Skönlitterära hästböcker för vuxna?

Ja exakt även om de äldre böckerna naturligtvis utspelas tidigare. Det finns två 'mini' serier en om Kit Fielding som är steeplechase jockey och den andra om Sid Halley fd jockey som fick ena handen amputerad efter en olycka och nu därför jobbar som PI. Mycket häst och i princip ingen romans ;) hans karaktärer är ganska lika, fysiskt orädda, ganska tillknäppta känslomässigt. Förutom när det gäller hästar då!
Vad heter böckerna om Kit Fielding? Jag har en dom heter Revansch, är det en av dem?
:)
 
Vad heter böckerna om Kit Fielding? Jag har en dom heter Revansch, är det en av dem?
:)

Jag vet inte vad de heter på svenska, men en heter Bolt den andra Break In. Kit är ju något telepatisk när det gäller hästarna han rider och det känns som Dick Francis har använt lite av sin egen erfarenhet.
 
Jag vet inte vad de heter på svenska, men en heter Bolt den andra Break In. Kit är ju något telepatisk när det gäller hästarna han rider och det känns som Dick Francis har använt lite av sin egen erfarenhet.
Tack för snabbt svar! :) Den jag har är Break in så jag ska se om jag kan hitta bolt med :). Tyckte att den här boken var lite "varmare" än en del av hans andra böcker. Kanske mest pga relationen mellan honom och systern som han också var lite telepatisk med samt hästägaren :)
 
Tack för snabbt svar! :) Den jag har är Break in så jag ska se om jag kan hitta bolt med :). Tyckte att den här boken var lite "varmare" än en del av hans andra böcker. Kanske mest pga relationen mellan honom och systern som han också var lite telepatisk med samt hästägaren :)

Ja, Kit har ju ett rikare inre känsloliv än många av hans andra karaktärer. Alltid kul att se hur otroligt mer bekväm Dick Francis är när han beskriver steeplechase och hästar allmänt än något som har med känslor att göra.

Nu har jag lust att gå tillbaka och läsa lite Francis!
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 571
Senast: Butros
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 522
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
14 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp