Ska mitt liv behöva vara så här? Eller är jag bara dum?

Tänker du på de två sjukdomar som nämns i min länk?
Det spelar ingen roll, sjukvården här är ändå inte intresserad av att försöka utreda mig vidare, så mina egna teorier gör ingen skillnad, men ja, jag misstänker att jag har problem med binjurar/sköldkörtel med tanke på vilka symptom jag har.
 
Det spelar ingen roll, sjukvården här är ändå inte intresserad av att försöka utreda mig vidare, så mina egna teorier gör ingen skillnad, men ja, jag misstänker att jag har problem med binjurar/sköldkörtel med tanke på vilka symptom jag har.
Om de misstänkte Addisons eller Cushings så är det ju konstigt om de inte utreder det. Men resten verkar du nog kunna skriva på alternativkontot och där ska ju inte skolmedicinen jobba.
 
Om de misstänkte Addisons eller Cushings så är det ju konstigt om de inte utreder det. Men resten verkar du nog kunna skriva på alternativkontot och där ska ju inte skolmedicinen jobba.
Fast var får du det ifrån?
https://skoldkortelforbundet.se/sjukdomar/hypotyreos-symptom/
Det är bland annat den här sidan jag har läst på och så vitt jag förstår så påverkar sköldkörtel och binjurar varandra, därav jag misstänker att båda är inblandade.
 
Jag tänker ibland på hur vansinnigt svårt jag hade haft att hantera patienter som säger sig ha den ena åkomman mer fantasifull än den andra, om jag hade varit läkare.
Det är därför det är så himla viktigt att läkarna ffa inom primärvården får tid att pedagogiskt kunna förklara för sina patienter hur de tänker. Så att den som söker hjälp iaf känner att någon har lyssnat på dem och tagit deras funderingar på allvar. Men tyvärr finns ju inte den tiden precis, också söker människor vård igen och igen och igen istället.
 
Sköldkörteln, ja. Men det verkar fortfarande vara alternativarna som blandar in binjureteorin.
Fast du missade hela poängen.
Vad jag har för teorier kvittar.

Det jag VET är att något inte stämmer. Och jag har hittills inte mött en läkare som har varit intresserad av att ta reda på vad.
 
Jag skulle vilja kolla upp mina binjurar, jag har typ alla symptom som finns där, men jag har insett att det verkar vara omöjligt, så OM det är något som inte stämmer med dom så får jag nog aldrig någon hjälp. Jag gjorde ett försök för någon månad sen och verkligen stod på mig, att något stämmer inte, hjälp mig att hitta vad! Men läkarna var inte intresserade av att gräva djupare. Dom sa "vi hör vad du säger, men dina prover ser bra ut, så du kan ju prova meditera". Jo tjena. Det hjälper säkert. :meh:

Det är standard att läkarna säger så. Som att en typ inte redan har provat allt sånt? :banghead:
 
Jaha, haha. Ber om ursäkt för min enorma tröghet! Jag använder en vanlig muntermometer. Alltid gjort, tycker att det är enklast och känns säkert. Läkarna säger ingenting. Antingen tror dom mig inte, tror att jag överdriver eller så är det inte så farligt. Typ så.
Menar du att det är oroväckande att ha feber flera gånger i veckan?
Ja självklart är det oroväckande! Det finns ju massvis med orsaker till att ha feber mest hela tiden, och de ska behandlas.
 
Men om alla prover läkare rimligen kan komma på att ta ser normala ut, vad skulle du vilja att de gjorde? Eller snarare, hur skulle du vilja att de tänkte och förhöll sig?

Kanske lyssna mer på patienten och inte gå så strikt efter provsvar. Vi alla är ju trots allt unika och tydligen så kan just sköldkörtelproverna visa bra, men att patienten inte mår bra. Läkarna borde ju vara intresserade och vilja gå vidare för att hitta vad som felas, inte bara strunta i det eftersom proverna är bra. Jag säger inte att det behöver vara sköldkörteln i mitt fall, men det kan vara.
 
Kanske lyssna mer på patienten och inte gå så strikt efter provsvar. Vi alla är ju trots allt unika och tydligen så kan just sköldkörtelproverna visa bra, men att patienten inte mår bra. Läkarna borde ju vara intresserade och vilja gå vidare för att hitta vad som felas, inte bara strunta i det eftersom proverna är bra. Jag säger inte att det behöver vara sköldkörteln i mitt fall, men det kan vara.
Kanske lyssna mer på patienten och inte gå så strikt efter provsvar. Vi alla är ju trots allt unika och tydligen så kan just sköldkörtelproverna visa bra, men att patienten inte mår bra. Läkarna borde ju vara intresserade och vilja gå vidare för att hitta vad som felas, inte bara strunta i det eftersom proverna är bra. Jag säger inte att det behöver vara sköldkörteln i mitt fall, men det kan vara.
Men den här ständigt återkommande febern. Menar du att läkarna struntar i den, eller har feber och läkarbesök aldrig råkat sammanfalla? Förnekar din läkare att du har feber?
 
Men den här ständigt återkommande febern. Menar du att läkarna struntar i den, eller har feber och läkarbesök aldrig råkat sammanfalla? Förnekar din läkare att du har feber?
Jag tror att om man nämner det i samband nåt annat ärende så kanske det tappas bort lite. Men om man söker läkare för att man har 38 graders feber flera gånger i veckan så borde det vara en självklarhet att de sätter igång en utredning väldigt fort.
 
Kan ju tillägga att jag själv har så låg normaltemp att jag yrslar vid 37.5. Det förvånar mig inte att läkare inte spontant håller med om att det är feber. (Tex om jag har öroninflammation eller nåt.) Men när jag säger som det är, har de hittills accepterat det rakt av.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 176
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
780
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 331
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 237
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp