Söka förkortad arbetstid

Har du barn under 8 år så kan du söka om det fram tills barnet blir 8, finns det speciella skäl så kan det förlängas tills barnet är 12. Jag har gjort det och gått ner från 92 till 75%, tror man kan gå ner max 25% av sin arbetstid.
Ja det stämmer. Tror att upp till 12 år har vissa kollektivavtal. Har man vårdnadsbidrag är det nog upp till 19 år om jag inte kommer ihåg fel. Tror det till

Det är det vanliga (upp till 8 år) som hon söker men måste då alltså söka om en gång varje år :)
 
För att det kan komma andra anställda som.också vill gå ner i tid och då måste man evtl kompromissa så som @Pengy skrev tex. Det var i alla fall orsaken när jag hade med det att göra som chef (iof längesen så lagar kan ha ändrats.)
Den anledningen kan det säkert vara på andra företag men det är inte aktuellt på detta företaget. Över 750 personer som kan göra samma arbete och det blir inga hål att fylla på det viset.
 
Den anledningen kan det säkert vara på andra företag men det är inte aktuellt på detta företaget. Över 750 personer som kan göra samma arbete och det blir inga hål att fylla på det viset.
Gör verkligen alla 750personer exakt samma saker? Det måste ju finnas en HRavdelning, adminstration och någon som städar toaletteterna?
De positionerna är kanske mer svåra att anpassa, och man inte kan/vill ha olika regler för olika delar av arbetsplatsen.
 
Gör verkligen alla 750personer exakt samma saker? Det måste ju finnas en HRavdelning, adminstration och någon som städar toaletteterna?
De positionerna är kanske mer svåra att anpassa, och man inte kan/vill ha olika regler för olika delar av arbetsplatsen.
Ja 750 personer som gör exakt samma sak, sen finns det ytterligare mer anställda som gör annat. De 750 är i majoritet och de olika grupperna går alla under olika avtal så skillnaderna finns redan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 138
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 149
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 493
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Läste en ledare på dn, om att folk som inte kan jobba hemifrån borde få kortad arbetstid. Vad tycker ni om detta och hur skulle det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 761
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp