Tack! Den är lite för lång för vår bänkskiva men ska kika på liknandeVisa bifogad fil 189049
En sån här och en sån där "standard" från Ikea.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Den är lite för lång för vår bänkskiva men ska kika på liknandeVisa bifogad fil 189049
En sån här och en sån där "standard" från Ikea.
Den från Ikea som man blåser upp kan funka bra för kortare, man behöver inte blåsa upp den nedersta panelen. Och inte den övre heller om det ändå är en vägg där.Tack! Den är lite för lång för vår bänkskiva men ska kika på liknande![]()
Åh vad jobbigt det låter! Kan ni höja huvudändan på sängen så att hon inte sover plant? Det kan hjälpa mot reflux. Hoppas magdropparna gör susen!Åh så jag önskar att vi skulle få vår lilla tjej att ta napp! Hon är så ledsen med magont, och vill bara amma amma amma när det är som värst men det förvärrar bara magontet när magen blir överfull och dessutom får hon massa reflux så kan då inte ligga alls på ryggVi ska prova med magdroppar nu och se om det kan hjälpa nåt. I natt blev det inte många timmars sömn för någon inblandad
![]()
Precis, onödigt att köpa flera av nån sort bebis inte vill ha. Sen kan ni köpa fler när ni hittat rätt.Smart att köpa lite olika, kanske räcker med en handfull till första tiden och sen köper man mer av den som funkar bästNär man matar på natten måste man diska ur flaskan direkt efter då? Tänker att det vore skönt att slippa gå upp mer än nödvändigt just på natten, vi tänkte ha en brezza i sovrummet nämligen.
Vi har kört på plastad frotté från typ Ica som vi klippt i samma storlek som skötbordet och haft det som underlägg. Då har vi haft några stycken och bara tvättat när det behövtsJättebra tips, inte tänkt på att det såklart blir kallt mot kroppenengångsunderlägg har vi ändå hemma redan nu pga valp. Tänkte först att det blir väldigt dyrt men som du säger blir det väl inte spill och kladd varje gång förhoppningsvis.
Åh vad jobbigt det låter! Kan ni höja huvudändan på sängen så att hon inte sover plant? Det kan hjälpa mot reflux. Hoppas magdropparna gör susen!
Vi la frotehanddukar på vår. Bara att kasta i maskinen.Jättebra tips, inte tänkt på att det såklart blir kallt mot kroppenengångsunderlägg har vi ändå hemma redan nu pga valp. Tänkte först att det blir väldigt dyrt men som du säger blir det väl inte spill och kladd varje gång förhoppningsvis.
Men gud vad härligt! Äntligen!Vi har.ÄNTLIGEN hittat den napp-sort som lillan föredrarFattar inte hur de kan ha såna preferenser! Vi har lagt en smärre förmögenhet på nappar
och trugat, trugat, trugat! Hon har bara fått kväljningar, spottat ut och blivit frustrerad. Så kom denna sista sort med posten idag, och första försöket så bara suger hon in den i munnen, vägrar släppa den och blir helt lugn och avslappnad direkt!
Alltså vår kväll och natt idag har varit nåt helt annat! Hon var (nästan, förutom några kortare magont-attacker då och då) helt tyst och lugn hela kvällen, låg och myste i våra famnar, somnade plötsligt själv tuttandes på nappen när jag la ner henne i spjälsängen för att gå på toa. Hon har nu sovit helt tyst och lugnt sen kl 21 (fast hon såklart tappat nappen för länge sen) och här ligger jag nu vaken med sprängfyllda bröst och väntar på att hon ska vakna?
Vilken skillnad från senaste veckan där det mest varit skrik och konstant missnöje hela kvällarna och stora delar av nätterna där vi bara fått amma, vanka, vagga, vjyssa, gå i sele/sjal i skift. Tror och hoppas att bilturerna och vagnen kommer gå enklare nu också
ÄLSKAR napp och är så glad att vi fortsatte försöka!
Njuter av att se henne så lugn, avslappnad och tillfreds. Min lilla tjejNu ska jag upp och släppa värsta trycket i brösten så jag inte får mjölkstockning, haha.
@Malibu_Stacy
Gällande typ av flaskor är det ju självklart individuellt, men jag hade börjat med att testa de "vanligaste" dvs MAM. Då är det enkelt att köpa nya dinappar och flaskor i mataffären om det skulle glömmas eller gå sönder.
Vi använde Philips Avant.
Gällande att diska flaskor så är det ju också individuellt hur "hypokondrisk" man är som förälder.
Vi diskade aldrig på natten, på sin höjd öppnade vi flaskan och la i diskhon.
Diska gjorde vi kanske 1-2 ggr per dag. Vi hade heller inte problem med att återanvända flaskorna, bara att skölja ur är emellan.
Jag kokade enbart nya flaskor, eller om någon kanske hade glömt i något väska och luktade lite efter diskning.
Vi hade en särskild diskborste till flaskorna för att undvika ev matrester/bakterier i flaskorna. Vanligt diskmedel.
Vi är absolut inte kinkiga eller hypokondriska i denna familj så det ska inte bli några problem då. Snart att ha några flaskor vid brezzastationen på natten. Då vet vi i alla fall att det funkar fint att lämna disken till nästaPrecis, onödigt att köpa flera av nån sort bebis inte vill ha. Sen kan ni köpa fler när ni hittat rätt.
Vi såg till att ha flera rena flaskor (och brezzan) vid sängen inför nätterna, så kunde man bara ställa den använda på golvet och ta en ny nästa matning. Sen diska alla på morgonen. Vi var inte så kinkiga, ungefär som svaret ovanför här. Hade en separat diskborste till flaskorna och efter några månader körde vi även i diskmaskinen. Kokade bara nya flaskor eller nån som blivit äcklig. Om man var iväg sköljde vi bara med vatten ordentligt emellan. En sån torkställning till flaskor tyckte vi var bra då man plockar isär alla delar vid disk.
Men gud vad härligt! Äntligen!
Dock måste du ju berätta vilken napp det är som förtjänar madams ära![]()
Vad häftigt att en så liten grej kan göra så stor skillnad! Blir nog ett inköp av en sån även om jag vet att det är individuellt bland bebisarna vad de föredrar.Haha, det var Philips avent ultra start för 0-2 månaders bebisar. Jag, lillan o nappen har haft en såååå skön dag idag med massa mys och bara nöjd tillvaroOckså magiskt att ha fått sova så mycket i natt!
Skönt att ni nu hittat en bra napp och att det gör så stor skillnad!Vi försökte det med första barnet, men upplevde det svårt med så små barn - de hasar liksom bara ner trots att man försöker med stopp under rumpan osv. Men vi har en sån där sidokudde vi kanske får prova även med lillasyster. Minskar kanske inte refluxen men gör iaf så kräket/mjölken åker ut och inte bara åker hiss i halsen och irriterar/täpper för.
Det är också så tråkigt med ledsen bebis, för då får man ju inte alls lika många goa vakna stunder när man bara myser! Saknar det! Så jag hoppas en del av missnöjet kan avhjälpas med magdropparna så man får se mer av hennes glada sidor
Dock har vi fått några sociala leenden redan och det är lika magiskt varje gång! Det lever vi på
Vi var på BVC idag också och hon väger numer 4,7 kg. 1,2 kg upp på fyra veckor alltså. Inte konstigt med magont när det blir så mkt mat att hantera för stackars lilla magen tänker jag![]()
Vad häftigt att en så liten grej kan göra så stor skillnad! Blir nog ett inköp av en sån även om jag vet att det är individuellt bland bebisarna vad de föredrar.
Skönt att ni nu hittat en bra napp och att det gör så stor skillnad!
Och ååh, att ni fått svarsleenden redan!Det är verkligen magi! Har hon lett mot flera i familjen eller bara dig?
Vår lilla H har inte bjudit på några leenden än, men jag tror inte det är så långt borta. Å andra sidan är det ju en ilsken liten dam vi har så hon kanske inte ser någon anledning att le, även om hon kan![]()
Vad skönt att ni hittade en napp som funkade! Kan förstå att hon vill ha dig som napp vid magont men att det blir ond cirkel när då magen blir för full.Ja! För oss har napp gjort hela skillnaden med båda barnen tror jag. Men lillasyster har fortfarande en hel del magont och där kan såklart inte nappen göra underverk, men mellan "attackerna" är nappen bra tröst ändå som gör henne lugnare i vår famn så vi kan ge mer närhet också
Ja, jag tror inte det var nåt universalt med just denna napp. Men vill ni erbjuda napp är bra tips att inte ge upp och verkligen testa många olika!
Skrattar lite inombords varje gång du beskriver henne som ilskenSkönt att ni nu hittat en bra napp och att det gör så stor skillnad!
Och ååh, att ni fått svarsleenden redan!Det är verkligen magi! Har hon lett mot flera i familjen eller bara dig?
Vår lilla H har inte bjudit på några leenden än, men jag tror inte det är så långt borta. Å andra sidan är det ju en ilsken liten dam vi har så hon kanske inte ser någon anledning att le, även om hon kan![]()
Vi hade problem med att äldste sonen nästan alltid började kissa när vi skulle byta blöja så när han var 2-3v så provade jag att kvickt dra av blöjan och hålla honom över vasken. Glatt överraskade kom både kiss och en bajs så vi fortsatte göra så efter mat och sömn så blöjan höll sig oftast torr hela dagen. Försökte potta tvåan likadant men han var mycket mer oregelbunden så han var nog 4 månader innan vi fick till detOkej. Skötbord/bädd, något man ska tänka på?
Vi kommer inte köpa en separat möbel utan har en vanlig bänkskiva i badrummet där vi tänkte göra en skötstation.
Många verkar ha överdrag i tyg men är inte det hemskt opraktiskt när det läcker och spills? Tänker att något avtorkningsbart väl är bättre?
Tänkte först köpa IKEAs bästsäljare men det visar sig att den är för lång för vår standardbänkskiva som är ca 64 cm djup.
Och nappflaskor, hur vet man vilken man ska köpa eller spelar det mindre roll?Vi har bestämt att vi köper en begagnad Baby Brezza eftersom jag inte ska amma alls, men antar att de flesta flaskor funkar till den.
Säkert jättelarviga funderingar för er som är så rutinerade men ni är ju experter och har massa bra tips säkert![]()