Bukefalos 28 år!

Siberian Husky - Hjälp?

Sv: Siberian Husky - Hjälp?

OjdÅ! Det va vÄl ÄnndÅ inte sÅ farligt att ja stavade lite fel men jag kan ganska mycket om rasen!
 
Sv: Siberian Husky - Hjälp?

OjdÅ! Det va vÄl ÄnndÅ inte sÅ farligt att ja stavade lite fel men jag kan ganska mycket om rasen!

Haha, jaså du. Det märks verkligen inte, med tanke på att du påstår att de inte behöver mer motion än andra stora hundar och att hundar blir vad man gör dem till... :angel:
 
Sv: Siberian Husky - Hjälp?

Hunden bler som man själv gör den.

Hunden blir vad man gör den till - utifrån medfödda rasegenskaper.
Hade hundar alltid blivit vad man gjort dem till hade det inte behövts över 300 olika raser (där vissa ser otroligt lika ut men har skilda egenskaper). Det hade då räckt med en hund som fanns i lite olika utseenden och färger samt i alla storlekar. Nu räcker inte det, för hundar har så otroligt jäkla varierande mentalitet beroende på arv.

Hade hundar alltid blivit vad man gör dem till hade inte mentaltester av något slag behövts, man hade inte heller haft jakttävlingar för att visa att hunden kan prestera, för "alla hade kunnat allt" bara ägaren velat.
Jag lovar, kan du få min unga saluki att bli en utmärkt vallhund eller skyddshund så kommer jag ändra åsikt. Kan du sedan få en utpräglad vallhund att bli en jäkligt bra jakthund utan behov av att valla, även då kan jag ändra åsikt. Men, det kommer inte hända.
 
Sv: Siberian Husky - Hjälp?

KL Efterhand som Siberian Husky mer o mer gått från att vara en renodlad draghund till utställnings o sällskapshund har man avlat på hundar med ännu mer päls än ursprunget vilket gör att den inte är lämplig att ha i lägenhetsklimat dygnet runt.
PL
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 691
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 412
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 335
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 525
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp