A
annmarg
Jo..förresten. De som verkligen inte försöker göra rätt för sig. Och då menar jag dessa människor. Inga andra.Fördömer ingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo..förresten. De som verkligen inte försöker göra rätt för sig. Och då menar jag dessa människor. Inga andra.Fördömer ingen.
DU kanske inte fördömer någon, men du uttrycker dig på ett vis som åtminstone jag uppfattar som dömande. Det kan i och för sig bero på att du är direkt fåordig.Fördömer ingen.
Ja. Och jag säger inte att skuldsanering är fel. Men att det, som i en tråd skrivs, det är för jävligt ansök om skuldsanering , är skevt tycker jag. Det finns enskilda människor bakom fodringar. Och skulder.Jag som träffar främst kvinnor från andra delar av världen, som gift sig med en man som bor i Sverige och kan systemet, och som låter dem ingå alla möjliga ekonomiska avtal, och därefter drar med pengarna och lämnar henne skuldsatt, alternativt sätter henne i en situation att hon aldrig kan få lån eller hyreskontrakt, tycker att skuldsanering är en nödvändig möjlighet för att de ska ha en framtid. Många tycker att de inte har andra alternativ än att avsluta sitt liv.
Personligt eller inte, det har varit en del ganska nedsättande inlägg om de som hamnar i skuldfällan. Det är inte konstigt att någon som hamnat där och troligen är extra sårbar tar åt sig.
Skuldfällan är tänkt att vara underhållning, syftet är att vi ska känna oss smarta och duktiga.Jag sitter och tittar på Lyxfällan medan inledningen till tråden dök upp.
Ja, jag hyser faktiskt inte någon medkänsla med någon som konsumtionshoppar kläder till 60 % ränta.
Detta program har oceaner av sökande att gräva ur. Är alltså alla dessa glada konsumenter med lånebehov undantag?
Om du pratar om Lyxfällan, menar du att programmet är fejk? Att de här personerna inte finns?Skuldfällan är tänkt att vara underhållning, syftet är att vi ska känna oss smarta och duktiga.
Lyxfällan, ja... Det var något som inte kändes helt rätt när jag skrev svaret.Om du pratar om Lyxfällan, menar du att programmet är fejk? Att de här personerna inte finns?
De väljer ut de som gör bäst TV och skapar reaktioner, inte de som är mest renhåriga. På det så är syftet med programmet att roa och uppröra - skapa TV och inte visa en ärlig bild.Jag sitter och tittar på Lyxfällan medan inledningen till tråden dök upp.
Ja, jag hyser faktiskt inte någon medkänsla med någon som konsumtionshoppar kläder till 60 % ränta.
Detta program har oceaner av sökande att gräva ur. Är alltså alla dessa glada konsumenter med lånebehov undantag?
Jag sitter och tittar på Lyxfällan medan inledningen till tråden dök upp.
Nähä?Nä... så är det inte.
Men man ska vara försiktig att döma även dessa människor, tycker jag.
Skönt att få börja veckan med att kränga ut den!
Vem dömer? Vem var adressaten?
Ah. Jag gör det alltså! Skönt att du berättar för mig. Sån är du.På nåt vis dömer du ju dessa människor om du inte känner nån medkänsla. Så tolkar jag ditt inlägg.
Absolut, sån är jag!Ah. Jag gör det alltså! Skönt att du berättar för mig. Sån är du.
Men oj vad arg du verkar. Du brukar alltid komma med vettiga tankar. Ja nu berättade jag visst för dig hur du brukar va, sorry. Men jag blev förvånad bara.Ah. Jag gör det alltså! Skönt att du berättar för mig. Sån är du.
Absolut, sån är jag!
Men framförallt berättar jag vilken tolkning jag gjorde utefter det du skrev.
Du får ju gärna rätta mig om jag tolkade fel istället.
Hur menade du? Vad är din syn på dessa människor?
Men oj vad arg du verkar. Du brukar alltid komma med vettiga tankar. Ja nu berättade jag visst för dig hur du brukar va, sorry. Men jag blev förvånad bara.