på någon" så menar jag faktiskt att jag inte hunnit kika på just den personen :)
 
Du, jag sa nej först när Lobelia frågade mig (hon sa inte ens rollen) för jag hade sett en koppling mellan Killa - LenaH och sen omvandlingslekarna vet jag att jag ofta blir vald för att lyan vill ha mig på sin sida. Så när det jagades för fullt efter ersättare, jag blev käk och Myrten dessutom röstat på LenaH (hon alibiröstar ju typ lika mycket som jag gjorde förr) så insåg jag ju att Myrten och LenaH var onda och jag trodde jag skulle vara totalkörd direkt. Men sen verkade de inte ha nån ersättare och jag tänkte att jag kan ju försöka. Det var en aning jobbigt att komma in igen och den bästa teorin jag hade var den mot mig själv.
Jag ber ödmjukast om ursäkt för att jag förstörde förutsättningarna för dig.

Jag ville lägga en uppenbar OT-baserad röst när jag insåg att jag absolut inte hann med leken. Jag hade gjort samma sak om jag haft en god roll, fast då för att säkerställa att det var klart att jag inte hade några egentliga misstankar mot den rösten föll på.

Hur jag spelar som ond nu för tiden lär vara svårt att säga något om eftersom det var väldigt länge sen jag var ond. Men ska jag kopiera min spelstil som god vore det ganska dumt att bara rösta på goda. Så viss alibiröstning skulle säkert förekomma. Men hur mycket är nog svårt att säga.
 
förresten @Mistimed - du tyckte att jag skriver mycket men mestadels sammanställningar å inte så mycket egna teorier.... Du märkte kanske att det inte har ngt med vilken sida jag är på ;)
Det är helt enkelt så jag leker. Jag har otroligt svårt att sätta folk åt goda eller onda hållet i början å oavsett sida så gör jag sammanställningar å om jag hittar ngt som inte verkar gå ihop så är det då jag "slår till" eller om det är ngn som gjort ngt som gör att jag kan hålla dem åt det ena el andra hållet. Annars är jag väldigt neutral till folk i början :)

å skriver jag att jag inte "hunnit kika på någon" så menar jag faktiskt att jag inte hunnit kika på just den personen :)

Absolut :p

Min tanke från början var att du var god, och därför blev det lite att jag inte fokuserade så mycket på dina inlägg. Sen när jag insåg att du hade så MÅNGA inlägg blev jag nojjig, för nån annan gång var det... Mammas tror jag. Som jag från början tyckt kändes god och därför inte riktigt letade teorier mot, men sen började tro kanske inte alls var god men som då hade ett halvt berg med långa inlägg som jag bara inte orkade gå igenom. Hon var givetvis ond den gången. Jag ville inte göra samma tabbe igen, och det var liksom det enda jag reagerade på. Det var inte som att du var vidare skum i övrigt. :p
 
Jag ber ödmjukast om ursäkt för att jag förstörde förutsättningarna för dig.

Jag ville lägga en uppenbar OT-baserad röst när jag insåg att jag absolut inte hann med leken. Jag hade gjort samma sak om jag haft en god roll, fast då för att säkerställa att det var klart att jag inte hade några egentliga misstankar mot den rösten föll på.

Hur jag spelar som ond nu för tiden lär vara svårt att säga något om eftersom det var väldigt länge sen jag var ond. Men ska jag kopiera min spelstil som god vore det ganska dumt att bara rösta på goda. Så viss alibiröstning skulle säkert förekomma. Men hur mycket är nog svårt att säga.

Eh va? Det var ju knappast det som förstörde förutsättningarna eftersom ingen ens tog upp det. Jag trodde ju dock att det skulle vara meningslöst att hoppa in för att jag tyckte det var uppenbart, och så när det visade sig att jag faktiskt hade rätt tyckte jag det var kul för att jag brukar vara så dålig som god, och bara genom att jag blev käkad hittade jag två onda.

Nä, jag har inte koll på hur du spelar nu som varken ond eller god och om det ändrats mot förr. Men från förr kändes det jättetypiskt dig att om du behövde lägga en OT-röst så att då välja en kollega, och det stämde ju in i pusslet.
 
Absolut :p

Min tanke från början var att du var god, och därför blev det lite att jag inte fokuserade så mycket på dina inlägg. Sen när jag insåg att du hade så MÅNGA inlägg blev jag nojjig, för nån annan gång var det... Mammas tror jag. Som jag från början tyckt kändes god och därför inte riktigt letade teorier mot, men sen började tro kanske inte alls var god men som då hade ett halvt berg med långa inlägg som jag bara inte orkade gå igenom. Hon var givetvis ond den gången. Jag ville inte göra samma tabbe igen, och det var liksom det enda jag reagerade på. Det var inte som att du var vidare skum i övrigt. :p
Kan inte fatta att jag kom upp i så många inlägg själv faktiskt :eek:

Själv var det ju inte förrän i morse jag började på riktigt fundera över dig, för jag tyckte ju du var skum innan (well, jag fick ju inte in dig i pusslet). Är glad att jag tog ett litet extra varv där faktiskt å efter din diskussion m Habina så började jag ju fundera om vi hade fel om dig... :)
 
Jo, om jag har tid och ork. Problemet är ju att jag så ofta har jäkligt fel så när jag är god brukar jag ju oftast ofrivilligt mest hjälpa onda. Tyckte denna gång hade kunnat bli intressant att vara siare med en ond ängel med, för jag hade behövt vara så jäkla försiktig.
Du och jag :love:
Jag är egentligen en värdelös spelare. Röstar ut mina kollegor när jag är ond och röstar ut mina kollegor när jag är god. :D
 
Du och jag :love:
Jag är egentligen en värdelös spelare. Röstar ut mina kollegor när jag är ond och röstar ut mina kollegor när jag är god. :D
:laugh: men det känns alltid lite tryggt när du är med, för du brukar resonera logiskt (enligt mig). Är jag god blir jag ju visserligen nervös över att bli lurad, men det är i alla fall skönt med nån som ser ungefär samma saker som jag ser. Och är jag ond är det rätt skönt även om du är god, för det är lättare att resonera med nån som förstår vad som är ologiskt :angel: :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
42 075
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 184
Senast: LindgrenV
·
  • Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken! Temat för denna gång.. Vampire Diaries/Twilight/Dracula anno 2013.. VAMPYRER! Det är inte lätt att...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
35 634
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp