SHOPPING - till hemmet! Del 2

Soffbord :D

Har precis flyttat in i vår första gemensamma
lägenhet så det har blivit en hel del nytt veckorna som gått. Vi väntar fortfarande på soffan (en Skultorp från Ikea, beige med schäslong och svarta ben) men matbordet och stolarna är iallafall uppe :)

Det återstår matta, lampa och så ska nog väggen till höger få vägghyllor för tavlor och växter.

Och jag unnade mig en ny sminkspegel i ”har fått nytt jobb”-present:D. Min gamla var större och klumpigare och hade hängt med i typ 7 år...
Var har du köpt stolarna till matgruppen? :love:

När man flyttar från en 2:a till villa köper man ju grejer hela tiden, skulle kunna bomba med hur mycket som helst :rofl: men väljer ut sånt man är extra nöjd med kanske..

Som soffbordet! Vi har letat i 9 månader och inte kommit överens. Jag ville ha fiskbensmönster men de jag hittat är typ i MDF och sambons hjärtefråga är "äkta" material. Vi har köpt lite andra grejer av en lokal snickare, så vi gjorde en beställning till honom. Så jäkla duktig och vi är helkära i bordet båda två! :love:
Snapchat-723169651.jpg

Sorry för skräp på mattan..:o

Men brukar inte 4 på klockor skrivas just IIII och inte IV? Kanske har helt fel för mig men tror faktiskt att det är vanligt.

@macbeth
Det är möjligt, men jag har aldrig sett det så förut iaf, och tyckte det såg konstigt ut när jag noterade det. Men klockan är ju funktionell oavsett, så spelar ingen större roll för mig :)

@cambodia precis som @macan sa, 4 brukar skrivas IV inte IIII :p

Det är möjligt, men jag har aldrig sett det så förut iaf, och tyckte det såg konstigt ut när jag noterade det. Men klockan är ju funktionell oavsett, så spelar ingen större roll för mig :)

@cambodia precis som @macan sa, 4 brukar skrivas IV inte IIII :p

Jag är ingen expert men har nog aldrig sett en klocka med IV. Vi har två hemma med romerska siffror, båda med IIII :)

Liknande trådar

Hemmet Har ni något roligt eller fint ni har köpt till hemmet? Jag köpte den här fina vattenkokaren :love: när min gamla gav upp som hade hängt...
Svar
18
· Visningar
1 037
  • Omröstning
Bukefalos Ytterligare en ny enkät med gamla frågor. Jag hade 1996 eller 1997 en enkät om vad användarna tyckte om sidorna och lite generellt om...
Svar
0
· Visningar
154
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det är dags att fylla på med ytterligare lite gammalt i Bukefalos arkiv. 1998 hände en hel del, Öppet forum fortsatte att fungera i...
Svar
8
· Visningar
717
  • Artikel
Bukefalosnyheter Denna gång har jag grävt upp några enskilda sidor mestadels från 1996. Det handlar om två enkäter. En mest gällande dessa sidor...
Svar
0
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat