Flicknamn sa sonen. Men båda pojkarna har gubbnamn så Oakley blir det definitivt inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flicknamn sa sonen. Men båda pojkarna har gubbnamn så Oakley blir det definitivt inte
Vad skönt med foglossningen ändå, minns när den drog igång hur ont du hadeJag är halvvägs in i vecka 32 så jag tycker också att det så sakteligen börjar närma sig. Har lite oro för förlossningen bara så jag hoppas på ett bra och lugnande läkarbesök nästa vecka så jag kan släppa den gnagande oron i bakgrunden...
Foglossningen är typ helt bra (men rör på mig minimalt också, så kanske därför) och jag mår i det stora hela väldigt bra. Stel och otymplig men i övrigt ingenting. Just idag är jag förkyld och därför helt genomtrött och lite låg, men det ska nog bli bättre så fort jag blir frisk igen.
Vi har också svårt med namn. Suck! Tror det kommer dröja ett tag efter att lillasyster kommit ut tills vi kunnat landa i nåt.
Vad skönt med foglossningen ändå, minns när den drog igång hur ont du hade![]()
När min försvann mindes jag att jag hade något liknande sistJa, verkligen! Hade nästan glömt det själv tills du skrev. Men var precis likadant i förra gravidieten, att den var som värst ganska tidigt och mot mitten av graviditeten och sen blev den bättre. Konstigt!
Nu är det inte långt kvar! Och skönt att foglossningen släppt. Jag undrar om jag kommer få det och när. Inte känt av något alls (än åtminstone).Jag är halvvägs in i vecka 32 så jag tycker också att det så sakteligen börjar närma sig. Har lite oro för förlossningen bara så jag hoppas på ett bra och lugnande läkarbesök nästa vecka så jag kan släppa den gnagande oron i bakgrunden...
Foglossningen är typ helt bra (men rör på mig minimalt också, så kanske därför) och jag mår i det stora hela väldigt bra. Stel och otymplig men i övrigt ingenting. Just idag är jag förkyld och därför helt genomtrött och lite låg, men det ska nog bli bättre så fort jag blir frisk igen.
Vi har också svårt med namn. Suck! Tror det kommer dröja ett tag efter att lillasyster kommit ut tills vi kunnat landa i nåt.
Jag fick aldrig det med förstaNu är det inte långt kvar! Och skönt att foglossningen släppt. Jag undrar om jag kommer få det och när. Inte känt av något alls (än åtminstone).
Just nu har jag inte alls särskilt mycket störande gravidsymtom (sådär så man undrar om han verkligen lever där inne) men har ganska jobbigt med huvudvärken. Hoppas det bara är en period som förra gången och att det sen går över ett tag igen. Jag längtar tills jag får börja med mina mediciner igen så fort bebis är ute.
Det är så häftigt på något sätt hur olika graviditeter ter sig både mellan olika personer men också för samma person med så olika graviditeterJag fick aldrig det med förstadet var det och sammandragningar. Fattade aldrig vad det sistnämnda var förrän jag fick lite med tvåan i slutet
![]()
Fy fan för att det ens får gå till sådär rent ut sagt!Skulle äntligen haft läkartid nu på onsdag för samtal om snitt. Det i v 33 och tiden har redan blivit ombokad/skjuten på två ggr. Nu idag blev tiden ombokad igen, till slutet av v34... Jag vet att vår mödravård går på knäna och har stora organisatoriska problem. Läkarna behövs säkert till akuta saker, men jag blir ändå så oerhört stressad.
Nu känns det som att tiden bara rinner ivägDet är SÅ svårt att få komma i kontakt med min BM också, man kommer bara fram till den sjuksköterska eller barnmorska som är ansvarig för telefontiderna för dagen så jag har inga större förhoppningar om att få några svar eller lugnande ord imorgon heller när jag ringer.
Har bara massa katastroftankar vad som ska hända om jag inte beviljas snitt och att snitt-tiderna ska vara slut osv osv för att besöket ligger så sent
Hade önskat slippa den här gnagande oron denna gravidieten. Så ledsen över att allt bara upprepar sig och jag förstår inte varför man inte kunnat ta detta beslut innan. Blä. Ville knappt skriva här för jag försöker bara allt jag kan att skjuta undan och trycka bort, inte tänka osv för jag orkar inte släppa ut oron för den blir helt okontrollerbar. Så nu såklart ligger jag här och gråter med panikkänsla och stor klump i halsen och det bådar inte gott inför nattsömnen... Eller morgondagens jobb.
Känner mig så liten och maktlös.
Fy fan för att det ens får gå till sådär rent ut sagt!
Jag förstår helt din känsla och det känns bara så himla onödigt när man i andra regioner kan få besked månader innan BF, maktlösheten är så förlamande.
Men du, det är okej att ta en vilodag hemma om du blir för påverkad av detta och inte orkar med jobbet. Ibland är det det som behövs för att komma upp på benen (mentalt) igen. Jag hoppas innerligt på att du kan få tag i din BM och alldeles snart får ditt snittdatum
Jag är glad att jag kan nå min BM via appen. Hon svarar alltid nästa dag om jag skulle skriva utanför deras öppettider. Supersmidigt och fler borde ha så!
Jag hakar på @cherie tåg att känna oro och maktlöshet men av andra anledningar.
Bebis verkar inte ha bråttom ut alls och snart är dags att bestämma igångsättningsdatum istället. Har haft svåra andningssvårigheter för det är så otroligt trågt i magen, bebis mår fortfarande bra men det är lite fostervatten vi har att jobba med nu vilket stressar mig då bebis har rört sig markant mindre. Men just nu får jag bara trösta mig med orden att det är trångt och det är därför jag känner bebis sämre.
Från att vara helt chill börjar katastroftankar dyka upp istället så jag går bara runt och grinar här hemma.
15 Maj var BF så har inte gått supermånga dagar över tiden. Dom vill inte sätta något datum för igångsättning än, ska på samtal på måndag angående planering så det enda dom har sagt är att bebis ska vara ute innan den 29,e.Åh, men stackareVilken vecka är du i nu och när år bebis beräknad? Katastroftankar är inget roligt alls, och att behöva gå och våndas så mycket. När ska igångsättningsdatum sättas?
15 Maj var BF så har inte gått supermånga dagar över tiden. Dom vill inte sätta något datum för igångsättning än, ska på samtal på måndag angående planering så det enda dom har sagt är att bebis ska vara ute innan den 29,e.
Så mysigt med en storasyster som är så nyfiken. Boken du skrev om, tar den upp olika sätt att ”göra barn” på och är den heteronormativ eller mer öppen för olika familjekonstellationer? Har börjar kika lite på litteratur riktade till barn om ämnet, men än är det ju långt kvar innan det blir aktuelltDet bästa med denna graviditet är att kunna dela den med dotternDet är så fint. Hon vile läsa "Göra barn"-boken idag som handlar om hur bebisar blir till, graviditet och förlossning. Så många frågor och reflektioner och sånt intresse! Jättemysigt.
Också tacksamt att kunna resonera med henne redan nu om olika saker. T.ex. hur hon tycker att vi ska lösa sovplatser när lillasyster kommer osv. Det är så skönt att kunna prata och förklara och resonera och bolla idéer ihop!
Så mysigt med en storasyster som är så nyfiken. Boken du skrev om, tar den upp olika sätt att ”göra barn” på och är den heteronormativ eller mer öppen för olika familjekonstellationer? Har börjar kika lite på litteratur riktade till barn om ämnet, men än är det ju långt kvar innan det blir aktuellt![]()
Känner igen! 6åringen tycker allt är superintressant och längtar till varje ny Veckans frukt/grönsakDet bästa med denna graviditet är att kunna dela den med dotternDet är så fint. Hon vile läsa "Göra barn"-boken idag som handlar om hur bebisar blir till, graviditet och förlossning. Så många frågor och reflektioner och sånt intresse! Jättemysigt.
Också tacksamt att kunna resonera med henne redan nu om olika saker. T.ex. hur hon tycker att vi ska lösa sovplatser när lillasyster kommer osv. Det är så skönt att kunna prata och förklara och resonera och bolla idéer ihop!
Jättebra att den ändå tar upp olika möjligheter! Jag ska kika i bokhandeln eller biblioteket, men tycker den låter lovande och har fina illustrationerDen utgår mest från samkönade par och sådant samlag, men de visar upp homosexuella par också (dock inte poly-relationer tex), går kort igenom provrörsbefruktning och insemination, nämner adoption osv. Tips är att bläddra lite i bibblan först så du ser! Kan finnas nyare och bättre böcker men jag var ändå nöjd att den går igenom och visar upp olika sätt att bilda familj och skapa barn. Vi har läst den sen dottern var 2-3 år och hon har alltid haft kunskap om att det finns olika sätt att få och föda barn på.