Jag har möte på måndag med läkaren. Antar att det blir 50% sjukskrivning för jag vill fortsatt jobba, men 25% lär nog inte göra jättestor skillnad för mig. Foglossningen är absolut bättre, just nu är det framförallt ena sidan som är jobbig den andra känns bra. Men så rör jag mig ju betydligt mindre och begränsar det jag gör. Längtar till att kunna gå en långpromenad med hundarna igen!
Just nu måste jag vila sittandes en stund om jag varit och rastat hundarna eller stått upp en längre stund på jobbet.
Från och med nästa vecka ska jag också få andra arbetsuppgifter som min chef fixat till mig nu sista tiden, så det kommer innebära att jag kan sitta ner hela dagen och inte behöver springa runt på operationsavdelningen.
Igår hade vi sista tillfället på regnbågsgruppen på MVC. Vi pratade mycket kring anknytning/anknytningsoro, att vara bärande vs icke-bärande, amning och samamning (när båda kvinnor ammar barnet) samt en del kring förlossning. Det var väldigt skönt att höra framförallt hur de som var där och redan hade barn hade genomlevt den första graviditeten och spädbarnstiden och hur de jobbat med anknytningen. Det är ändå en stor oro hos oss båda om hur det ska gå och påverka vår relation men känns mycket lättare nu efter dessa träffar och höra hur det gått så bra ändå.
Vad bra att din arbetsigivare lyckats ordna lite andra uppgifter i alla fall! Håller tummarna att mötet med läkaren blir bra på måndag. Jag vet hur tråkigt det är att behöva begränsa sig fysiskt pga den där jäkla foglossningen. Men snart är det också förbi!
Vilken bra grej med regnbågsgrupp. Känns som typiskt storstadsgrej, tveksam till om det erbjuds här! Ofta väldigt hjälpsamt att träffa andra föräldrar såklart i liknande situation och få höra lugnande historier eller bra tips. Tog ni med er nåt specifikt?