Bukefalos 28 år!

Snälla kan ni svara fort vad ni tycker

E

Estelle

Min tränare ska hoppa min häst en gång i veckan för att "rida till henne" hon ska sen få 10 % vid försäljningen.. tycker ni jag ska betala henne för de ggr hon rider i veckan också eller ska han "bara" få betalt i procent vid försäljning ? :crazy: :)
 
Jag tycker nog inte att du ska betala för det han rider i veckan om han sedan ska få %. Vet du garanterat att denna person kan göra underverk på så lite tid så att förtjänsten på hästen ökar så pass att det är lönsamt att ge % till någon annan? Det beror ju helt på under hur lång tid han ska göra det och vad priset på hästen blir. Jag menar ska han rida den en gång i veckan i ett halvår och ni sedan säljer den för 10.000 kronor tjänar han inte mkt på den tid han lägger ner, men om han tex rider den en gång i veckan och ni efter ett par månader får hästen såld för 100.000:- tjänar han desto mer. Är det det första alternativet som gäller tycker jag nog ur hans synvinkel att du ska betala. Annars utför han ju i princip gratis jobb - är det det andra alternativet ska du inte betala. Men som sagt detta är bara min egna åsikt. Lycka till hur det än blir! ;)
 
10% och inget annat.
Det medför att tränaren är intresserad av att göra så mycket som möjligt, så bra som möjligt. En vinn-vinn situation, mao.
Bara du är säker på att tränaren är kompetent.

LIA
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 509
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 362
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 166
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 980
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp