Bukefalos 28 år!

Serier just nu?

Här hemma har vi lite serietorka. Jag gillar realistiska serier, inget sci-fi och inte för läskigt för då kan jag inte sova sen. Har gillat house of cards, newsroom, homeland och suits. Har sett första avsnittet av True detective men blev inte fast men borde ge den en chans till.

Boardwalk empire som nån tipsade om lät intressant, har ni några andra tips i lite samma genre som serierna jag nämnde ovan?

Kolla in The Americans. Handlar om ett ryskt spionpar som bor i USA på 80-talet mitt under kalla kriget. Den är lever främst tack vare karaktärerna och hur de lyckas med dynamiken i alla relationer; det gifta paret som har ett arrangerat äktenskap med barn och jobb i amerikanska förorten, den ryska kvinnan på ambassaden som bara vill kunna hjälpa sin familj hemma i Ryssland, FBI-agenten som gör allt för att komma åt de ryska spionerna samtidigt som relationen med frun knakar, relationerna mellan de olika "spionparen", hur det faktum att det finns barn med i bilden påverkar osv osv. Helt enkelt en jäkligt bra serie!
 
Jag har också lite serietorka just nu, men det finns ett par stycken jag har tänkt ge en chans någon gång även om jag inte direkt längtar efter att se dem typ True Detective, The Strain, Orange is the New Black och säkert ett par till. Blev däremot glad över att se att House finns på Netflix, har bara sett ett par avsnitt förrut :)

Häromdan såg vi första avsnittet av Constantine. Tyckte att den kändes lite slätstruken, men ska nog ge den en chans till.
 
Jag har också lite serietorka just nu, men det finns ett par stycken jag har tänkt ge en chans någon gång även om jag inte direkt längtar efter att se dem typ True Detective, The Strain, Orange is the New Black och säkert ett par till. Blev däremot glad över att se att House finns på Netflix, har bara sett ett par avsnitt förrut :)

Häromdan såg vi första avsnittet av Constantine. Tyckte att den kändes lite slätstruken, men ska nog ge den en chans till.

Jag håller på att ge constanine en chans oxå.
 
Förtsa avsnittet var eh hallå, andra vart det lite bättre tycker jag. Får se om den kommer bli en hit, har fjantigt mycket serier just nu känner jag.

Okej, får se vad som händer framöver. Jag har ingen serie alls att följa nu sedan Face Off tog slut så jag hoppas på att den skärper till sig lite.
 
Jag tyckte Constantine kändes som en b-version av Supernatural, men har bara sett ett avsnitt så..
Kommer nog inte fortsätta se den, kanske längre fram i någon period när det är tomt på serier..

Jag har lite svårt att hinna med nuförtiden så har bantat serierna rejält. Just nu ser jag:
- once upon a time
- the originals
- supernatural
- the flash
- arrow
- the 100
- vampire diaries

American Horror Story brukar jag se men fastnade inte riktigt för den här säsongens första avsnitt. Avvaktar nog lite med den just nu.
The mentalist börjar i slutet på november så det ska bli spännande att se vad som blir av den här sista säsongen.
 
apropå @MiniLis inlägg, vilka serier följer ni just nu?

Jag kollar på
*Grey's anatomy (trodde inte att det skulle komma en säsong till faktiskt)
*Once upon a time
*The blacklist
*Arrow (som jag nästan avskrivit helt efter förra säsongen, det här verkar bättre än så länge!)
*Big bang theory
*The walking dead
*Hart of dixie (om det nu tänkte börja igen?)
*Breaking bad (men det ligger på paus just nu)

Sen kommer jag inte på fler serier som går nu, Orange is the new black ser vi men där är ju ingen säsong nu.
 
Just nu ser jag:
Marvels Agents of S.H.I.E.L.D
The vampire diaries
The Walking Dead
Homeland
Arrow
Hawaii five-o
Family guy
White Collar (börjar idag!)
The originals

Har fler men de går inte just nu. Fast vill alltid hitta fler serier :angel:
 
@MiniLi

-The grimm
-Supernatural
-The originals
-The vampire diaries
-Once upon a time
-Sleepy Hollow
-Marvels agents of shield
-The big bang theaory

och provar på constantine

Inte så konstigt att det känns som lite mycket.
 
Jag följer:

The Big Bang Theory:laugh: äntligen ny säsong!
Friday Night Dinner :love::rofl: (finns ingen bättre humor, i princip enda gången jag verkligen kan gapskratta åt tv:n:D)

Sen ser jag på Sveriges Värsta Bilförare och Bonde Söker Fru med men det är ju inga serier på det sättet.

tillägg: På tal om BBT, tack vare Sheldon fick jag ett till poäng på högskoleprovet som jag inte kunnat annars:up:närmare bestämt på orddelen:DTACK Sheldon:bow:
 
Just nu ser jag:
Marvels Agents of S.H.I.E.L.D
The vampire diaries
The Walking Dead
Homeland
Arrow
Hawaii five-o
Family guy
White Collar (börjar idag!)
The originals

Har fler men de går inte just nu. Fast vill alltid hitta fler serier :angel:
Ah men just ja, jag glömde ju både SHIELD och Hawaii five-0! Jag älskar five-0, McGarrett kan vara den sexigaste polis som vandrat på denna jord... :angel:
 
Själv kollar jag

Nashville
The Blacklist
The big bang theory
The Vampire diaries
Chicago Fire
Criminal Minds
How to get away with murder (dn e skum det medger jag)
once upon a time
Revenge
Elementary (började ju precis igen)
Downton Abbey

Och har precis börjat på The Listener (den går inte längre) för jag har sett några avsnitt när man slöglott på teve och vill se hela serien =)

Väntar på Teen Wolf och The Beauty and the beast
 
Jag följer

Grey's Anatomy
The Vampire Diaries
The Originals
New Girl

Och så tittar jag om på favorit-serien Buffy the Vampireslayer :love:

Om man räknar svensk Tv tittar jag även på Halvvägs till Himlen, Så mycket bättre, Idol och Dessertmästarna.
 
Jag följer

Grey's Anatomy
The Vampire Diaries
The Originals
New Girl

Och så tittar jag om på favorit-serien Buffy the Vampireslayer :love:

Om man räknar svensk Tv tittar jag även på Halvvägs till Himlen, Så mycket bättre, Idol och Dessertmästarna.

Åh Buffy är ju så himla bra :love: Såg också om den nyligen :)
 
Ingen som har nämnt Gotham? Den är en ny favorit helt klart :)
Jag började se den men fastnade inte riktigt.. Och just nu har jag ont om tid för serier så då gallras de bort direkt om inte tycke uppstår efter några få avsnitt ;)
 

Liknande trådar

Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp