Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hilda var sådär nöjd med dagens outfit på promenaden. Hon är av den typen när hon är missnöjd;
Men vad FAAAAN matte, ta av den! :banghead: :wtf: Skrapa, skrapa, bita.. Drama!!

På bilden ser hon dock beskedlig, om än lite missnöjd, ut :angel:
29498019_10156168853739648_4313222317797193503_n.jpg
 
Hilda var sådär nöjd med dagens outfit på promenaden. Hon är av den typen när hon är missnöjd;
Men vad FAAAAN matte, ta av den! :banghead: :wtf: Skrapa, skrapa, bita.. Drama!!

På bilden ser hon dock beskedlig, om än lite missnöjd, ut :angel:
29498019_10156168853739648_4313222317797193503_n.jpg
*fniss*
Ungefär som om jag serverar betfor till Cassis... :laugh: hon tittar i krubban, sen tittar hon på mig och ser ut som att hon säger "men tror du verkligen att jag tänker äta det där äckliga???"....
 
*fniss*
Ungefär som om jag serverar betfor till Cassis... :laugh: hon tittar i krubban, sen tittar hon på mig och ser ut som att hon säger "men tror du verkligen att jag tänker äta det där äckliga???"....

Åh ger jag Hilda betfor välter hon ut hela hinken ganska omgående :crazy::angel: När hon stod på djursjukhus för kolik stod det på tavlan på hennes box under betfor; gillar ej!!
Finns inget värre. Kompisen blir dock glad när hon får Hildas betforrester..

-

För övrigt har jag tittat på nya stoet i dag, en underbar liten dam, kommer bli besviken om jag inte får köpa henne. Var någon till som skulle titta på henne med men känns bra till min fördel än så länge iaf.
Bara att vänta och se :)
 
I helgen letade jag reda på vad som fanns i gömmorna här hemma för att få ihop en egen agilitybana, för att kunna träna inför bruksklasserna på årets riksutställning - som arrangeras på den närbelagna ridskolan i augusti.
Lovis var först ut att testa... Tält och fladderband var lite läskiga, men hon fann sig hyfsat i det i alla fall. Blir nog bra med lite mer träning!

 
hihi, jag fortsätter väl min monolog, i hopp om att fler shetlandsponnyentusiaster hakar på...

Vi hade SSS riksutställning på min hemmaplan förra helgen.
Jag är nöjd med båda deltagande ponnyers resultat. Sen kom min lilla medryttare och red ett varv runt de uppbyggda bruksbanorna också: hoppning, agility och precision.
Bruks 3 (1).jpg
 
Min unghingst har tagit sig ordentligt på sommarbetet. Borde väl egentligen ställa ut honom, men det blir tidigast nästa år isåfall.
 

Bifogade filer

  • 0E792B10-EC2F-4D14-B25C-2574B8620673.jpeg
    0E792B10-EC2F-4D14-B25C-2574B8620673.jpeg
    515,3 KB · Visningar: 66
Åh så fina de är allihop! Nu är det inte aktuellt än på några år men vi längtar tills vi kan köpa in minst en shettis, vill ha en svart hingst att köra alt två skäckar (valacker) att köra i par 😍😍
 
Jag har ganska nyligen blivit med shettis efter en massa år som ren islandshästägare :nailbiting::D Vi har henne bara på foder men ägaren har erbjudit oss att köpa henne trots att hon var tydlig med att hon inte är till salu. Tar det som en komplimang att hon tycker hon fått det bra hos oss :love:

Hon är 6 år och runt 78 cm i mankhöjd. Riden en hel del men bara körd några ggr. När vi fick henne hade hon blivit körd 2 ggr. Vi har kört henne några ggr nu och fortsatt utbildningen och hon älskar det verkligen! Båda barnen rider henne också.
 
Idag har Lovis och hennes medryttare tävlingsdebuterat på blåbärshoppning, 30 o 40 cm. :love:
(skärmdump från film)
1540670181070.png

Kan inte annat än älska denna fantastiska ponny som hela tiden visar sin allsidighet! :heart
Bara i år har hon guldbelönats på utställning, agerat "skolbuss" i par, varit arbetshäst som dragit hem hö, testat agility (både vid hand och riden) och nu då debuterat som hopphäst... :love: Vad mer kan man begära, liksom?
 
Idag har Lovis och hennes medryttare tävlingsdebuterat på blåbärshoppning, 30 o 40 cm. :love:
(skärmdump från film)
Visa bifogad fil 20905
Kan inte annat än älska denna fantastiska ponny som hela tiden visar sin allsidighet! :heart
Bara i år har hon guldbelönats på utställning, agerat "skolbuss" i par, varit arbetshäst som dragit hem hö, testat agility (både vid hand och riden) och nu då debuterat som hopphäst... :love: Vad mer kan man begära, liksom?
Mamma Zandra hälsar o säger att hon är stolt över sin dotter 😜
 
Väcker liv i den här för i september hämtade vi hem Fenix som önskade gå i pension från sitt liv som galopp- och ridskoleponny samt bo på lösdrift, perfect match för mig som letade efter en snäll sällskapsponny. Han ställer upp och bär runt på småbarnen ibland :)

Nästa vecka kommer shettis nr två. Har lagt handpenning så hon är ju vår men presenteras sen när hon är hemma :D
 

Bifogade filer

  • D51BF238-6481-4B30-92DC-E5DFFA4D1711.jpeg
    D51BF238-6481-4B30-92DC-E5DFFA4D1711.jpeg
    409 KB · Visningar: 39
Härligt @lil-sis!! Både att du hittat till shettisträsket :love::p och att någon mer än jag hjälper till att hålla liv i tråden! :laugh:

Här fortsätter Lovis att utöka sin allsidighet. Nästa projekt är att göra ponnytravare av henne...
27942


Jag har också, sen senast jag skrev här, bytt bort ett ungsto mot hennes ett år äldre bror, som fick komma tillbaka hem hit. :love: Han har startat några gånger på travet som 3-åring. Jag har backat lite i hans utbildning för att få honom inkörd "på mitt sätt", så att han kan dra annat än sulky på bana. Och nu har vi kommit till "harva paddocken-stadiet"...
Planen är väl att han ska få fortsätta springa lite på travet framöver, men träningen kommer se lite annorlunda ut för honom just eftersom vi kör med alla möjliga typer av vagnar, plus att Lovis ryttare håller på att rida in honom. Jag tror på allsidighet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 610
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 543
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp