Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jag tror att han känner sig utanför.

Att han får vara med och välja häst tycker jag är jättebra. Du ska inte ge avkall på dina önskemål. Men det måste ju finnas en häst som uppfyller både dina och hans krav.

Men han måste också vara medveten om att har man en egen häst är det sju dagar i veckan som gäller. Om du inte hittar en medryttare förstås. Om några år kanske han har en egen häst... man vet aldrig :angel:

Lycka till!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

jaha, så fortsätter dilemmat. Efter lite diskussioner kom vi fram till (så uppfattade jag det iaf) att det är okej att jag köper häst. Glad i hågen har jag börjat titta runt och gjort en plan för att spara slantar. Men så kände jag i maggropen att någonting inte känns rätt i hur han beter sig mot mig. Något saknades. (Som jag HATAR denna magkänsla, den har nämligen aldrig svikit mig innan... )

Så idag, samma dag som vi ska åka bort på en myshelg med vovven, så är denna magkänsla så kraftig att jag bara måste fråga honom om något pågår. Och jag ber honom att respektera mig genom att inte tiga - som han alltid gör. Så får jag svaret, "vi behöver prata ikväll om oss och våra olika mål med livet". Jag frågar "kommer jag att få gråta en massa?" "Kanske det" svarar han.

Så jag är rädd för det värsta nu.:cry:

Är det verkligen så hemskt att leva med en hästtjej?
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Så får jag svaret, "vi behöver prata ikväll om oss och våra olika mål med livet". Jag frågar "kommer jag att få gråta en massa?" "Kanske det" svarar han.
Så jag är rädd för det värsta nu.:cry:
Är det verkligen så hemskt att leva med en hästtjej?
NEJ, det är det inte. Långt ifrån. Tvärtom, jag vet killar som gärna har en hästtjej eftersom vi ofta har fötterna på jorden och inte är så sjåpiga. Går det åt skogen mellan dig och sambo, så beror det inte på hästarna utan på något annat.

Hoppas allt löser sig till det bästa. *kram*
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Tack.
Jag är så hemskt orolig nu att jag inte kan jobba...
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Håller tummarna för att det han vill diskutera inte är så allvarligt som du tror. *tummarna vitnar av att kramas så hårt*
Och jag som hela tiden tyckt att det verkar som ni har ett jättebra förhållande (efter vad jag läst i inläggen i diverse trådar), bortsett kanske från att han vill begränsa ditt hästeri...):(

Var det inte ni som var nyförlovade btw (visst fick du ett ja på skottdagen??)
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Håller tummarna för att det han vill diskutera inte är så allvarligt som du tror. *tummarna vitnar av att kramas så hårt*
Och jag som hela tiden tyckt att det verkar som ni har ett jättebra förhållande (efter vad jag läst i inläggen i diverse trådar), bortsett kanske från att han vill begränsa ditt hästeri...):(

Var det inte ni som var nyförlovade btw (visst fick du ett ja på skottdagen??)

jajjamen. SItter med min fina ring på fingret.:( Jag älskar honom oerhört. Förstår inte varför han tycker det är så svårt med hästarna.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Vad trist. Men vi får hoppas på att det "bara" är hästbiten han vill ta upp.

Lycka till!

Jag kan tycka det är KONSTIGT att man vill begränsa den andra partens liv och glädjeämnen. För det är ju ändå det hästarna är. Tror man att man får en GLAD livspartner av att göra så? Att man får mer kvalitetstid tillsammans?
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jag kan tycka det är KONSTIGT att man vill begränsa den andra partens liv och glädjeämnen. För det är ju ändå det hästarna är. Tror man att man får en GLAD livspartner av att göra så? Att man får mer kvalitetstid tillsammans?
Instämmer.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Men herregud?! Är det inte meningen att man ska stötta varandra i ett förhållande:confused: Det är väl inget fängelse med tillhörande fängelsedirektör du hamnat i!

Jag hade bett sambon att fara åt h-sicke rent ut sagt:mad:

Ska ett förhållande gå ut på förbud och förhindrande så kan man lika gärna vara utan tycker jag. Varför ska man ha samma intressen för?

För mig personligen så ringer ALLA varningsklockor i mina öron när jag läser ditt inlägg. Vad ÄR det med alla killar - har de så j-la dålig självkänsla och typ inget eget liv eller:confused:
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

jag börjar också känna så nu.
Och det känns inte kul.
Hur ska jag kunna dela mitt liv med någon som saknar förståelse för min hobby?

Men nu ska jag inte måla fan på väggen här även om jag har 1000 fjärilar som flyger omkring.

Jag vill verkligen verkligen inte bli singel. Inte för fem öre.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Men herregud?! Är det inte meningen att man ska stötta varandra i ett förhållande:confused: Det är väl inget fängelse med tillhörande fängelsedirektör du hamnat i!

Jag hade bett sambon att fara åt h-sicke rent ut sagt:mad:

Ska ett förhållande gå ut på förbud och förhindrande så kan man lika gärna vara utan tycker jag. Varför ska man ha samma intressen för?

För mig personligen så ringer ALLA varningsklockor i mina öron när jag läser ditt inlägg. Vad ÄR det med alla killar - har de så j-la dålig självkänsla och typ inget eget liv eller:confused:


:bow::cool:
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Usch, vilken sits du hamnat i. Jag lider med dig, jag vet att det måste kännas jättejobbigt det här.

Har följt den här tråden, och jag måste tyvärr säga att jag inte är förvånad över att detta dök upp igen i ert förhållande. Har själv haft ett förhållande med en man som var mycket kontrollerande, förmodligen mycket mer än din sambo, och mina varningsklockor ringer när jag läser vad du skriver. Jag känner helt enkelt igen mig i en del du skriver, och jag känner igen mina "bortförklaringar" och mitt "rationaliserande" av pojvännens uppförande i dina. Låt vara att min dåvarande sambo förmodligen var mycket värre än din!

Det är svårt att ge råd i sådana här situationer, om inte helt omöjligt, men fundera på följande:

- Vad vill DU? Vad är viktigt för dig, och för att du ska må bra? Då menar jag inte vad är viktigt för dig att du FÅR göra, utan vad är viktigt för dig att prioritera i ditt liv? Tänk stort! Vilka är dina mål, drömmar och visioner i livet, fritiden, jobbet?

- Krama dig själv! Du är värd det. Ta fram din inre styrka, sätt på en bra låt på din musikanläggning och låt dig svepas med!

- Stå upp för dig själv och dina värderingen i ditt förhållande. Om din sambo inte kan acceptera dig som du är, så har du två val: 1) Gör som han säger och lev med det, även om det inte är det du egentligen vill. 2) Om du känner att du inte kan leva med din partners krav så är det bara att inse att bara kärlek inte räckte till i denna relation.

Sist men inte minst, det är inte jordens undergång att bli singel, jag lovar! :)

Många kramar på dig, hoppas att allt löser sig till det bästa!!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Men herregud?! Är det inte meningen att man ska stötta varandra i ett förhållande:confused: Det är väl inget fängelse med tillhörande fängelsedirektör du hamnat i!

Jag hade bett sambon att fara åt h-sicke rent ut sagt:mad:

Ska ett förhållande gå ut på förbud och förhindrande så kan man lika gärna vara utan tycker jag. Varför ska man ha samma intressen för?

För mig personligen så ringer ALLA varningsklockor i mina öron när jag läser ditt inlägg. Vad ÄR det med alla killar - har de så j-la dålig självkänsla och typ inget eget liv eller:confused:


Håller med här... Jeeves har format sej otroligt bra med mycet kloka ord..

Min sambo hatar min hobby.. Avskyr vad mina djur kostar.. Men de gånger inte jag har råd så hjälper han mej. För han VET vad häst och hund betyder för mej. Hur bra jag mår och att jag är den jag är pga hästen och hunden.

Därfr stöttar han mej till 100% trots att han önskade att jag la ner mitt hästeri..

Så killar måste inte älska ens hobby.. Men de måste förstå att de inte får förändra sin partner! Man är 2 i ett förhållande och båda ska vara lyckliga.

Jag skulle aldrig lämna mitt liv för en kille! Nånsin:mad:..

Tänker på dej TS!!!!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Hur gick det med snacket igår?
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Min sambo hatar min hobby.. Avskyr vad mina djur kostar.. Men de gånger inte jag har råd så hjälper han mej. För han VET vad häst och hund betyder för mej. Hur bra jag mår och att jag är den jag är pga hästen och hunden.

Därfr stöttar han mej till 100% trots att han önskade att jag la ner mitt hästeri..

Så killar måste inte älska ens hobby.. Men de måste förstå att de inte får förändra sin partner! Man är 2 i ett förhållande och båda ska vara lyckliga.

Kanske funkar nu, men vad händer den dagen ni har barn, hus och hela tjo faderittan tillsammans :cool:. Hoppas han är lika medgörlig då, fast han hatar din hobby!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jag vill verkligen verkligen inte bli singel. Inte för fem öre.

Det är fel anledning till att stanna kvar i ett förhållande.

Kan du inte vara utan just HONOM, fine. Men inte för att du är rädd för att bli singel. Det är bättre att vara singel än att vara kvävd i ett förhållande.

Tycker jag.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

*knapplån*

Vad har hänt? Jag har inte skrivit i tråden innan. Du har fått många kloka svar från andra om att inte överge det du vill så mina ord hade varit överflödiga. Däremot undra jag vad som hänt sen igår. Jag hoppas att allt är bra med dig och att sambon insett hur värdefull du är och hur viktigt det är för dig (och ert förhållande) att du kan göra det du mår bra av. *håller tummarna*
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

hej hej

har varit bortrest så jag har inte kunnat uppdatera.
Vill som innan poängtera att min sambo INTE är kontrollerande och hemsk på något sätt. Vänner o alla håller med om att han är en superkille. Däremot har jag förstått att han har behov av egentid han med. Jag har ju massor med egentid i stallet medan han är hemma eller gör något med vovve. Och visst är han "ledig" men som han säger, han måste ju vara med hunden vilket direkt exkluderar vissa aktiviteter. Han behöver också få vara fred och kunna filosofera över livet eller segla med vännerna.

Han säger atthan har börjat fundera över om en framtid med mig verkligen skulle funka. INte för att kärleken saknas, utan för att han mår dåligt av att alltid lägga sina behov åt sidan för att mina ska komma först. Han vill inte jag ska sluta med hästar, men att jag ska tänka över det han sagt. För köper vi hus vill han inte stå där med sysslor upp över huvudet medan jag är ute och har kul i stallet.
Och jag förstår honom
Som någon sa, i ett förhållande lever man inte ett gemensamt liv. Man lever två liv tillsammans. Och dåå kan inte en person tuta och köra och ska få allt. För att det ska funka måste man kompromissa. Sanningen är att jag tagit honom för given under en lång tid.

Jag blir iallafall hemskt ledsen när han vill vänta med att kika på bostad med mig (vi har kollat på hus...) för att se hur "vi" utvecklar oss. Men nu har vi varit bortresta i tre dagar. Hade sedan länge planerat att campa. Och det har varit helt underbart, förutom att jag lipat då och då. Vi har det så underbart tillsammans. Bästisar med "krydda". Kul HELA tiden! Och jag försår, han vill ha flera sånna här stunder. Inte bara snabbisar när jag kommer hem från stallet.

Tack för allt stöd.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Så får jag svaret, "vi behöver prata ikväll om oss och våra olika mål med livet". Jag frågar "kommer jag att få gråta en massa?" "Kanske det" svarar han.

GAHHHHH

Är det något som jag inte kan tåla, så är det sådant där!!!

Då har en part gått och grunnat ett tag på exakt vad som ska pratas om och så slängs det ut att "vi måste/ska "prata" i kväll/ i morgon etc. till en intet ont anande partner, som inte har en aning om vad som försiggår i den andres huvud eller vad det ska pratas om riktigt = oro en hel dag :mad:

Vet fler som mår dåligt av att partnern gör på det där viset och jag tycker det är så lågt :mad:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 705
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp