Bukefalos 28 år!

Serier just nu?

Sv: Serier just nu?

Tack för tips!

Eureka har jag sett något avsnitt av för länge sedan men inte fastnat. Kan göra ett nytt försök iofs :)

Vad är HIMYM? Och Hawaii five-o?

Sambon sa samma sak om Eureka men plötsligt fastnade han rejält, så jag tycker absolut du ska göra ett nytt försök :)

HIMYM är bara min lata hopskrivning av How I met your mother :p

Hawaii five-0 är en polisserie som utspelar sig på (suprise suprise) Hawaii. Det är en slags specialstyrka. Jag gillar karaktärerna och samspelet mellan dem :)

Jerseyite - du vet att fjärde säsongen av Warehouse 13 sänds nu? :)
 
Sv: Serier just nu?

KL

How I Met Your Mother är en fantastisk serie. Och One Tree Hill :love: Annars har jag börjat kolla på Game of Thrones (som kräver AKTIVT tittande!) och senaste säsongen av True Blood. Gillar båda!
 
Sv: Serier just nu?

Ja, jag vet! :D Jag blev så sur efter säsong 2 att jag tog en paus. Hade tänkt kika på säsong 3 på Hulu/Netflix nu över Labor Day Weekend och sedan se fyran samtidigt som den går.

Parks and Recreation!!! Hur kunde jag glömma Parks. :o Bästa serien just nu. :love:
 
Sv: Serier just nu?

Haha! Vi såg alla säsonger som fanns på bara några dagar här hemma, så jag har lite svårt att hålla isär säsongerna... :angel:
 
Sv: Serier just nu?

*Kl

Criminal Minds har säsongspremiär den 26:e September, och dagen efter börjar The Big Bang Theory. Dom enda två serierna jag följer som en riktig nörd! Tipsar verkligen om Criminal Minds. Det är ingen som jag har tipsat som har ångrat sig efter att ha matat igenom sju säsonger! :D
 
Sv: Serier just nu?

Haha I know ;)

Alphas, vad handlar den om?

Homeland har jag inte sett.. Sparacus försökte jag med men tyckte det var lite löjligt med allt blod som stänkte omkring.. Lite väl liksom :p

Handlar en grupp människor med olika förmågor/superkrafter som bildar ett team. Dom försöker sedan hjälpa/stoppa andra med liknade förmågor som är fara för samhället.

Homeland måste du se ;)
 
Sv: Serier just nu?

"Sherlock" är en alldeles fantastisk (mini)TV-serie av BBC, där Benedict Cumberbatch och Martin Freeman gör superba rolltolkningar av Sherlock Holmes och John Watson. Otroligt intensiv och intelligent serie, väldigt beroendeframkallande. Tyvärr får vi vänta tills Augusti 2013 för säsong 3. :/ BBC gör inte serier på samma sätt som HBO direkt.
Går inte på svensk TV men kan streamas härifrån: http://watchseries.eu/serie/sherlock

Annat jag kan rekommendera är "The nine lives of Chloe King" - lättittat tonårsdrama med lite superhjälte-tema och ovanliga krafter inslängda. Bra framförallt då jag tycker samtliga huvudrollsinnehavare gör ett riktigt bra jobb. Dessutom råkar manliga huvudrollen vara väldigt söt :angel:
Streamas på samma site som Sherlock.

Dessutom finns ju även gamla hederliga The West Wing och Doctor Who, som alla borde se /ha sett :p
 
Sv: Serier just nu?

Men Legend of the seeker är väl nerlagt? Jag älskade den serien och hade gärna velat se mer, ägnade hela graviditeten att se om allt istället.
Jag väntar också på HIMYM, mer än så hinner jag nog inte med då jag inte kan ladda ner.
Ja den lades ner efter två säsonger :mad: men det var ett tips till TS ifall hon inte sett den ;) men det tipset var i onödan :p

Game of Thrones, The Walking Dead, Grimm och andra icke fantasyserier som finns är väl Weeds, Pan Am och typ Breaking Bad.
Nu har väl alla säsongspaus förutom Grimm som precis börjat igen, men om du inte kollat innan är det ju bara att ladda ner de tidigare säsongerna.

GRIMM VAR DET JU SOM JAG FUNDERADE PÅ!!! :bow: Jag satt och tänkte vilken serie jag har på hårddisken men kunde inte komma på namnet för allt i världen :p
 
Sv: Serier just nu?

KL

Nu har jag skrivit en låååång lista med alla serier ni tipsat om :D
Alltid bra att ha om man typ blir sjuk eller liknande :angel:

Börjar med Alphas som jag tyckte lät spännande..
 
Sv: Serier just nu?

"Sherlock" är en alldeles fantastisk (mini)TV-serie av BBC, där Benedict Cumberbatch och Martin Freeman gör superba rolltolkningar av Sherlock Holmes och John Watson. Otroligt intensiv och intelligent serie, väldigt beroendeframkallande. Tyvärr får vi vänta tills Augusti 2013 för säsong 3. :/ BBC gör inte serier på samma sätt som HBO direkt.
Går inte på svensk TV men kan streamas härifrån: http://watchseries.eu/serie/sherlock

Annat jag kan rekommendera är "The nine lives of Chloe King" - lättittat tonårsdrama med lite superhjälte-tema och ovanliga krafter inslängda. Bra framförallt då jag tycker samtliga huvudrollsinnehavare gör ett riktigt bra jobb. Dessutom råkar manliga huvudrollen vara väldigt söt :angel:
Streamas på samma site som Sherlock.

Dessutom finns ju även gamla hederliga The West Wing och Doctor Who, som alla borde se /ha sett :p

Det är alltså inte den Sherlock som går på tv? Har sett något avsnitt någongång.. Men kanske är något annat?

Nine lives of chloe king har jag sett. Är lite sur över att den lades ner, tyckte den var ganska charmig :D

*Kl

Criminal Minds har säsongspremiär den 26:e September, och dagen efter börjar The Big Bang Theory. Dom enda två serierna jag följer som en riktig nörd! Tipsar verkligen om Criminal Minds. Det är ingen som jag har tipsat som har ångrat sig efter att ha matat igenom sju säsonger! :D

Criminal Minds har jag sett en del på tv under åren.. Tillräckligt mycket och tillräckligt utspritt för att det ska bli lite rörigt över vad som är kvar att se :p
 
Sv: Serier just nu?

Det är alltså inte den Sherlock som går på tv? Har sett något avsnitt någongång.. Men kanske är något annat?

SVT har visat båda säsongerna i Sverige. Den andra säsongen (tre avsnitt) gick tidigt i våras, vill jag minnas.
 
Sv: Serier just nu?

Aah, det hade jag helt missat! Vad kul att SVT kopt in den, da saknas det bara att de koper in Dr Who ocksa!

Line_n: jag haller med, hur kunde de bara lata den sluta pa en sadan cliffhanger?!
 
Sv: Serier just nu?

Puttar upp denna tråd lite (:angel:) med att jag lägger till Hart of Dixie på listan över serier jag väntar på, efter att ha tittat ikapp på säsong ett. Wade... :love: :d

Annars börjar ju båda mina serier jag nämnde i mitt första inlägg nästa vecka! :D
 
Sv: Serier just nu?

I höst kommer jag att följa, som vanligt, pinsamt många tv-serier:
How I Met Your Mother - ett måste
Grimm - :love:
Vampire Diarys - tyckte att de slappade till sig lite förra sesongen, men finalen var riktigt bra!
Suits - :love: mycket bra serie som utspelar sig på en advokatbyrå. Kolla första avsnittetpå s. 1 om ni inte tror mig ;)
Supernatural - :love: absolut ett måste!

Kommer inte följa:
Gosslip Girl - känns som att de har spårat ur totalt... Ska det ens bli en till sesong? Slutade kolla i början av förra...
Greys Anatomy - :( tyckte att förra sesongen överlag var väldigt svag och sista avsnittet... Hallå?
Merlin - slutade följa förra sesongen, vet faktiskt inte riktigt varför. Kanske tar upp den igen om jag blir sjuk, har en del att kolla ikapp.
 
Sv: Serier just nu?

Eller hur, jag föll handlöst för Hart of Dixie! :love: Men nu kommer snart säsong 2!!! :banana:

(och ja, Wade är så jäkla het. så. jäkla. HET!)
 

Liknande trådar

Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Servering på tävlingar
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp