Arga bebisen är absolut gladare, men fortfarande en argbiggaMen hunger var en faktor som förstås påverkade, så det är skönt att hon slipper vara arg över det nu. Istället kan hon spara sig till att bli arg för att jag inte har ut henne ur selen inom en sekund från att hon vaknade, för att bvc-sköterskan rör henne, för att jag råkar spänna magen när hon ligger på den och allt annat som upprör en sju veckor gammal tös
![]()
Haha, hon är bestämd din tös!!
Vi är också redan nu väldigt förhoppningsfulla kring att en dag få bli mor/farföräldrarDet känns också meningsfullt tycker jag att denna generationen pappor kommer bli så mycket mer användbara som mor/farfar. De kommer ju faktiskt kunna ta hand om barn på riktigt, till skillnad från hur jag upplevt män i min föräldrageneration (min egen pappa undantagen).
Skönt att ni fick åtminstone en bra sträcka i bilen! Det gett ju också lite hopp om att det går att få till, om man "bara" ser till att pricka rätt tid.
Galet att sommaren redan går mot sitt slut! Vi har dock ytterligare 1,5 vecka ledigt tillsammans hela familjen, det kommer bli totalt åtta veckor som vi varit hemma hela gänget i sommar. Väldigt lyxigt sätt att få starta med nya bebisen, det var absolut varit det bästa med sommarbebis tycker jag.
Hur går det med storasyster och hennes känslor inför att bebisen ingår i familjen nu?![]()
Ja, det har jag inte ens tänk på hur mycket mer kapabla vår generations morfar/farfar kommer vara. Fint ju
Så lyxigt att få ha så lång tid ihop tillsammans! Hur känns det inför vardagen? Hur ser ert upplägg ut med hur de andra barnen t.ex. går på föris osv?
Storasyster verkar ha landat i en fin balans nu tycker jag! Berg- och dalbanekänslorna har lagt sig och hon verkar tycka lillasyster är en mer naturlig del av familjen. Storasyster vill ibland vara med och byta blöja, klä på, ofta hålla och bära, vill springa upp och pussa bebis hejdå innan hon går till skolan osv. Fortsatt mycket tålamod t.ex. som när bilresorna tar evigheter. Försöker hjälpa till lite när det är kämpigt med lillasysters gråt osv. Uttrycker inte längre samma "avsmak" mot lillasyster eller ledsenhet över hur familjen och livet förändrats. Jag är så tacksam över att ha ett lite äldre barn för jag tror min stresskapacitet inte klarat att ha flera små barn samtidigt...
Nu har hon dessutom börjat skolan och sina fritidsaktiviteter igen och allt är väldigt harmoniskt när jag släppt stressen och dåliga samvetet av att konstant behöva stimulera och aktivera henne
Jag däremot börjar fundera på vad jag och lillasyster ska aktivera oss med under dagarna. Storasysters behov sv social och daglig stimulans kommer ju från mig
Hur går det med era barn och omställningen från 2 till 3 barn?