Du har ju verkligen tagit ett rejält första steg! Du har erkänt för dig själv och du har t o m vågat sätta dina tankar på pränt och delat med andra. Bra jobbat! Du kommer att klara att berätta för dina nära också. Om du tycker att det är lättare att skriva, kanske du kan göra det till dem med till att börja med?
 
Du behöver inte svara om du inte vill, men kan du minnas att det har funnits en tid då alkoholen inte var ett problem..? Eller har det liksom alltid varit svårt att dricka måttligt?

Är själv uppvuxen med en förälder som missbrukade längre perioder under min uppväxt, dock skulle jag inte säga att hen är alkoholist utan mer självmedicinerade pga trauman som hen varit utsatt för.

Har du testat att gå och prata med någon?
 
Skriver lite snabbt nu för måste åka snart.
Lite har hänt iaf. Jag har berättat. Inte hela sanningen och inte så detaljerat sen kom vi in på andra problem som förvisso är bra att spåna på men kanske inte just nu. Mina mediciner mm.
Jag sa att jag vill koncentrera mig nu på att inte dricka alkohol alls och börja så sen kan jag gå vidare och se över medicinering mm. Men gör jag allt på en gång blir det istället inget av något istället. Det vet jag för det har jag provat tidigare. Blev snarare ännu värre efter det.
Så nu vet han lite mer och vad jag måste jobba på. Men beroendeproblematiken förstår han nog inte sen var jag inte varit så tydlig med. Jag ska försöka vara tydligare med det också. Svårt var om man börjar komma i på andra ämnen. Har så svårt att komma tillbaka och prata om det som verkligen berör mest.
 
Skriver lite snabbt nu för måste åka snart.
Lite har hänt iaf. Jag har berättat. Inte hela sanningen och inte så detaljerat sen kom vi in på andra problem som förvisso är bra att spåna på men kanske inte just nu. Mina mediciner mm.
Jag sa att jag vill koncentrera mig nu på att inte dricka alkohol alls och börja så sen kan jag gå vidare och se över medicinering mm. Men gör jag allt på en gång blir det istället inget av något istället. Det vet jag för det har jag provat tidigare. Blev snarare ännu värre efter det.
Så nu vet han lite mer och vad jag måste jobba på. Men beroendeproblematiken förstår han nog inte sen var jag inte varit så tydlig med. Jag ska försöka vara tydligare med det också. Svårt var om man börjar komma i på andra ämnen. Har så svårt att komma tillbaka och prata om det som verkligen berör mest.

Vilken jättebra början! Hejja dig. :bow::banana:
 
Skriver lite snabbt nu för måste åka snart.
Lite har hänt iaf. Jag har berättat. Inte hela sanningen och inte så detaljerat sen kom vi in på andra problem som förvisso är bra att spåna på men kanske inte just nu. Mina mediciner mm.
Jag sa att jag vill koncentrera mig nu på att inte dricka alkohol alls och börja så sen kan jag gå vidare och se över medicinering mm. Men gör jag allt på en gång blir det istället inget av något istället. Det vet jag för det har jag provat tidigare. Blev snarare ännu värre efter det.
Så nu vet han lite mer och vad jag måste jobba på. Men beroendeproblematiken förstår han nog inte sen var jag inte varit så tydlig med. Jag ska försöka vara tydligare med det också. Svårt var om man börjar komma i på andra ämnen. Har så svårt att komma tillbaka och prata om det som verkligen berör mest.

Grymt jobbat!!
 
Skriver lite snabbt nu för måste åka snart.
Lite har hänt iaf. Jag har berättat. Inte hela sanningen och inte så detaljerat sen kom vi in på andra problem som förvisso är bra att spåna på men kanske inte just nu. Mina mediciner mm.
Jag sa att jag vill koncentrera mig nu på att inte dricka alkohol alls och börja så sen kan jag gå vidare och se över medicinering mm. Men gör jag allt på en gång blir det istället inget av något istället. Det vet jag för det har jag provat tidigare. Blev snarare ännu värre efter det.
Så nu vet han lite mer och vad jag måste jobba på. Men beroendeproblematiken förstår han nog inte sen var jag inte varit så tydlig med. Jag ska försöka vara tydligare med det också. Svårt var om man börjar komma i på andra ämnen. Har så svårt att komma tillbaka och prata om det som verkligen berör mest.

Det är ju en skitbra start, så modigt av dig!! Förhoppningsvis känns det lite mer möjligt att ta upp tråden igen och prata vidare nu när du väl börjat och det lät ju som att du ändå fick en del förståelse och stöd? Verkligen superbra jobbat ❤️
 
Skriver lite snabbt nu för måste åka snart.
Hej! Nu vet jag inte om du slutat dricka än eller hur mycket du dricker. Men dricker du fortfarande skulle jag råda dig att ta kontakt med vårdcentral. Vid långvarigt hög alkoholkonsumtion finns det risk för ett tillstånd som heter delirium tremens när man slutar dricka. Det kan därför vara bra att rådgöra med en läkare och se om man eventuellt behöver göra en avgiftning när man slutar. Detta då tremens är dödligt. En annan bra sak är att få en B-vitaminspruta och B vitamin utskrivet. Du är väldigt modig!
 
Hej! Nu vet jag inte om du slutat dricka än eller hur mycket du dricker. Men dricker du fortfarande skulle jag råda dig att ta kontakt med vårdcentral. Vid långvarigt hög alkoholkonsumtion finns det risk för ett tillstånd som heter delirium tremens när man slutar dricka. Det kan därför vara bra att rådgöra med en läkare och se om man eventuellt behöver göra en avgiftning när man slutar. Detta då tremens är dödligt. En annan bra sak är att få en B-vitaminspruta och B vitamin utskrivet. Du är väldigt modig!
B-vitamin har jag på recept i tablettform sen några år tillbaka.
 
Vet inte riktigt vilken tråd jag ska skriva i. Men känns lättare i denna så skriver här.
Denna vecka är första helt nyktra veckan på länge. Kanske på fler år. Minns inte riktigt.
Det bästa är att slippa vara så illamående. Vilket jag på senare tiden varit mer och mer och har tex alltid en plastpåse på sätet bredvid mig ifall jag måste stanna och spy.
Eller när jag jobbar eller på praktiken fått gå ifrån för att behöva spy. Det har jag nu slipprigt och det är väl för att alkoholen inte längre retar systemet.
Jag har gett mig själv nu en sista chans att klara detta.
 
Har tänkt mer på hur jag ska förmedla detta till mina närmaste. Ju mer jag tänkt på det ju viktigare känns det som. För då blir det helt plötsligt inte bara jag själv som är inblandad utan de också. Och svika mig själv det har jag ju redan gjort. Massor av gånger.
Men det är skillnad att svika någon annan. Det sårar djupare och tar hårdare än någonting annat.

Har funderat hur jag ska lägga fram det till min mamma. Vi som pratar om allt. Verkligen allt. Men detta har jag hållit alla borta från. Speciellt henne.
Tänkte skulle ta upp det nu snart. Men hon mår inge bra alls. Hon ska kontakta läkare imorgon måndag så får vi se vart det leder till.
Så nu tvekar jag mycket. Känns inte rätt alls att berätta nu. Varken lägga upp det lite oskyldigt eller kasta ut hela sanningen på en gång. Hon är är med mig nu denna helgen bara vi två så tänkte att det var bra läge. Men känns inte bra alls. Får avvakta tills hon mår förhoppningsvis bättre snart ❤️
 
Har tänkt mer på hur jag ska förmedla detta till mina närmaste. Ju mer jag tänkt på det ju viktigare känns det som. För då blir det helt plötsligt inte bara jag själv som är inblandad utan de också. Och svika mig själv det har jag ju redan gjort. Massor av gånger.
Men det är skillnad att svika någon annan. Det sårar djupare och tar hårdare än någonting annat.

Har funderat hur jag ska lägga fram det till min mamma. Vi som pratar om allt. Verkligen allt. Men detta har jag hållit alla borta från. Speciellt henne.
Tänkte skulle ta upp det nu snart. Men hon mår inge bra alls. Hon ska kontakta läkare imorgon måndag så får vi se vart det leder till.
Så nu tvekar jag mycket. Känns inte rätt alls att berätta nu. Varken lägga upp det lite oskyldigt eller kasta ut hela sanningen på en gång. Hon är är med mig nu denna helgen bara vi två så tänkte att det var bra läge. Men känns inte bra alls. Får avvakta tills hon mår förhoppningsvis bättre snart ❤️
Det är helt Okey att vänta tills det känns bra!
 
Har skakningar igen. Fattar inte varför. I torsdags samma sak. Men inget de senaste två dagarna. Varför nu? Helt ologiskt.
Tycker det är så svårt fokusera och få någonting gjort idag. Hade gärna tagit något glas nu men jag har ju slutat dricka helt.

Du har troligtvis abstinens fortfarande, har du inte väldig ångest, hjärtklappning och är väldigt förvirrad kan du vänta ut det lite till. Har du symptomen jag beskrev samt skakningar så kan detta vara ett tecken på delirium tremens och kramperna kan vara farliga, därmed bör man kontakta sjukvården. Koncentrationssvårigheter är väldigt vanligt i början, jag led av det väldigt länge och till en viss mån än idag, 5 år senare. Var snäll mot dig själv när hjärnan inte hänger med riktigt, den behöver också återhämta sig och läka.

Grattis till en vecka nykter!
 
@karamelldrottningen måste du göra något idag? Eller kan du bädda ner dig och se på film eller läsa eller slösurfa till läggdags? :)
Din kropp jobbar ändå med något stort, i det tysta (okej halvtyst kanske).
Jag måste kvällsfodra senare ikväll. Annars är alla måsten gjorda. Men det har känts så tungt hela dagen fast blev värre efter lunchtid nån gång. Har fått tvinga mig själv. Vid något tillfälle skulle jag hämta en grej från verkstan men stod där länge och kom inte alls på vad jag gjorde där. Nånting var det ju uppenbarligen men nej det gick bara inte så gick in igen :crazy:
 
Du har troligtvis abstinens fortfarande, har du inte väldig ångest, hjärtklappning och är väldigt förvirrad kan du vänta ut det lite till. Har du symptomen jag beskrev samt skakningar så kan detta vara ett tecken på delirium tremens och kramperna kan vara farliga, därmed bör man kontakta sjukvården. Koncentrationssvårigheter är väldigt vanligt i början, jag led av det väldigt länge och till en viss mån än idag, 5 år senare. Var snäll mot dig själv när hjärnan inte hänger med riktigt, den behöver också återhämta sig och läka.

Grattis till en vecka nykter!
Tack fast jag förtjänar inget grattis.
 
Förtjänar inget grattis eftersom det inte stämmer med en vecka. Är väldigt förvirrad. Drack antingen i måndags eller i tisdags. Tror inte båda dagarna. Borde jag ha kommit ihåg. Vet att jag varit helt nykter onsdag, torsdag, fredag, lördag och idag.

Edit: ser nu när jag läste vad jag skrev tidigare att det gått en vecka. Men alltså :mad:
Blir så trött på mig själv.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 231
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 727
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 991
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp