Bukefalos 28 år!

Skuldsanering

Vid skuldsanering kan privata skulder också tas upp (och inkluderas i det som betalas) KFM frågar om det.

Skuldsanering handlar om att få en möjlighet att börja om.

Det är inte plättlätt att få och som med alla möjligheter finns det människor som utnyttjar det. Men du kan normalt inte beviljas två gånger.
 
Är skuldsaneringen en rättighet. Läste ett inlägg. Om någon med skulder. Och lite inlägg kring det.


Är utmätning orättvist ?

Och ja, helt medveten om att livet skiter sig.

Blir provocerad av svar... det är som om en obetald faktura drabbar ingen..eller staten. Nä. Det drabbar den som sålt på kredit
:confused:

Varför tror du att folk skulle vara generellt emot utmätning eller tro att ingen blir drabbad av förfallna krediter?

Men du får det att låta som om alternativet till skuldsanering vore att alla fick tillbaka sina pengar problemfritt? Det är väl det som det reageras på. Utgångspunkten innan man sanerar är ju att det finns seriösa, långsiktiga problem med betalningsförmågan...
 
Ja jag struntade i mina räkningar och festade upp pengarna jag inte hade.
Såklart
Därför jag har skulder nu..
Oansvarig och dum i huvudet
Inte totalt jävla under isen i väggen,i ett fruktansvärt förhållande, en grym vårdnadstvist(en del av skulden), pappa dog, syrran dog, mamma dog, mer katastrofer osv..

Nejdå jag sket i allt och levde loppan..

Eller inte
Du vet att det inte är så @Sonic76
Många av oss här vet också det. Försök att inte ta åt dig av en användares något onyanserade sätt att se på skuldsanering, det handlar inte om dig. Förstår att det är svårt såklart, men tryck på ignore om du kan och lita på att vi är fler som motsäger oss dumma kommentarer.
 
Varför tolkar du allt på sämsta möjliga vis?

Kreditföretagen har ju ett finger med i spelen och de har nog rätt ofta fått betalt även efter en sanering, eftersom det är en väg dit. De kvittar sen förlusten mot vinst och sparar skattekronor.
Ja tänker man på t.ex alla dessa företag som beviljar konsumtionslån till höga räntor (inte ovanligt med räntor över 20 %) så har de fått bra betalt under åren gäldenären betalat.
 
Du vet att det inte är så @Sonic76
Många av oss här vet också det. Försök att inte ta åt dig av en användares något onyanserade sätt att se på skuldsanering, det handlar inte om dig. Förstår att det är svårt såklart, men tryck på ignore om du kan och lita på att vi är fler som motsäger oss dumma kommentarer.
Vad händer...
 
Ja jag struntade i mina räkningar och festade upp pengarna jag inte hade.
Såklart
Därför jag har skulder nu..
Oansvarig och dum i huvudet
Inte totalt jävla under isen i väggen,i ett fruktansvärt förhållande, en grym vårdnadstvist(en del av skulden), pappa dog, syrran dog, mamma dog, mer katastrofer osv..

Nejdå jag sket i allt och levde loppan..

Eller inte

Förlåt, jag missade. Handlar den här tråden om dig?
 
Hittills har du mest bidragit med att fördöma de som hamnat i skuldfällan.


Skuldsanering är en andra chans att komma tillbaks till samhället och inte för evigt betala på skulder man aldrig har en chans att komma ikapp. Unnar du inte folk en andra chans? Klart att det finns en och annan som lycks smita igenom och utnyttjar systemet, men för att få skuldsanering ska du vara ordentligt under isen.
 
Det blir inte mycket till diskussion då du inte skriver vad du menar.

Hittills har du mest bidragit med att fördöma de som hamnat i skuldfällan.


Skuldsanering är en andra chans att komma tillbaks till samhället och inte för evigt betala på skulder man aldrig har en chans att komma ikapp. Unnar du inte folk en andra chans? Klart att det finns en och annan som lycks smita igenom och utnyttjar systemet, men för att få skuldsanering ska du vara ordentligt under isen.
Fördömer ingen.
 
Vad händer...
Någon (@Sonic76 ) blir illa berörd av ditt sätt att uttrycka dig om personer som beviljas skuldsanering. Någon annan (jag) svarar den personen.

Om du inte förstår varför personen blir illa berörd eller varför vi är flera som motsäger oss det du skriver så skulle jag vilja be dig att läsa dina inlägg igen, men försök att ta ett annat perspektiv än det du nu verkar ha.

Som du förhoppningsvis noterat ovan är vi också fler som frågar efter syftet och vad du vill med tråden, det är också någon (kommer inte ihåg vem tyvärr) som påpekat att det är svårt att diskutera när du skriver oneliners som svar. Reflektera gärna över detta med, skulle du kunna uttrycka dig på ett annat sätt?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 054
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
3 998
Senast: Jakobine
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 154
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp