Serier just nu?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 492
  • Visningar Visningar 46 125
Sv: Serier just nu?

Den absolut bästa säsongen av Mad Men är den femte. Där är så superba konversationer, det är så snyggt och bara det bästa dramat ever! Nya säsongen har också börjat bra, men inte fullt så bra som förra.

Mad Men finns ju massa säsonger så det är ju perfekt i så fall! :D

Ingen här inne som följer Smash då? Mitt senaste tillskott, apbra tycker jag!

Och jag håller med er: Det är krångligt att komma ihåg alla karaktärer och det händer mer eller mindre ingenting

Ja precis, jag har funderat på att läsa böckerna men jag tycker det är skitjobbigt när det är för många karaktärer - särskilt nu då det inte händer nånting. Jag brukar få fråga sambon vem som är vem med jämna mellanrum :angel:

vitt: men då har din sambo koll iaf? Här frågar sambon och jag varandra lika mycket så vi vet ingenting egentligen:D

*kl*

Om GoT: Så här har ju alla säsonger varit. Det jiddras och pratas mest hela tiden och dom är måååånga att hålla reda på. En sak i synnerhet som det är ett j-la tjat om är att vinterna är på väg. Det har dom sagt från första avsnittet i säsong ett... Jag kan iofs gilla att serien i all sin fläskighet är ganska lågmäld och politisk. Det gör att det funkar för mig. Något jag hade önskat mig inför säsongspremiären är dock en recap. Snubben de hittade på ön i havet hade jag tex helt glömt bort:o.

Alltså, jag har nu (på 2 dagar) plöjt första säsongen av GoT. Och jag gillar den jättemycket. Tror jag...

Jag har lite svårt för att alla måste dö, här kan man hugga huvudet av vem som helst utan att jag som tittar blir förvånad. Det är sån serien är liksom. När Lady Sybil och Matthew Crawley dödades av så kändes det bedrövligt medan man här knappt orkar reagera till slut, en annan typ av serie men ändock en som jag älskar. Här känns det som om alla ska dö förr eller senare, och allra helst av en kniv i ryggen av någon de litade på. Det är nog det sista som gör mig lite... trött. Och alla karaktärerna, mannen gav upp på avsnitt 3 eftersom han inte orkade hålla ordning på alla. Jag kan förstå honom :angel:

KL?

Jag får gå lite mot strömmen här och säga att jag älskar början på den senaste säsongen av GoT! Det känns som att dom bygger upp mot något stort i slutet av säsongen.
Har man problem med många karaktärerna kanske den här kartan kan vara till hjälp? Den är lite inaktuell kanske, men ger en ganska bra överblick.

Ah, precis vad jag behövde. Försökte hitta en app som kunde prestera en sådan överblick men det fanns ingen vettig :angel:

Men jag gillar att vad som helst kan hända, det finns ingen huvudperson som är "immun" som i så många andra serier. Det gör den lite mer realistisk liksom.

Fast med tanke på att typ en tredjedel av säsongen redan har gått så känns det lite segt.

Jaha, hur tycker ni att GoT artar sig? Det är fortfarande ett j-la tjat om den där vintern:p. Sen undrar jag lite-vem tycker ni är den "rättmätige" kungen/drottningen över Westeros? Det känns som om man egentligen aldrig fått så mycket bakgrundsstory som böckerna troligen bjuder på kring Targaryens styre? Eller har jag missat nåt:o? Var de tyranner som styrde med drakarna eller hur var det egentligen? Och vad är egentligen skillnaden på Starks vs. Lannisters styre? Tycker att de börjar kännas som samma skrot och korn.

Se har jag sjukt svårt för scenerna med Theons tortyr. Bara vidrigt.

Fö är Nashville helt klart årts nykomling för min del. Jag älskar hela serien och musiken! Och jag är såååå team Juliette:D.

...och just det, är helt överlycklig att Mike Cruz är tillbaka i Nurse Jackie:love:! (Ja, jag pep, skrek och applåderade när jag såg honom:o:D).

Senast ändrad:

Jag älskar Nashville och är team Rayna :D Jag kan känna sympati för Juliette men oftast beter hon sig som en jävla barnunge! typ så:p

Ang GoT så vet jag inte riktigt vilka jag tycker ska vara på tronen, jag tror jag tycker Daenerys Targaryen, jag gillar henne starkt! (sen vet jag inte om hon har "rätt" till tronen, men vem har det?)

Har börjat kolla på Veronica Mars och det är underhållande :)

Liknande trådar

Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några... 10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka