Ska jag använda bootsen eller inte ?

N

Nangijala

Jag rider ett fullblod som är rätt gammal och har alltid tidigare ridit henne med lindor. Nu frågade jag ägaren om hon hade några som helst benskydd och då plockade hon fram senskydd och bakskydd samt boots. Hon sa att jag fick använda bootsen om jag ville , men ska jag det eller inte ? Vad är fördelarna och finns det några nackdelar ?
Minskar det risken att hon trampar sig om vi är ute i skogen ? . Tacksam för svar !
 
Om du har ridit hästen tidigare utan boots och hon inte har fått skador av det, då kan du nog fortsätta utan! :)
 
Om hästen har tåbrodd bak skall du absolut sätta på bootsen!
 
har hon inte trampat sig inann lär du ju inte behöva dom nu heller men vill du kan du ju alltid ha dom säkerhet-de skadar ju inte
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 502
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 340
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 507
Senast: Jadzia
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 292
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp