Bukefalos 28 år!

Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet red idag igen, inte så länge dock för det var så himla kallt! Men det är så mysigt 🥰 Och han kramar ponnyn och tycker så mycket om honom!

Sen gick vi en sväng med gammelgubben också, barnet fick leda och sen fick han lite gott efteråt. Hästen alltså 😅 Viktigt att inte glömma honom bara för att vi fått låna den unga hästen nu. Han får också massa kramar!

Unga hästen är så cool, utanför hagen stod en massa ensilagebalar och plast som låg vid ingången, det kliver vi bara över tyckte han! Han är ändå bara 4 år. Perfekt barnhäst 😍
 
Nu har vi sagt hejdå till gammelgubben 💔
Han kommer tas bort snart. Han fick massa gott att äta och så gick vi en sväng, men jag tror han ville vända så det blev bara en kort. Jag vet inte om det blev så bra som jag hade velat, men han bryr sig nog inte. Jag är så ledsen, även om jag visste att det var på gång :cry:

82FB159A-1545-45CD-A8B2-EE3612318EC9.jpeg
 
Min shettis bor nu med storhästarna igen. Han fick bo med två miniatyrtjejer i höstas, men det är verkligen skillnad på shettis och amerikansk miniatyr!

Han blev rund som en boll av att gå med dom, även på begränsad högiva. Han åt så mycket fortare än dom med sina minimunnar. Han rörde sig mindre med dom, mindre bråk och bus.

Nu brottas han med storhästarna igen och minskar i vikt på fri tillgång 😅.
 
Nu har vi sagt hejdå till gammelgubben 💔
Han kommer tas bort snart. Han fick massa gott att äta och så gick vi en sväng, men jag tror han ville vända så det blev bara en kort. Jag vet inte om det blev så bra som jag hade velat, men han bryr sig nog inte. Jag är så ledsen, även om jag visste att det var på gång :cry:

Visa bifogad fil 106450
*Kram*
Jag lider med dig. Tog ju bort min islänning i onsdags...
 
Jag gjorde ett riktigt ambitiöst försök till julfotografering med både barn och hästar idag.. det gick jättebra :confused:
Mina förväntningar var ganska låga, men alla var på ett strålande humör så jag blev glatt överraskad.
Jack tyckte det var hellugnt med skrammel i pannbandet, och alla prylar jag ställt fram.
Medryttaren hade pysslat ihop en riktigt fin krans han hade om halsen på bilderna med henne och den tog varken han eller kompisen inte ens notis om när de fick på sig.
Så imponerad av deras lugn ♥️♥️
Här är en jag lyckades knäppa med mobilen.
 

Bifogade filer

  • 9660D6F3-6CFB-4B80-A321-CA88431FD396.jpeg
    9660D6F3-6CFB-4B80-A321-CA88431FD396.jpeg
    312,8 KB · Visningar: 76
Min vita brukar hugga när man spänner sadelgjorden. Jag har alltid sett det som en ovana, något hon hade med sig från ridskoletiden. Senaste dagarna har jag dock börjat tänka om lite - tänk om hon har ont istället?
Shettisar borde väl också kunna få magsår? Något annat att klura på?
Worst case scenario är väl att hon har massa tumörer i magen men det är ju svårt att kolla.
 
Min vita brukar hugga när man spänner sadelgjorden. Jag har alltid sett det som en ovana, något hon hade med sig från ridskoletiden. Senaste dagarna har jag dock börjat tänka om lite - tänk om hon har ont istället?
Shettisar borde väl också kunna få magsår? Något annat att klura på?
Worst case scenario är väl att hon har massa tumörer i magen men det är ju svårt att kolla.
Det där är så svårt. Min fjording surar gärna lite när man spänner. Men å andra sidan surar han även när man håller på med bogspänne på täcke också, men inte kryssgjordarna...
Har du provat att bara sätta gjorden i första hålet och gå ett varv innan du spänner? Gör det skillnad?
 
Vilka sötnosar!

Vi hade tydligen kamerastrul upptäckte vi nu när bilderna kom i datorn, så av fyrahundra med systemkameran fick vi sju med bra fokus… får kanske fota en gång till 🙈😂

Åh vad irriterande. Jag tror inte jag hade pallat göra om det hur mkt det än skulle behövas :nailbiting: :p
Dels är jag ensam när jag gör det, dvs jag ska både få djuren att stå ”fint” och fotografera samtidigt, och dels gör jag det inte bara med hästarna utan även med grisarna, getterna, hunden, katterna och kaninerna. Det blir inte med alla alla år utan det varierar. I år blev det fyra av dem :)
Så det går typ en halv dag åt att fota och den andra halvan åt att gå igenom alla bilder på datorn och sedan designa och beställa korten. 🤪
 
Idag hälsade jag på världens finaste Mumma och Cattis_E och fick följa med på en körtur! Trots lite tråkigt väder var det jättehärligt och jag är verkligen taggad nu att komma igång med Vega! 🥰

Visa bifogad fil 106892
Det var kul med besök och att kunna ge lite tips på vad ni kan börja öva på omgående 😊.
Mumma blandade att sköta sig alldeles utmärkt med att visa upp sin busiga sida 😇.
Kröp små troll i vartannat dike man måste glo på.
Sen var vi inte överens om vägvalet en gång så jag fick säga ifrån annars hade hon slunkit iväg åt fel håll 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Solis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: hamilton1
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 762
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp