Jag förstår inte riktigt vad du vill komma med tråden? Jag uppfattar det som att du tycker de som har beviljats skuldsanering inte borde fått det, för det är synd om fordringsägarna som då inte får betalt? Trots att flera har berättat att din bild inte stämmer, skuldsanering får en inte lättvindigt och för fordringsägaren kan det vara skillnaden mellan att få några pengar alls eller inga. Ditt svar på det ovan var att "det stämmer inte"? Nehej, varför frågar du då? Om du redan bestämt dig för hur det är menar jag.Det kanske inte handlar om att "låna " ut. Stallhyra? Som exempel.
Man måste någonstans förstå att betalar man inte får man skulder som måste betalas. Tyvärr.
Och sen tycker du att en person som berättat i tråden att hen själv har skuldsanering sedan länge ska PM:a dig?! Om vaddå? Och varför skulle hen vilja lämna ut sitt liv och sin ekonomi till dig för att du är nyfiken? Nu tror jag @Sonic76 är klok nog att avstå, men jag tycker det är magstarkt av dig att efterfråga information från hen.
Jag förstår egentligen inte heller varför jag bryr mig om att svara, jag räknar inte med att du kommer kunna ta perspektivet av ekonomiskt utsatt utan skyddsnät ändå. Men tråden ger mig obehagskänslor så jag var tvungen att skriva något.