Saker och företeelser man inte förstår sig på

Vanlig? Det är klart det skvätter, är ju därför toalocket finns. Sitter du på toan blir det ju du som är toalocket:wtf:

Nu blir det kanske lite mycket information, men äsch då!
Skvätter partiklar såklart, men bajsvatten har jag aldrig varit med om. Bara för det var jag tvungen att sätta mig och spola på toaletten nu.. 😅 Jag blev inte det minsta blöt. Hur som helst spolar man ju först, sedan torkar man, sedan spolar man igen - och jag känner att jag kan stå ut med lite bajspartiklar på röven de få gånger jag känner att jag måste använda en allmän toalett för nummer två. Hellre det än att det ska lukta när jag går därifrån. :o
 
Men alltså, medan du sitter ner? Du måste ju få bajsvatten över hela röven:yuck:
Nja, när man spolar i en toalett så kommer det nytt vatten från kanterna högst upp. Och det är det vattnet som kan hamna på rumpan, allt nere i toalettstolen åker ju ned i avloppet som det är meningen att det ska göra med en spolning. Så jag finner det svårt att något vatten som ligger nere i toalettstolen hinner nå upp med tanke på hur mycket vatten som "sprutar" nedåt.
Kolla själv när man spolar med toalettlocket uppe. Det är mycket nytt vatten som kommer.

Men det sagt så gör inte jag det heller, efter ha lärt mig som nyfiket litet barn om hur kallt det kan vara att få på rumpan :rofl::D
 
Nu blir det kanske lite mycket information, men äsch då!
Skvätter partiklar såklart, men bajsvatten har jag aldrig varit med om. Bara för det var jag tvungen att sätta mig och spola på toaletten nu.. 😅 Jag blev inte det minsta blöt. Hur som helst spolar man ju först, sedan torkar man, sedan spolar man igen - och jag känner att jag kan stå ut med lite bajspartiklar på röven de få gånger jag känner att jag måste använda en allmän toalett för nummer två. Hellre det än att det ska lukta när jag går därifrån. :o
Nja, när man spolar i en toalett så kommer det nytt vatten från kanterna högst upp. Och det är det vattnet som kan hamna på rumpan, allt nere i toalettstolen åker ju ned i avloppet som det är meningen att det ska göra med en spolning. Så jag finner det svårt att något vatten som ligger nere i toalettstolen hinner nå upp med tanke på hur mycket vatten som "sprutar" nedåt.
Kolla själv när man spolar med toalettlocket uppe. Det är mycket nytt vatten som kommer.

Men det sagt så gör inte jag det heller, efter ha lärt mig som nyfiket litet barn om hur kallt det kan vara att få på rumpan :rofl::D
Men det diskuterades ju på forumet för ett tag sedan om alla bakterier som hamnar på tandborsten om en spolar med öppet lock. Jag vill inte ha dem på röven heller, tack. Skulle aldrig få för mig att spola med öppet lock, har nog bara sett det på TV.
 
Men det diskuterades ju på forumet för ett tag sedan om alla bakterier som hamnar på tandborsten om en spolar med öppet lock. Jag vill inte ha dem på röven heller, tack. Skulle aldrig få för mig att spola med öppet lock, har nog bara sett det på TV.
Det syns ju dock när man spolar utan att det är något i det, jag menar, när man tex rengör toaletten eller spolar ned något annat.
 
Gemensamma facebookkonton för par/familjer.
Det är sjukt märkligt! Jag har en sån på min facebook och där kan det möjligtvis förklaras med att de är äldre och egentligen bara vill ha facebook för att dels kunna vara med i gruppen för sitt sommarstugeområde och kunna följa sina barn och släktingar på facebook. Men det är väldigt märkligt!

Har också några sådana på min facebook. Vissa heter ju typ "Lars Gittan Svensson", så där vet man ju åtminstone att det är delat konto, även lm det är svårt att veta vem av dem som skriver. Så finns det ju även den sorten där det är den enas konto, men båda använder det lika mycket, väldigt märkligt, och störande.
 
Det visste jag inte ens fanns eller var tillåtet, trodde att fundamentet i nämnda universum var individer som ingår i ett nätverk. Och sen blir det liksom grupper när flera individer ska komma under samma tak.

Varför?

/förmodligen Sveriges minst insatta i ämnet
Den enda förklaringen jag kan komma på är att man är så svartsjuk att man måste ha kontroll så att ingen flörtar med den andre?
 
Den enda förklaringen jag kan komma på är att man är så svartsjuk att man måste ha kontroll så att ingen flörtar med den andre?
Jag gissar snarare på att det är äldre/medelålders/mindre datorvana som delar dator och inte vill logga ut och logga in på varsitt konto hela tiden. Gissningsvis även med flera gemensamma vänner och bekanta, så att behovet av ett eget konto kanske inte känns särskilt stort? Så har jag tänkt i alla fall :)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 811
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 208
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 627
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp