Hej från en annan vars bebis också innerligt hatar att åka bil och vagn

Jag bor utan bussförbindelser eller andra alternativ till bil, så vår taktik är att leva med att bebisen är hysterisk ibland. Vill vi in till stan så åker vi dit, det tar typ 15-20 min, och då skriker H tills vi är framme. I somras åkte vi i några dagar till mina föräldrars sommarställe, det är fem timmars körtid. På vägen dit skrek H hela vägen, förutom då vid de två stoppen när vi tog ut henne ur bilen. På vägen hem skrek hon bara hälften av tiden ungefär, vilket ändå blir lång tid. Och just nu är vi hos en annan släkting, nästan fem timmar bort. H skrek nog tre-fyra av körtimmarna igår.
Det är verkligen inte kul att hon är så missnöjd, men jag har landat i att acceptera att hon ibland får vara det. Är hon matad och blöjan bytt och hon hör att vi är nära så får hon leva med att inte vara i famnen en stund, även om det inte är populärt. Från mitt perspektiv så är det okej att utsätta bebisen för det, även om det "bara" är för att jag ska roa mig.
För min del hjälper det att aktivt tänka på det som att hon är arg eller missnöjd, och inte tänka orolig/ledsen. Bebisar har ju bara ett kommunikationsmedel, och givetvis tar man deras åsikter på allvar, men de (liksom de större barnen) behöver inte alltid få som de vill, varje minut av dagen.