Bukefalos 28 år!

Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Werze

Trådstartare
Jag måste bara få skriva av mig nu!:mad: Jag lämnade in min dressyrsadel för omstoppning i början av sommaren då det var dags och hästen börjat kännas lite konstig. Allt väl så långt. Hämtade sadeln i Falsterbo då jag ändå skulle dit, att skicka med post kändes inte som ett alternativ, tyckte jag, då sadeln är en ny och för mig DYR märkessadel.

När vi kom hem och skulle rida upptäcker vi att hela stoppningen syns för att de glömt att fästa en söm (kan inte beskriva det bättre) så jag ringer och påtalar detta. -Jaha, då får du komma med sadeln till oss. Eller skicka direkt till Danmark med post. Suck, jag kör ut och lämnar sadeln (en resa på ca 5-6 mil).

Efter MÅNGA veckor (hästen är nu avlivad p g a sina problem!) ringer de: -Sadeln är klar nu och du kan komma och hämta den!

:eek::eek:

Tycker ni andra att detta är OK? Jag har nu ringt och meddelat att jag vill ha ersättning för min tidigare resa till dem och att de får lösa detta med att transportera min sadel till mig! Omstoppningen var inte billig den heller, och detta är sista gången jag anlitar detta snorkställe! De har inte bett om ursäkt eller erbjudit någon kompensation trots att DE har klantat sig vid omstoppningen så att jag inte haft min sadel på hela sommaren. :mad::mad:

Jag är så ARG!:devil: Hade de bara varit lite trevligare i telefon, eller bett om ursäkt, istället har de spelat totalt oförstående med riktigt snorkigt tonfall (retar mig till vansinne) då jag påtalat att det faktiskt är en REKLAMATION och att det är DE som ska anstränga sig lite för att det ska bli rätt.
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Fy vilken dålig stil!
Okej att misstag kan ske men då ska man vara ödmjuk och kompensera kunden för det. Jag skulle definitivt begära ersättning för resorna. Du kanske kan ringa konsumentverket och fråga vad du har rätt till?
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Kan bara gissa var du har lämnat in din sadel...jag fick tillbaka en sadel ( av dyrare sort )med sned stoppning samt synliga häftklamrar! Denna sadel hade enligt uppgift varit i Tyskland för omstoppning hos tillverkaren men jag undrar jag var och vem som gjort det klantjobbet:cool:

Det enda man kan göra, om man inte vill dra igång hela cirkusen med reklamation det är ju att effektivt sprida info om hur illa de sköter sig så lär de inte ha så värst många kunder kvar.
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Ja, usch. Buke borde ha en svarta listan för de som inte sköter sina kundkontakter ordentligt! Så hade jag också sluppit råka ut för dem. Det verkar som att de flesta undviker detta ställe redan...Jag kollade med kommunens konsumentrådgivare och enligt henne var det solklart "fel i varan" och företaget borde ha tagit på sig att rätta till felet och kompensera mig för det. Istället för att snorka sig. Hmpff.:mad:
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Väldigt tråkigt att det blir sådär.

Men jag förstår inte var det snorkiga kommer in i bilden ?
Hur hade du förväntat dig att de skulle göra ? Komma och hämta/lämna sadeln ?

En reklammation av arbetet förstår jag att det är, men ersättning ? De har rättat det felaktiga eller ?
Jag har aldrig hört talas om att man skall få ersättning för ett dåligt jobb som görs om. Jag tror inte att ARN skulle lyfta ett finger om de har gjort om arbetet och det är korrekt utfört. Jämför tex med en bilreparation som måste göras om.
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Väldigt tråkigt att det blir sådär.

Men jag förstår inte var det snorkiga kommer in i bilden ?
Hur hade du förväntat dig att de skulle göra ? Komma och hämta/lämna sadeln ?

En reklammation av arbetet förstår jag att det är, men ersättning ? De har rättat det felaktiga eller ?
Jag har aldrig hört talas om att man skall få ersättning för ett dåligt jobb som görs om. Jag tror inte att ARN skulle lyfta ett finger om de har gjort om arbetet och det är korrekt utfört. Jämför tex med en bilreparation som måste göras om.

Ersättning för mina resor för att lämna sadeln till dem (5-6 mil), och som en fin gest hade jag om jag varit företagare och klantat mig eller om det blivit fel, erbjudit något på köpet, sadeltvål, nåt. Detta är inget jag förväntat mig, men så hade jag gjort. Till saken hör att det tagit oerhört lång tid och jag har inte haft min sadel på hela sommaren p g a felet. Snorkigheten i telefon slår faktiskt allt jag varit med om tidigare! Svårt att återge i text, bara.:cool: Ja, som sagt, fel i varan, då står man för felet och besväret att hämta lämna varan. Jämför med IK*A, som kom blixtsnabbt och hämtade vår soffa som reklamerades, utan något knussel. Pengarna tillbaka på noll-komma-nix. Så behandlar man kunder! Soffan kostade f ö mindre än sadeln...:angel::angel:
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Det var inte svårt att lista ut var du lämnat sadeln och jag kan bara beklaga. Med tanke på alla klagomål jag hört om detta företag skulle jag själv aldrig någonsin varken köpa sadel eller lämna sadel för stoppning där.

Själv har jag bara måttbeställt stövlar som aldrig levererades. När jag ringde och frågade vart stövlarna tog vägen fick jag bara svaret: "De kan inte sy dem i de måtten." Jag skulle ju tycka att det vore trevligt om företaget självt kunde återkommit med svaret så jag kunde vända mig någon annanstans direkt. Men det är ju jag det.

:grin: Krocket
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Förstår att du är irriterad det skulle jag också vara. Endel vet verkligen inte hur man behandlar kunder! En ursäkt och ett trevligt bemötande ska man i alla fall kunna förvänta sig men någon ersättning är nog svår att få. =/
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Förstår att du är irriterad det skulle jag också vara. Endel vet verkligen inte hur man behandlar kunder! En ursäkt och ett trevligt bemötande ska man i alla fall kunna förvänta sig men någon ersättning är nog svår att få. =/


Men från detta företag är det nog lättare att få ersättning än en ursäkt och ett trevligt bemötande!:devil: *ironi* (förväntar mig ingen ersättning)
 
Sv: Snorkigt bemätande eller är jag känslig?

Kan tänka mig vilket företag det handlar om... Har varit med om något liknande. När jag krävde att få tillbaka pengarna gick de upp i rök och slutade svara i telefon och på mail :grin:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men...
2
Svar
22
· Visningar
2 485
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 414
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jävla *piiiiip* :devil::mad: Är så förbannad... Skulle sälja min allroundsadel och det ringde en ifrån stan som ville komma och kolla...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 660
Senast: palle
·
Utrustning Har ett litet dilemma då jag inte vet vilken sadelmakare jag skall lämna in min sadel till för omstoppning. Jag köpte innan sommaren, en...
Svar
16
· Visningar
2 665
Senast: MaddeLen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp