Bukefalos 28 år!

Släppa ihop två katter

Piek

Trådstartare
Igår fick jag hem min alldeles fantastiska kattunge :love: och allt går super bra!
Hon fick träffa min andra katt en stund igår kväll och de fräser lite på varann men är nyfikna och nosar och inga som helt tendenser till att de ska ryka ihop. Jätte skönt!

Men, ja självklart ska det finnas ett men. Lillasyster är väldigt mycket av en knäkatt. Sitter jag i soffan ligger hon i mitt knä och leker och myser vilket såklart är jätte mysigt men min andra katt blir svartsjuk :( Hon är en mer reserverad katt som tycker om att vara med men ligger oftast en meter ifrån och spinner.
Igår kväll märkte jag att hon drog sig undan och satt och kollade men såg inte alls glad ut, gick man och skulle klappa henne/ge henne uppmärksamhet så drog hon sig undan. Så jag tog storasyster in i sovrummet så hon fick vara med mig hela kvällen/natten medan lillasyster sov ute i vardagsrummet med min pappa som var på besök.
På morgonen var storasyster mycket gladare och lekte tom lite med lillasyster, men när sen lillasyster blev för närgående på mig och ville sitta i knäet och leka så drog sig storasyster undan igen.

Så nu undrar jag hur jag gör det här på bäst sätt? Jag vill att båda mina katter ska vara glada!
Mitt problem är att just idag så kom självklart ett gäng målare hit och ska tapetsera om lägenheten (har väntat på dem sen i maj så när de väl ringde och sa att det var nu eller tidigast om en månad kunde jag inte riktigt tacka nej :( ) De håller just nu på i sovrummet vilket blir klart på onsdag så jag kan inte stänga in mig med storasyster där igen.
Lillasyster sitter just nu instängd i badrummet och är jätte ledsen medan storasyster ligger i mitt knä. Släpper jag ut lillasyster drar sig storasyster tillbaka så blir hon ledsen istället.

Sen tänker jag på natten också, iom att jag inte har något sovrum just nu så kommer jag få sova hos en kompis medan min pappa är här med katterna. Ska lillasyster få sova i badrummet i en mysig bädd medan storasyster får vara ute i lägenheten eller ska man chansa att ha båda ute medan de ändå sover? Storasyster är väldigt duktig på att sova hela nätterna och lillasyster sov även hon hela natten som var, men då i skilda rum.

Alla tankar och ideer är välkomna! Jag är så glad att de verkar acceptera varandra till den gränsen att de inte bråkar men jag vill inte heller att storasyster blir ledsen och så svartsjuk att hon kanske blir arg på lillasyster :/
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 381
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 887
Senast: Snurrfian
·
Mat Jag satte en surdegsgrund igår. Har aldrig lyckats ens hålla liv i sådana jag fått tidigare, men någon gång ska det väl lyckas. Stenmalt...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 482
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp