Serier just nu?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 492
  • Visningar Visningar 46 125
Sv: Serier just nu?

Jag är så himla fast i Game of Thrones. Det här är säsongen jag har gått från "WOW vilken bra serie!" till "Det här är det bästa som någonsin visats på TV! Jag tror jag dör, allt är så fantastiskt!".

Angående vintern så får man ha i åtanke att även om vi har kollat på serien i tre(?) år nu så har det bara gått några månader sedan (spoiler om man inte sätt se1) [ Ned Stark dog ]. Att vintern inte kommit än är förståeligt. Jag vet inte ens om vintern har kommit i dom senaste böckerna ens?

Vill man sätta sig in i historien bakom (för den är lika utvecklad som själva händelseförloppet nu) så finns det massa bra youtubeklipp m.m. Men scrolla inte ner till kommentarerna på youtube eller några diskussionsforum eller liknande. Jag vet så himla mycket som kommer hända som jag verkligen önskar att jag inte visste. :mad:
Den här videon sammanfattar familjen Targaryens historia på ett riktigt bra sätt tycker jag. https://www.youtube.com/watch?v=mnfYj-cHM5c (Hon har även gjort två filmer om familjen Lannisters historia och ska göra om bla Stark med om jag förstått rätt. Men filmerna innefattar även vad som händer i säsong 1 och 2, så kolla inte om du inte sett så långt!)
Vill man fördjupa sig mer finns det också en serie videor på youtube som är inlästa av skådespelarna och som man hittar om man söker på History and Lore. Vet dock inte riktigt hur mycket dom spoilar - så var försiktiga.

Angående vem som borde sitta på tronen. Äsch vafan, jag tar allt i vitt!
Jag är egentligen ett Gendry-fan, men eftersom han är oäkting så har han ingen som helst rätt till tronen. Och kommer säkert bli dödad snart ändå. :meh:
Daenerys gillar jag så himla mycket och jag skulle gärna se henne som drottning, men jag tror i och med hennes familjehistoria, att hon så småningom kommer bli batshit-crazy hon också. Tycker man kan se tecken på det redan nu.
Om det nu skulle gå att bevisa att Jeoffrey är oäkting så är det väl egentligen Stannis som har rätt till tronen, men honom gillar jag INTE så det hoppas jag inte händer.

Jösses, det blir ju pinsamt uppenbart att jag inte har något liv! Jag kanske ska ta och gå ut och umgås med folk ett tag istället... :o

KL

Vad kommer ni kolla på i sommar?

Jag ska såklart se True Blood och så blir det Teen Wolf och Falling Skies. Game of Thrones har väl några veckor kvar också.

Vad är det mer för serier som kommer igång till sommaren?
Några nykomligar ni spanat in?

Har nu plöjt igenom dessa serier och behöver nog fler tips ;)

Kollar
Beauty and the beast
Big bang theory
Chicago Fire
Downtom Abbey
Elementary
Once upon a time
Revenge
Teen wolf
The Following
Vampire Diaries

(true blood)

Kollade typ 10 min på Walking Dead men vet inte och tror inte att det är min typ av serie... Är den "äcklig" ???
GOT är inte min grej, är inte spec impad av Spartacus, GOT, hobbits eller liknande. Ej heller direkt inne på galax (va heter) starwars temor osv...

Tips ?

Jag följer;
Revenge
Once up on a time
Vampire diaries
Arrow
Revolution
Elementary
Justiefied
Sherlock Holmes
Game of Thrones
Secret Circle
Family Guy
Robot Chicken (sett ett par få)

Jag har ledsnat lite på True Blood, såg väl halva förra säsongen. Men det är ju så jäkla rörigt! Om de bara hade följt böckerna åtminstone lite mer... Böckerna läser jag om för andra gången nu :love:

*kl*

Jag har en fråga angående Mad Men som jag hoppas allsmäktige buke kan hjälpa mig med! Jag har sett några säsonger, men det var ett tag sedan nu, och jag har totalt glömt bort vilken säsong jag är på.

Detta är det sista jag kan minnas: (skriver i vitt för att undvika att spoila)

Don och hans fru skiljer sig, Frun blir tillsammans med en annan. Kontorstjejen(vaaad tusan hette hon nu igen?...) har fått sitt barn och adopterar bort(??) det.

Någon?! :D

*kl*

Djup suck för dessa långa säsongsuppehåll. :banghead:
Nu måste jag ju hitta något nytt igen. Eller, jag funderar på att se om True Blood, så man har fräshat upp minnet lite efter detta evighetslånga uppehåller. Eller se om Downtown Abbey. Jag förväntar mig säsong tre på DVD av sambon i Juli när jag fyller år. Har ju inte sett tredje än och jag vill inte se den själv heller- det är ju sambons och min gemensamma serie ju :p

Just nu ser listan ut såhär:
True blood- season 5 complete (june 16)
Vampire Diaries- season 4 complete
Pretty Little Liars- season 3 complete (june 11)
Teen wolf- season 1 complete (trååååkig)
Once Upon a Time- season 1 complete (okej, jag hade missat att det fanns en andra säsong. Får köra på det.)
Vikings- season 1 complete
Bedlam- s02e04
Cheerleaders, Cali SMOED (youtube, följer ett all star lag) 17

Vad kommer ni kolla på i sommar?

Vi kollar på Warehouse 13, sen lär vi fortsätta på Hawaii five-0. Jag har precis börjat se tredje säsongen av Walking Dead också! Men annars vet jag inte vad jag ska göra när alla serier har säsongsuppehåll :cry:

Det är väl första säsongen bara, eller möjligen andra? Jag är ett troget Mad Menfan men plöjde de fyra första såsongerna på ett bräde så jag kan röra ihop det;). Vitt: Men Peggy (kontorstjejen) och graviditeten är väl redan första säsongen har jag för mig. Men Dons skilsmässa hade jag för mig var i andra säsongen, eller tom tredje...

Kl

Har börjat kolla på terra Nova med killen, kommer nog gå fort eftersom det bara finns en säsong.

Idag kommer säsong 4 av världens bästa serie, arrested development!!!! :)

Stämmer att det inte blir något mer med Terra Nova tyvärr. Det spekulerades ev om någon annan skulle köpa upp och fortsätta men blev inte så, än så länge iallafall.

Avsnitten var också väldigt dyra.

Liknande trådar

Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några... 10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka