Så är vardagen igång igen efter sommarlovet och förra veckan var det dags för föräldramöte i sonens klass, han har börjat fyran nu.
Pappan hade inte kommit ihåg/tänkt gå trots att jag påmint honom flera gånger. Men när han ringde om annat på förmiddagen samma dag som mötet och jag sa ”visst ska du på föräldramöte i kväll?” så kunde han inte komma undan, även om jag hörde på honom att han återigen glömt bort det.
Kände att det var viktigt att han var med och själv fick höra all viktig info.
Men trots det så får jag frågor ang tex läxor som det kommit info om både på skolportalen och på föräldramötet.
Dottern och hennes bästis har fått en liten etta i stan för att underlätta att ta sig till skolan nu när de börjat gymnasiet. Pappan har varit noll engagerad i detta, det är bara sonens crosskörning som gäller.
Jag har fixat lägenhet, packat och flyttat hennes grejer, packat ihop grejer från mig som hon behöver i lägenheten, köpt det som fattats ordnat med ansökan om inackorderingstillägg osv osv.
Pappan var till lägenheten en kort stund och tittade just när hon flyttat in. Sedan inget mer.
När dottern kommit hem på helgen har hon valt att vara hos mig trots att det är pappavecka. Hon säger att hon har inget att göra hos pappa.
Igår ringde han och det var så synd om honom då han hade feber. Han berättade att en granne fixat tvätten åt honom, gjort en frukostmacka och lämnat en påse nybakt bröd utanför dörren och skulle åka in och handla åt honom senare under dagen.
När jag förra vintern hade konstant feber i drygt två månader pga min ME så jobbade han borta under veckorna den perioden. Då fick jag laga matlådor åt honom att ta med för han hade inte råd att köpa mat och mådde för dåligt för att orka göra matlådor själv.
Fick skjutsa sonen till träning två gånger per vecka trots att jag knappt orkade stå upp för det var ju SÅÅÅÅ viktigt att sonen var med på träningen, annars skulle farfar behöva komma och skjutsa och därmed köra ca 12 mil tur och retur. Handlade och skötte hem, barn och gård. När han kom hem på helgen och var trött och skulle skjutsa sonen till träning så var det inte lika noga. Då gick det bra att hoppa över träningen och han låg ute i gäststugan mest hela dagarna för att återhämta sig från jobbveckan…
Hade sån lust att säga allt detta till honom när han igår ringde och gnällde över sin feber, men jag lyckades hålla mig och sa bara att jag hoppas att sonen klarar sig från att bli sjuk.
Dock har han varit snäll och putsat betet åt mig i sommar, vilket iofs var dealen då han vill ha kvar sin traktor hos mig.
Har bett honom hela sommaren att ta bort sina grejer från en specifik del av gården där jag ska ha vinterförvaring av husbil och husvagn. Har ett par bokningar. Men ännu har inget hänt och snart är det dags att ta emot hyresgästerna.
Han säger att han inte hunnit men han har ju varit hos sin nya i grannstaden varje ledig stund i sommar så det handlar mer om prioriteringar.
Så, nu har jag fått spy av mig lite frustration igen