Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipsen! Mitt största problem vad gäller träningen är dock att det är ganska mycket hormoner som rör sig i kroppen på honom just nu och jag misstänker att han skulle vara rätt stökig om vi åkte iväg i dagslägetJag gjorde treårstest med min standard och skulle gjort det med min mini också, men han fick feber veckan innan testet.
Men det var väldigt roligt att göra, så är du sugen tycker jag absolut du ska prova!
Man behöver ha provat löshoppning och lösgalopp åtminstone några gånger och så träna på att visa. Det är typ allt. Sen måste de ju förstås ha lite ork till att genomföra löshoppningen, för det blir ju ganska många varv i eventuellt tungt underlag.
För dessa små blir ju sträckan att springa väldigt lång jämfört med de större ponnierna.
Tack! Får se vad vi kan komma iväg på, nu har jag praktik i Stockholm i 6 veckor men om vädret tillåter efter det hoppas jag kunna komma igång med honom, tanken är också att han ska åka iväg och fortsätta inkörningen till vårenPålsboda har närmaste treårstestet @Novienna , och träningstillfällen hela våren
Vi åker till ridskolan nästa vecka är tanken, det har också två löshoppningar i vår.
Vad har ni för planer och mål med era små stjärnor i år? Är det någon som funderar på treårstest?[/ATTACH]
Vad kul! Du får gärna uppdatera hur det går, har du en fyrhjulsvagn till henne redan och i så fall vilket märke/modell? Just nu kör vi med rockard men i framtiden hoppas jag att Björne kan dra en fyrhjulsvagn (när jag har råd med enVisa bifogad fil 180737
Målet för 2026 är väll för ponnybarnet att hon och busponnyn ska bli säkrare i galoppen.
Annars är målet att köra in henne på fyrhjulsvagn och fler redskap (körd med rockard, släpskaklar och plog hittils) som harv och släpsax för att kunna använda henne mer på gården.
Skulle vilja testa träna mer sportinriktad körning om vi hinner köpa transport så vi kan ta oss till tränare.
Samt att vi ska fixa skolorna i tömkörning i helst trav hjälpligt (har nyligen börjat med sidförande och öppna i skritt)
Och kanske minska något hål till på sadelgjorden runt magen![]()
Jag upplevde att våran var mer bekväm i 4-hjulsvagen. Hon har gått trav å sen i skogen med allt vad det innebär. I den vagnen började hon direkt skåla sig i svängarna och bli följsam. Vi körde för marina Femling nån gång.Visa bifogad fil 180737
Målet för 2026 är väll för ponnybarnet att hon och busponnyn ska bli säkrare i galoppen.
Annars är målet att köra in henne på fyrhjulsvagn och fler redskap (körd med rockard, släpskaklar och plog hittils) som harv och släpsax för att kunna använda henne mer på gården.
Skulle vilja testa träna mer sportinriktad körning om vi hinner köpa transport så vi kan ta oss till tränare.
Samt att vi ska fixa skolorna i tömkörning i helst trav hjälpligt (har nyligen börjat med sidförande och öppna i skritt)
Och kanske minska något hål till på sadelgjorden runt magen![]()
Intressant att höra, har fått prova köra en fyrhjulsvagn en gång och det var ju betydligt bekvämare även för kusken, tänker att det väl bara är vikten som skulle kunna bli ett problem för shetland på enbet men antar att det finns anpassade vagnarJag upplevde att våran var mer bekväm i 4-hjulsvagen. Hon har gått trav å sen i skogen med allt vad det innebär. I den vagnen började hon direkt skåla sig i svängarna och bli följsam. Vi körde för marina Femling nån gång.![]()
Var du nöjd?Jag hade den större, heter den Oxford? De är ju i princip samma bara olika stora, om jag förstått det rätt.
Var du nöjd?
Den här jag kikat på https://shettis-shoppen.se/butik/#!/products/cavaletti-sport-edition
Tack för svaret!
När har du tänkt köpa vagn? Det är den du länkar till som jag har så du kan få komma förbi och känna på den (om jag kan få fram den under snönTack för svaret!
Så svårt när man sällan kan se grejerna IRL innan köp.
Inte så bråttom, i vår typ?När har du tänkt köpa vagn? Det är den du länkar till som jag har så du kan få komma förbi och känna på den (om jag kan få fram den under snön) men jag är mest i Stockholm just nu så det beror på hur bråttom du har
![]()
Då kan vi nog lösa detInte så bråttom, i vår typ?
Vore jättesnällt!![]()