Bukefalos 28 år!

Serier just nu?

Sv: Serier just nu?

Ja det är verkligen nagelbitning under varje avsnitt. I morgon bitti kan jag se det avsnitts som sända ikväll, längtar.
Och de som är lustigt är att i slutet av förra säsongen var jag ganska ointresserad för att vara ärlig. Hade tråkigt en lördagskväll och tänkte att säsong 2 kanske var värd att "spana in".

En serie jag brukade följa men som jag inte sett den senaste säsongen av är The Mentalist. Jag tyckte serien gjorde en liten vändning mitt i och efter det blev alla avsnitt lite blaha-blaha.
 
Sv: Serier just nu?

KL

House of Cards säsong 2 såg vi klart på några dagar, och den var förstås hur bra som helst. Ska man måste vänta ett år nu då på säsong 3 :cry:


True Detective gillade jag massor!


Sen tittar vi just nu på Attack on Titan som är riktigt bra :)
 
Sv: Serier just nu?

Jag har ju hoppats på en romans mellan unga söta polisen och hon (systerdotter ?) sen typ de träffades... Det MÅSTE ju bli nåt där ;)

Ska också se dem i morron bitti om jag kommer upp som jag gjort mina andra dagar nu när jag varit ledig...

Svårt val i morron bitti med Star-crossed, The following och säsongsavslutning på Teen Wolf (som hade en MKT dramatisk/tragisk avslutning på förra avsnittet) och sen även The Blacklist som nu börjar snabba på tempot även dom för att hålla oss halster ;)
 
Sv: Serier just nu?

Nån som sett Continuum på kanal 6 ???

Halkade in på den då jag skulle kolla tv6 tablå (de har ju ofta lite roliga halvskumma serier/program ;) )

Ligger på deras webplayer så jag kollar nu på avsnitt 1 (ute 10 dagar till)
 
Sv: Serier just nu?

Jag har sett!
Började se på viaplay när jag hade serietorka och gillade den så har fortsatt med de avsnitt som finns att ladda ner. Har ju nyss börjat säsong 3 :)

Vet inte riktigt vad jag tycker om den nya säsongen, men har gillat de två andra!
 
Sv: Serier just nu?

Jag har sett!
Började se på viaplay när jag hade serietorka och gillade den så har fortsatt med de avsnitt som finns att ladda ner. Har ju nyss börjat säsong 3 :)

Vet inte riktigt vad jag tycker om den nya säsongen, men har gillat de två andra!

Säsong 3 är ju jättejobbig och iom tråkig... Nä den kommer nog inte ligga högt i "att se listan" om den fortsätter så här...

Däremot Star-crossed :love: :love: :love: ;)
 
Believe är en ny serie som verkar lovande. Handlar om en liten flicka med otroliga egenskaper vars beskyddare försöker rädda henne från förföljare som vill använda hennes förmågor.
 
Jag och min sambo försöker ofta kolla på serier, men både han och jag och är så jäkla kräsna så att det är sällan vi kollar igenom en hel säsong ens. Antingen är det för klyschigt, för macho, för tråkigt, osv.

Men True Detective blev både han och jag helt lyriska av!
Första avsnittet tänkte vi väl "Okej... Men den är snyggt gjord så vi ger det en chans till". Det gjorde vi, och fastnade mer och mer för varenda avsnitt. Det sista avsnittet är fanemej det bästa jag sett på en serie någonsin!
(Och så har det såklart resulterat i att jag har en hemlig crush i Rust :love:)

Vi tog oss faktiskt också igenom alla säsonger av Boardwalk Empire.
Utspelar sig i 20-talets USA under förbudstiden där alkohol blev förbjudet. Det går ju såklart inte, så i serien följer man städers korruption och gangsters. En serie i rätt högt tempo med många twister och intriger. Och snygga kläder, såklart.
 
Tänkte tipsa om en äldre serier om någon annan, liksom jag, har missat det. Bates Motel som började sändas förra året, jag har roat mig med att se den några kvällar i rad nu och är nästan igenom första säsongen. Var fast från avsnitt 1! det är en modern prequel till filmen "Psycho" men man behöver absolut inte ha sett filmen för att uppskatta serien eftersom den utspelar sig före filmen. Ge den en chans om du inte sett den, vill ha något att se och gillar horror/mystery/thriller-serier :up:
 
Säsongspremiär för True Blood idag, jag är sjukt besviken. Trist, ingen som helst anknytning till böckerna (men det tappades ju för läääänge sen så jag borde väl inte vara förvånad) och jag vet fortfarande inte vad som hänt med min favoritvampyr :mad:
 
Jag har börjat titta på Derek. En mysig och väldigt rolig brittisk serie. Ska precis börja på säsong två men kan redan nu rekommendera den! 20-25 minuters avsnitt.
 
Jag följer just nu bara en serie och det är Red Band Society, en dramaserie som hade premiär i september. Gillar den hittills :up:
 
Här hemma har vi lite serietorka. Jag gillar realistiska serier, inget sci-fi och inte för läskigt för då kan jag inte sova sen. Har gillat house of cards, newsroom, homeland och suits. Har sett första avsnittet av True detective men blev inte fast men borde ge den en chans till.

Boardwalk empire som nån tipsade om lät intressant, har ni några andra tips i lite samma genre som serierna jag nämnde ovan?
 

Liknande trådar

Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp