Bukefalos 28 år!

Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Här svarar qitis på varför hon höll glömmerallt och flyingchange som troliga goda:

I inlägget ovan står även att "flera var inne på Lobelia som får" och att om hon var det så "ville de ha iiantazie som ulv" alltså rätt tydligt andras teorier, inte qitis egna.

Här skriver qitis om sior, då hon inte upplevt att nån verkat siad. Men att möjligtvis Niyama skrivit om nån som siad.


Jag fick aldrig något svar på frågan om var Niyama skulle skrivit nåt om någon som verkar siad, så tänker mig att det handlade mer om att antyda något om Niyamas roll snarare än att hon hittat någon som verkade varit siad (åtminstone inte som var värd att "visas upp").

Sen kommer röstinlägget:

Då är det helt plötsligt qitis själv som hittat ett får/ulv-samband mellan Lobelia och iiantazie, inte "andra", som hon skrivit i inlägget innan. De här teorierna, dessutom när hon sen påpekar att hon följer Paddi, som jag ju tror är ond, får mig att luta åt att qitis är fåret.

Avslutningsvis kommer hon med ett par inlägg när det gäller BM, vilket låter lite som att hon vill påpeka att hon kan sitta på rollen.

Det som gör att jag ser det som osannolikt är att det inte kommenterades förrän igår, trots att vi hade haft flera diskussioner om hur BM kunde/borde ha röstat i tidigare lyncher och i de samtalen deltog inte qitis alls, vilket i min värld borde ha varit av intresse för BM att göra. Så det är ännu en detalj som gör att jag ser qitis som trolig ond, utöver att hon sannolikt blivit siad.

Så sammanfattningsvis av mina senaste tre inlägg tror jag att Paddington och LenaH är de kvarvarande ulvarna och qitis är fåret. :)

Jag tror exakt samma som du.

Jag blev lite nojig över Hedinn ett tag, mest eftersom hon verkade helt rimlig (och i alla lekar jag läst har hon varit väldigt rimlig, och ulv. typ), men nu droppade hon in med tre inlägg på raken jag håller helt med om. Niyama verkade också ha hittat Hedinn, möjligtvis är hon siad. Men jag lutar nog mer åt att Niyama siade någon som blev käkad, typ glömmerallt, tycker inte det fanns något supertydligt om sia i hennes inlägg. Tror jag väljer att gå efter magkänslan igen, den var ju rätt gällande Niyama, så jag vill ha Hedinn som god.

flyingchange känns definitivt mer vettig den här leken än förra, lite lugnare :p Påpekade igår att ulvarna borde vilja offra hemlig om hemlig var ulv, och röstar sedan på hemlig. Det stod mellan qitis och hemlig då, och om man går efter Hedinns teori om q som får då så borde väl ulvarna hellre vilja offra fåret? flying känns fortfarande ganska förvirrad, vilket också gör mig ganska säker på att hon är god, annars hade hon nog fått svar på ganska mycket i lyan.

Eftersom jag tycker Hedinns inlägg om Paddi, LenaH och qitis speglar mina tankar rätt bra så väljer jag att lita på henne. Det är väl dock bra om vi samlar rösterna idag, med tanke på att onda med största sannolikhet vill få ut en god. Eller så blir det en enfaldig lynch där alla röstar på samma, mtp att ulvarna inte kan vinna lynchen om vi samlar..

Haha, jag älskar att det som talar mest för min godhet är att jag är förvirrad :p Det är nog en blandning av att jag leker min andra lek och inte riktigt fått kläm på alla roller, oskrivna regler och taktiker, och att jag "skriver samtidigt som jag tänker" (motsvarigheten IRL är att jag ofta pratar och tänker samtidigt, vilket kan leda till en del märkliga uttalanden ibland. Jag är ganska mycket mig själv i leken mao ;)). I framtida lekar ska jag försöka lägga band på mig lite mer och inte alltid skriva den första tanke som poppar upp, oavsett om jag är ond eller god.

Jag håller som sagt med dig och Hedinn och tror därmed att det kommer bli svårt för lyan och fåret att vinna nu.
 
Haha, jag älskar att det som talar mest för min godhet är att jag är förvirrad :p Det är nog en blandning av att jag leker min andra lek och inte riktigt fått kläm på alla roller, oskrivna regler och taktiker, och att jag "skriver samtidigt som jag tänker" (motsvarigheten IRL är att jag ofta pratar och tänker samtidigt, vilket kan leda till en del märkliga uttalanden ibland. Jag är ganska mycket mig själv i leken mao ;)). I framtida lekar ska jag försöka lägga band på mig lite mer och inte alltid skriva den första tanke som poppar upp, oavsett om jag är ond eller god.
Alltså, jag är också fortfarande en förvirrad nybörjare, och har haft tur att den gången jag faktiskt var i en lya var leken så stor att jag var förvirrad iallafall. Hade du dykt upp och inte varit förvirrad hade jag blivit väldigt misstänksam :rofl:

Vart ska vi rösta någonstans då?
 
Alltså, jag är också fortfarande en förvirrad nybörjare, och har haft tur att den gången jag faktiskt var i en lya var leken så stor att jag var förvirrad iallafall. Hade du dykt upp och inte varit förvirrad hade jag blivit väldigt misstänksam :rofl:

Vart ska vi rösta någonstans då?

Jag tycker tvärt om att du känns mkt rutinerad och smart!

qitis är den jag varit säker på längst men eftersom hon mest förmodat är får så tänker jag Paddington eller LenaH i första hand.
 
Alltså, jag är också fortfarande en förvirrad nybörjare, och har haft tur att den gången jag faktiskt var i en lya var leken så stor att jag var förvirrad iallafall. Hade du dykt upp och inte varit förvirrad hade jag blivit väldigt misstänksam :rofl:

Vart ska vi rösta någonstans då?
Håller med FC! Du är ju för tusan bättre på ulvlekar än mig! Och jag räknar mig själv fortfarande som förvirrad nybörjare :rofl:

Sen kanske jag inte riktigt är nybörjare i andras ögon längre ;)
 
Håller med FC! Du är ju för tusan bättre på ulvlekar än mig! Och jag räknar mig själv fortfarande som förvirrad nybörjare :rofl:

Sen kanske jag inte riktigt är nybörjare i andras ögon längre ;)
Nu var du ju för snäll :love: Jag tycker du spelat bra i alla lekar jag sett! Jag överlever ju på mina långa sammanfattningar :p

Tror man är nybörjare så länge man känner sig som nybörjare ;)
 
Det här citatet, plus efterföljande diskussion får mig att tänka att Paddington försökt röra till lite och göra oss osäkra på teorierna kring DL 1. Jag fick aldrig något svar på av vilken anledning BM skulle ha haft till att använda sin extraröst i DL 1, eller vilken anledning röstfifflaren skulle ha haft till att rösta på någon annan dolt än öppet i samma DL. Därför tror jag att det var ett syfte till att få oss att bli osäkra, eller fundera på om Paddi kunde vara BM.

Ihop med den här teorin, att q ser ut att vara siad men Paddi var rädd för samma situation som med Lobelia. Vad jag minns fanns det inga inlägg som tydde på att Lobelia skulle vara siad, utan enbart röstningen som gjorde att folk började fundera kring det. Jag såg en annan situation i fallet med qitis, där det fanns starkare misstankar mot henne i inlägg.

Det här gör att jag tror att Paddington kan vara ond.
Jag kan börja.
Baserat på citerade teorin ovan:

Hedinn röstar på Paddington
 
iiantazie röstar på Paddington då jag tycker Hedinns teori överrensstämmer med min egen uppfattning och vi behöver samla rösterna.

I inlägg #459 skrev jag följande teori:


hemlig kan inte vara BM som Niyama eller Hedinn (någon av de) påpekat, då Paddington skulle ha åkt. Enligt samma teori kan inte Paddington vara BM, då hemlig skulle ha åkt. Förstår dock inte riktigt teorin med att Paddi och hemlig skulle ha alibiröstat på varandra, varför skulle de lägga varsin andraröst på en kollega när ingen hade mer än två röster, i DL1? @Hedinn @Niyama vill ni förklara hur ni är så säkra på att det är alibiröster? Paddington tycker jag inte har märkts så mycket, vilket uppenbarligen var ulvarnas strategi då ingen av de verkar vara speciellt utstickande.
Paddington skrev:
jag tycker fortfarande Hemlig är skum sedan igår, hon har inte skrivit så mycket idag å det hon skrivit har inte gett några vibbar som får mig att tänka annorlunda

Får/ulv diskussionen med Lobelia/Q/Iiantazie har tagit upp en stor del av dagen och tre röster på Lobelia av de fem första skaver lite för mig, känns som någon gör det lätt för sig och hakar på. Jag är inte beredd att lägga min röst där idag men om man går tillbaka till trojkan L/Q/I så la Hemlig en första röst på iiantazie som Lobelia sedan följde.

Så utifrån mina tankar igår och ovan

Paddington röstar på Hemlig
Klicka för att se mer...
glömmerallt skrev:
Glömmerallt
glömmerallt ändrar röst till hemlig för partis teori är bättre
Tycker detta utbyte är intressant. Här är det möjligt att Paddi lagt en alibiröst, och sedan blir orolig när glömmerallt (som vi vet är god) hakar på. Detta gör att hemlig och Lobelia har två röster var, med flera stycken kvar att rösta. Orolig att kollegan skulle åka?

Då tyckte jag Paddington var skum, och nu när vi fick bekräftat att hemlig var ulv så har jag inte svårt att det att det var alibi-röster som jag tvekade på i inlägget.
 
Röstlista DL4:
19.59 Hedinn röstar på Paddington
20.20 iiantazie röstar på Paddington
20.26 LenaH röstar på Paddington
 
flyingchange röstar på Paddington då hon legat ulvigt lågt förutom teorierna om hemlig vilket jag precis som Hedinn och iiantazie tror är alibiröster
 
Jag tycker att Iiantazie gör det lätt för sig som följer med Hedinn och borde kanske fundera ett varv till. Igår var alla övertygande om att Qitis var siad och Iiantazie röstade på henne, så varför rösta på mig nu?
Jag tycker inte Iiantazie verkar ha rent mjöl i påsen

Paddington röstar på Iiantazie
 
Whoa!!
ptroo!!
stop och stanna till nu!
Jag kom just in på Bukefalos efter att ha behövt såga isär ett träd som ramlat ner i stormvindarna igår. Det tar tid -men vad tvunget att göras. (Låg över trådarna i hagen )

Känns verkligen verkligen inte ok att flera tror sig ha ”hittat varandra” som det ser ut av det jag läst ikapp snabbt på nu IOM att DL verkar blivit framflyttat
Någon /några luras riktigt riktigt bra just nu
Något annat är inte möjligt -eftersom jag vet min roll!

Jag vet med säkerhet att @iiantazie inte kan ha siat mig-det är helt omöjligt med tanke på det hon skrivit

om någon siat någon efter första DL så är det @Paddington som röstade på hemlig i första Dl och sedan igår också.
Hemlig var också mycket riktigt ulv

Varför jag varit så misstänksam mot just @iiantazie är ju just för att hon fört så rättframma misstankar mot mig som jag vet inte alls stämmer
De onda är ju såklart nöjda idag i lynchen oavsett vilken god den går mot.
Det behövs ju bara att en god lynchas så har goda vunnit! Och det utan att onda ens behöver kuppa med röst ändringar i sista minuten.
Jag tror att @Hedinn kan vara god. -detta baserat på @Niyama ville hålla som god. Annars är Niyama grundlurad av Hedinn?
Jag misstror Iiantazie starkt. Kan omöjligt vara god så som hon resonerar och teoriar.
sedan är det frågan om det är @flyingchange eller @LenaH som är den sista ulven. En är får och en är ulv av dem.
Tillägg : såtillvida det inte är Hedinn som lurar brallan av oss alla?
 
Whoa!!
ptroo!!
stop och stanna till nu!
Jag kom just in på Bukefalos efter att ha behövt såga isär ett träd som ramlat ner i stormvindarna igår. Det tar tid -men vad tvunget att göras. (Låg över trådarna i hagen )

Känns verkligen verkligen inte ok att flera tror sig ha ”hittat varandra” som det ser ut av det jag läst ikapp snabbt på nu IOM att DL verkar blivit framflyttat
Någon /några luras riktigt riktigt bra just nu
Något annat är inte möjligt -eftersom jag vet min roll!

Jag vet med säkerhet att @iiantazie inte kan ha siat mig-det är helt omöjligt med tanke på det hon skrivit

om någon siat någon efter första DL så är det @Paddington som röstade på hemlig i första Dl och sedan igår också.
Hemlig var också mycket riktigt ulv

Varför jag varit så misstänksam mot just @iiantazie är ju just för att hon fört så rättframma misstankar mot mig som jag vet inte alls stämmer
De onda är ju såklart nöjda idag i lynchen oavsett vilken god den går mot.
Det behövs ju bara att en god lynchas så har goda vunnit! Och det utan att onda ens behöver kuppa med röst ändringar i sista minuten.
Jag tror att @Hedinn kan vara god. -detta baserat på @Niyama ville hålla som god. Annars är Niyama grundlurad av Hedinn?
Jag misstror Iiantazie starkt. Kan omöjligt vara god så som hon resonerar och teoriar.
sedan är det frågan om det är @flyingchange eller @LenaH som är den sista ulven. En är får och en är ulv av dem.
Tillägg : såtillvida det inte är Hedinn som lurar brallan av oss alla?
Du noterade inte att Niyama verkade hålla iiantazie som trolig god? Hur tänker du där?
 
Röstlista DL4:
19.59 Hedinn röstar på Paddington
20.20 iiantazie röstar på Paddington
20.26 LenaH röstar på Paddington
20.38 flyingchange röstar på Paddington
20.40 Paddington röstar på iiantazie
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 854
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 405
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 269
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp