Shoppingtråden del 4

Väcker upp tråden med lite reashopping från spooks. Vita ridbyxorna är från tyska sidan. Var dags för ett par nya, har hängt ihop med mina gamla (Börjes) i typ 9år. Gillar att det är ficka på låret. :) Och eh, är spegeln som är smutsig, inte ridbyxorna. ;) shoppingförbud ett bra tag framöver, men kul med fräscha kläder innan det är dags att flytta tillbaka till Strömsholm.
IMG_20180811_065629.jpg
 
Mitt senaste fynd! Ett rundsytt träns från Hööks som med rea och värdecheck kostade 8:- :D! Köpte även klinkerpannbandet från Hööks och är såååå nöjd med tränset :love:! Naturligtvis är det för stort, så måste fixa lite med remmarna...
39735821_10215017593985196_1524664586366615552_n.jpg
 
Mitt senaste fynd! Ett rundsytt träns från Hööks som med rea och värdecheck kostade 8:- :D! Köpte även klinkerpannbandet från Hööks och är såååå nöjd med tränset :love:! Naturligtvis är det för stort, så måste fixa lite med remmarna...
39735821_10215017593985196_1524664586366615552_n.jpg

Går det att ta bort käkremmen från det tränset?
 
Vad köpte du för storlek? Funderade på att köpa till medryttarhästen men tycker att alla hans skydd är så stoora att mitt ögonmått är sjukt dåligt. Han är 176-177 så hans frambenskydd är ju typ större än Gs bakbensskydd :laugh:

L fram och XL bak. Tyckte de såg sjukligt stora ut, men ja, det var vad som behövdes :D.
 
Det kom ett paket från Börjes...
Innehållande en ny slit-och-släng hjälm, ett grimskaft, en Kingsland Classic Bomber, en lång ridkappa och de vanliga tillskotten.
Beställde en Champion Showring sammetskask för några veckor sedan (som dessvärre är försenad, men det är en annan femma), som jag tänkte ha som primär hjälm såväl till vardags som till tävling. Dock vill jag inte utsätta den för dåligt väder, så köpte en billig hjälm från Börjes på deras rea. En väldigt positiv överraskning! Den var så lätt och skön. :love: Sen hade de även superrea på KLs Classic Bomber, så var ju bara tvungen att slå till när jag såg att den fanns i min storlek! Den långa ridkappan har jag höga förväntningar på, hoppas att den kommer fungera bra som min trogna partner ni vinterkylan. Har dessvärre inte hunnit prova jackorna än.

Just det, sen köpte jag ett Star Trailer Diamant -98 igår också. Den har såväl fronturlastning som sadelkammare, fast den är så gammal. :love: Därtill har den väldigt snarlik design som min gamla "Råttan", även om denna är mycket rymligare.
(Hade ett Christ Comet De Luxe -06 ett kort tag under försommaren, men tyvärr rådissade H.H det, så det fick säljas med mer/mindre vändande post. :( Hoppas dock på bättre lycka med denna!)

Köpet har visserligen inte gått igenom än, men pappa tyckte att det var en bra idé att jag som fortfarande inte har något körkort än, skulle ha ytterligare en bil. Så han ska i nästa vecka hämta hem ytterligare en 850 till mig, närmare bestämt en 850 2.5 SE -97. :p Jag har sedan tidigare en 850 2.5 SE -96 som jag fick -16. Denna 97a har bara gått knappa 18 000 mil, men har varit trädgårdsprydnad de senaste 8 åren, så han ska serva upp och besiktiga den först. Den ska vi dock inte köra så mycket/hårt med och mer ha som pendlingsbil är tanken (96an hade gått 22 500 mil när vi köpte den och har gått ca. 26 500 mil nu - mycket som dragbil och off-road, vilket alltså inte är tanken med den nya).

Bild på allt förutom tillskotten från Börjes:
42872960_1693453200778005_7353461770029105152_n.jpg
 
Det kom ett paket från Börjes...
Innehållande en ny slit-och-släng hjälm, ett grimskaft, en Kingsland Classic Bomber, en lång ridkappa och de vanliga tillskotten.
Beställde en Champion Showring sammetskask för några veckor sedan (som dessvärre är försenad, men det är en annan femma), som jag tänkte ha som primär hjälm såväl till vardags som till tävling. Dock vill jag inte utsätta den för dåligt väder, så köpte en billig hjälm från Börjes på deras rea. En väldigt positiv överraskning! Den var så lätt och skön. :love: Sen hade de även superrea på KLs Classic Bomber, så var ju bara tvungen att slå till när jag såg att den fanns i min storlek! Den långa ridkappan har jag höga förväntningar på, hoppas att den kommer fungera bra som min trogna partner ni vinterkylan. Har dessvärre inte hunnit prova jackorna än.

Just det, sen köpte jag ett Star Trailer Diamant -98 igår också. Den har såväl fronturlastning som sadelkammare, fast den är så gammal. :love: Därtill har den väldigt snarlik design som min gamla "Råttan", även om denna är mycket rymligare.
(Hade ett Christ Comet De Luxe -06 ett kort tag under försommaren, men tyvärr rådissade H.H det, så det fick säljas med mer/mindre vändande post. :( Hoppas dock på bättre lycka med denna!)

Köpet har visserligen inte gått igenom än, men pappa tyckte att det var en bra idé att jag som fortfarande inte har något körkort än, skulle ha ytterligare en bil. Så han ska i nästa vecka hämta hem ytterligare en 850 till mig, närmare bestämt en 850 2.5 SE -97. :p Jag har sedan tidigare en 850 2.5 SE -96 som jag fick -16. Denna 97a har bara gått knappa 18 000 mil, men har varit trädgårdsprydnad de senaste 8 åren, så han ska serva upp och besiktiga den först. Den ska vi dock inte köra så mycket/hårt med och mer ha som pendlingsbil är tanken (96an hade gått 22 500 mil när vi köpte den och har gått ca. 26 500 mil nu - mycket som dragbil och off-road, vilket alltså inte är tanken med den nya).

Bild på allt förutom tillskotten från Börjes:
42872960_1693453200778005_7353461770029105152_n.jpg
Det kom ett paket från Börjes...
Innehållande en ny slit-och-släng hjälm, ett grimskaft, en Kingsland Classic Bomber, en lång ridkappa och de vanliga tillskotten.
Beställde en Champion Showring sammetskask för några veckor sedan (som dessvärre är försenad, men det är en annan femma), som jag tänkte ha som primär hjälm såväl till vardags som till tävling. Dock vill jag inte utsätta den för dåligt väder, så köpte en billig hjälm från Börjes på deras rea. En väldigt positiv överraskning! Den var så lätt och skön. :love: Sen hade de även superrea på KLs Classic Bomber, så var ju bara tvungen att slå till när jag såg att den fanns i min storlek! Den långa ridkappan har jag höga förväntningar på, hoppas att den kommer fungera bra som min trogna partner ni vinterkylan. Har dessvärre inte hunnit prova jackorna än.

Just det, sen köpte jag ett Star Trailer Diamant -98 igår också. Den har såväl fronturlastning som sadelkammare, fast den är så gammal. :love: Därtill har den väldigt snarlik design som min gamla "Råttan", även om denna är mycket rymligare.
(Hade ett Christ Comet De Luxe -06 ett kort tag under försommaren, men tyvärr rådissade H.H det, så det fick säljas med mer/mindre vändande post. :( Hoppas dock på bättre lycka med denna!)

Köpet har visserligen inte gått igenom än, men pappa tyckte att det var en bra idé att jag som fortfarande inte har något körkort än, skulle ha ytterligare en bil. Så han ska i nästa vecka hämta hem ytterligare en 850 till mig, närmare bestämt en 850 2.5 SE -97. :p Jag har sedan tidigare en 850 2.5 SE -96 som jag fick -16. Denna 97a har bara gått knappa 18 000 mil, men har varit trädgårdsprydnad de senaste 8 åren, så han ska serva upp och besiktiga den först. Den ska vi dock inte köra så mycket/hårt med och mer ha som pendlingsbil är tanken (96an hade gått 22 500 mil när vi köpte den och har gått ca. 26 500 mil nu - mycket som dragbil och off-road, vilket alltså inte är tanken med den nya).

Bild på allt förutom tillskotten från Börjes:
42872960_1693453200778005_7353461770029105152_n.jpg


Idag kom både Champion Showring hjälmen jag beställde för typ 1 månad sedan, och vi hämtade släpet!
Hjälmen satt precis lika bra som jag minns det. :love: Däremot är jag ändå lite pisst off på företaget då jag betalade till motsv. 50 SEK för extra mycket emballage, men hjälmen ändå bara kom i en enkel plastpåse(!) med adresslapp på, utan tillstymmelse till emballage/kartong eller ens hjälmpåse. :rage: Den har lite "tryckmärken" i sammeten här och var (syns bl.a. ett på bilden), men inga andra direkta synliga skador, lyckligtvis. Därtill var leveransen 3 veckor försenad, och hjälmen stank kraftigt av tjära första timmarna. Men, men, man kan inte få allt, och huvudsaken är att den sitter skönt!

Släpet hämtade vi äntligen. Betalningen gick igenom redan förra veckan, men vi har inte haft tid att hämta det förrän nu. Det är som sagt ett Star Trailer Diamant XL -98, med såväl fronturlastning och sadelkammare. :love: Totalvikt 1500 kg, fördelat på 760 kg tjänstevikt och 740 kg lastvikt. Det är alltså väldigt lätt och smidigt, även fast det har fronturlastning och sadelkammare! En positiv överraskning som följde med var serviceboken. Inte nog med att den öht fanns kvar, det visade sig också att släpet varit originalservat hos aukt. TGAB verkstad var 12e månad 1998-2013, dvs. de första 15 åren! Hur grymt är inte det liksom?! :love:
Det är lite småsaker som måste fixas på det, bl.a. ny ruta, ny skötardörr, nya positionsljus och nya däck, men vi fick den för ett mycket föremånligt pris, och den är ju som sagt 20 år gammal nu, så det är ju inte konstigt att det finns lite saker att göra! :)

Bilder på hjälmen, släpet och serviceboken:
43201701_1698221736967818_734575231661768704_n.jpg


43003289_1698221633634495_8569179403060248576_n.jpg


43103829_1698221556967836_3892943895939514368_n.jpg
 
@Dressyrtjejen_97 Fasiken vad najs med ett "nytt" släp! (Det första jag brukar göra är att åka till Biltema och köpa "accessoarer".)

KL
Någon här som har koll på var man kan köpa orange reflexgrimma? Gärna inte alltför dyr då jag behöver köpa på mig ett gäng.
 
@Dressyrtjejen_97 Fasiken vad najs med ett "nytt" släp! (Det första jag brukar göra är att åka till Biltema och köpa "accessoarer".)

KL
Någon här som har koll på var man kan köpa orange reflexgrimma? Gärna inte alltför dyr då jag behöver köpa på mig ett gäng.
@Dressyrtjejen_97 Fasiken vad najs med ett "nytt" släp! (Det första jag brukar göra är att åka till Biltema och köpa "accessoarer".)

KL
Någon här som har koll på var man kan köpa orange reflexgrimma? Gärna inte alltför dyr då jag behöver köpa på mig ett gäng.

Ja, det känns väldigt bra! :love: Nu får vi bara hoppas att H.H uppskattar detta, han tokratade ju det fina, moderna Christ Comet De Luxe -06 vi hade i försomras....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 327
Senast: ii-ssa
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
293
Senast: Rie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 489
Senast: em76
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp