Sv: Singstar - PS2 eller PS3
Hm, kom ett par saker till jag kunde skrivit.
Om du köper en ps3 - var noga med hur den står. Det måste vara bra luftväxling runt om, de blir lätt för varma och pajjar då givetvis. Ställ den inte långt inne i hylla eller i ett glasskåp/ liknande.
Om du vill ha trådlöst nätverk, undvik att ha D-link som router. De är få som får sina ps3: or att fungera på ett trådlöst nätverk med en D-link. Det är iallafall inte alla spel som fungerar att köra trådlöst med en sådan router. Minns inte exakt (pinsamt) varför, men det är något med ps3ans fasta IP-adress och D-links säkerhet (kan inte ha fast IP-adress eller nått sånt, rätta mig gärna den som vet) som gör att det bli knas. Säkra kort på router är Netgear eller LinkSys. Har man kabel till ps3an duger typ vilken router som helst.
När jag ändå håller på tänkte jag tips om några skoj spel:
Little Big Planet - ett nytt spel där du bygger egna banor och gör små egna gubbar i form av trasdockor. Man kan spela andras banor och göra dem mycket personliga. Det här spelet har blivit riktigt poppis (kom nyss ut) hos både tjejer och killar!
http://game.se/acatalog/Little-Big-Planet-PS3.html
Ratchet & Clank - Quest of Booty och Tools of Destruction - kul och färgglada spel, med lite humor.
Finns egentligen massor kul spel, tänk om man kunde köpa precis alla =)
Synd att använda en dyr ps3 till enbart Singstar, när det finns så mycket annat kul