Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja den kommer från Aponydesign, tycker den sitter bra men lite lång, var det något särskilt du tänkte på?
Ja var nyfiken eftersom min knappt går att spänna, eftersom spännena är för smala för gjorden 🙁 så undrade om jag fått ett måndagsexemplar eller om det var så för flera.
 
Vi kom oss ut på en liten promenad idag men hon är så ömfotad sedan marken frös så vi fick ta det väldigt lugnt, det blir bra att få på skor igen imorgon. Har ni era ponnyer skodda?

20221209_151739~2.jpg
 
Vi kom oss ut på en liten promenad idag men hon är så ömfotad sedan marken frös så vi fick ta det väldigt lugnt, det blir bra att få på skor igen imorgon. Har ni era ponnyer skodda?

Visa bifogad fil 107491
Snösulor och fyra broddar. Brukar försöka blindbrodda tån när det inte är alltför halt.
Känns som ett måste på vår grusväg som kan bli riktigt hal.
Ja, det låter som bra idé med skor.
Aldrig ömfotad alls med skor i alla fall?
 
Har ju inte haft henne så länge, vi skodde henne fram i september men när hon tappade ena drog vi av den andra eftersom min vän inte hade tid att sko just då. Har inte märkt något tidigare utan det var nu när marken blev hård som hon blev öm, framför allt i hagen eftersom leran gjorde den så knölig.

Var första gången vi skodde runt om och hon ville inte riktigt vara med när sömmen skulle i bak men efter lite övertalning skötte hon sig jättebra på slutet 🥰

20221210_134506~2.jpg
 
Vi kom oss ut på en liten promenad idag men hon är så ömfotad sedan marken frös så vi fick ta det väldigt lugnt, det blir bra att få på skor igen imorgon. Har ni era ponnyer skodda?

Min shettis har gått barfota hela livet men kan bli öm fram där i knöggelperioden när det fryser på. Då har jag boots på, har Equine Fusion med brodd.
 
Jag och medryttaren hjälptes åt att träna lite att gå under/uppepå presenning häromdagen. Mini knatade på som hon aldrig gjort annat, särskilt att gå uppepå verkade hon tycka var roligt :D.
 
Idag hade min shettis byggt på ett galet lager snöklimpar och istappar, så han fick en sällsynt täckesdag. Jag har täcket till avfrostning på han, och han accepterar det bara när han blivit för frostig och klimpig 😅. Annars springer han långt bort om jag kommer med täcke.

Han är lyckligast och bekvämast vintertid när det är under -10C, gärna rejält så. Det märks att shettisar verkligen är anpassade för tuffa klimat.
 
Var det något här som modifierat sin transport med en "shettisbom"?
Typ något man sätter bakom den vanliga?
I så fall, har ni nån bild?

Jag lastsäkrar med ett gäng fastspänd innätade halmbalar eller liknande än så länge så hon inte kan hamna under bommen, vi har inte åker inte ofta heller. Men jag är trött på att göra i ordning balarna så ska tänka ut annan lösning 😇.
Har en ganska standard äldre transport. Thule equiliner 2008 om någon
undrar.

(Om någon också hört om problemen med vatteninträngning/flagande lack på sidorna på sådana har vi bytt en vägg och golvet, tätat de ställen det kan krypa in och håller koll på resten 😊.)
 
Var det något här som modifierat sin transport med en "shettisbom"?
Typ något man sätter bakom den vanliga?
I så fall, har ni nån bild?

Jag lastsäkrar med ett gäng fastspänd innätade halmbalar eller liknande än så länge så hon inte kan hamna under bommen, vi har inte åker inte ofta heller. Men jag är trött på att göra i ordning balarna så ska tänka ut annan lösning 😇.
Har en ganska standard äldre transport. Thule equiliner 2008 om någon
undrar.

(Om någon också hört om problemen med vatteninträngning/flagande lack på sidorna på sådana har vi bytt en vägg och golvet, tätat de ställen det kan krypa in och håller koll på resten 😊.)

Jag har modifierat, men inte på det sättet du tänker kanske. Vi har helt enkelt låtit svetsa dit fler öglor så vi kan sänka bommen ytterligare lägre än från början.
 
Jag har modifierat, men inte på det sättet du tänker kanske. Vi har helt enkelt låtit svetsa dit fler öglor så vi kan sänka bommen ytterligare lägre än från början.
Har inte öglor på det sättet på insidan vad jag vet.
Måste nog borra på utsidan genom väggen. Samt att det inte är jättesnabbt eller smidigt att ändra bommen ensam ändå 🙈. Kan fota släpet imorgon om jag kommer ihåg.
Inte så modern som sagt med snabbutlösning och sånt 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 073
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp